Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#2900757
AAAAAAAH wordt er agressief van....  :boxing:

Heb sinds vorig jaar een Kobo Glo ereader ben er erg blij mee maar loop steeds te klooien met boeken erop zetten. Heb er nu denk ik 3x boeken op gezet en ben net bijna 3 uur bezig geweest om er 43 boeken op te zetten.

Heb hem eerst aangesloten via usb en hem toen via de computer leeggehaald (dacht ik dus he...) en er boeken vanuit een verwisselbare schijf naar toe gesleept maar zo werkt het dus niet. Er stonden opeens 155 boeken op de reader die ik er niet op wilde hebben of erop gezet heb. Via Kobo kwam ik ook geen steek verder en uiteindelijk heb ik iets gedaan waardoor de reader zich opnieuw ging installeren en up daten  :o
Weer geprobeerd er boeken op te zetten door ze van de verwisselbare schijf daarheen te slepen maar weer niets nu was de reader leeg.

Toen schoot me iets van Calibre te binnen dus ik naar Calibre dat leeg gehaald en daar een aantal boeken in gezet. Daar gezocht hoe ik die dan van daar in de reader kon krijgen. Van alles aangeklikt en gedaan uiteindelijk via Kobo op ontkoppelen geklikt (moet voordat je je reader mag loskoppelen) maar daar gaf hij een foutmelding. Boos het USB kabeltje los getrokken en toen ging de reader wat doen en warempel er staan opeens 43 boeken op  :o

Ik heb echt geen idee hoe of wat ik nu precies gedaan heb waarom ze er nu wel op staan en waarom het net niet lukte.......

Hoe kan ik nu makkelijk, zonder gefrustreerde scheldpartijen boeken op de reader zetten? Ehem zonder ze via Kobo te kopen dan  ::)
Door hannabelgje
#2900812
Ik sluit em aan met het kabeltje, vertel hem dat hij verbinding moet maken en gebruik Windows verkenner om de boeken erop te zetten. Ik slerp niks.  Ik selecteer een boek, klik met rechts en zeg dat hij moet kopiëren naar de kobo. Heel simpel. 
Ik heb de touch en niet de glow.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2900868
Ik gebruik Calibre. Je moet alleen wel de Kobo-software eerst afsluiten vóórdat je Calibre opent. Anders krijg je twee kapiteins op één schip. En dat-gaat-niet-goed-niet.
Door Mowgli
#2901336
Ik gebruik ook Calibre. Sinds de laatste Calibre-update loopt het overzetten van boeken niet altijd zoals ik het wil en het duurt best wel lang voordat Calibre mijn Kobo Glo heeft gedetecteerd. Maar dit kan misschien ook aan de update van de Kobo software liggen...
De één-na-laatste Kobo softwareupdate heeft trouwens mijn met Calibre gecreëerde boekenplanken helemaal door de war gegooid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door