Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door DJ_Doerak_Tucker
#2899361
Geplaatst door: Kaio
« Gepost op: Vandaag om 08:25:12 »

    Voeg citaat toe


Uhm sproeikoppen reinigen? Met wat doe je dat?
;D ;D ;D Hier kwam precies dezelfde reactie!Ik weet helemaal niet dat dat zou moeten, ontkalken ofzo?
Door - pien -
#2899367
:o :o :o  Sproeiarm? Ik weet waar ze zitten maar..... ::)
1x per maand (er zit een herinnering op m'n telefoon) gaat ie (zonder blokje en zonder afwas) op het heetste programma  :D
En tussendoor maak ik de filter schoon. That's it  8)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2899368
DJ en Doerak schreef: ;D ;D ;D Hier kwam precies dezelfde reactie!Ik weet helemaal niet dat dat zou moeten, ontkalken ofzo?
+nog 1, zie nu in gedachten dat ik de sproeikoppen demonteer, open maak, schoonsop, in elkaar probeer te zetten, en niet meer weet hoe het weer gemonteerd moet worden of dat ik de helft overhoud  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2899370
Soms blijven er zaadjes van bijv. paprika in de gaatjes van de sproeiarm vastzitten. Dan wordt het ook niet meer lekker schoon dus ik kijk er wel regelmatig naar. Filter maak ik wel vaker schoon.
En als ik er aan denk gaat 'ie met een schoonmaakblokje op het heetste programma.

Ze kunnen er overigens heel makkelijk af hoor, bij de Miele dan.  ;D
Door Martine-Tom
#2899394
-Annemarie- schreef: Soms blijven er zaadjes van bijv. paprika in de gaatjes van de sproeiarm vastzitten. Dan wordt het ook niet meer lekker schoon dus ik kijk er wel regelmatig naar. Filter maak ik wel vaker schoon.
En als ik er aan denk gaat 'ie met een schoonmaakblokje op het heetste programma.

Ze kunnen er overigens heel makkelijk af hoor, bij de Miele dan.  ;D
Geinspireerd door dit topic ook mijn afwas Truus eens gereinigd, krijg alleen die bovenste niet los....tips?

(Wat een zoooooooi kwam er trouwens uit  :o)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2899421
Martine-Tom schreef: Geinspireerd door dit topic ook mijn afwas Truus eens gereinigd, krijg alleen die bovenste niet los....tips?

(Wat een zoooooooi kwam er trouwens uit  :o)
Weet het niet uit m'n hoofd, zó vaak doe ik het nu ook weer niet.  :biggrin2:  Zal strakjes even kijken, hij staat nét aan.  :)
Door Lil
#2899452
Elke maand draait hij hier met schoonmaakspul voor vaatwassers.

Sproeiarmen maak ik iets minder vaak schoon. Prik er dan met een metale satéprikker in, komt dan aardig wat vuil uit.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2899461
Lil schreef: Elke maand draait hij hier met schoonmaakspul voor vaatwassers.

Sproeiarmen maak ik iets minder vaak schoon. Prik er dan met een metale satéprikker in, komt dan aardig wat vuil uit.
:-[ heb in al de jaren dat ik mijn vaatwasser heb gehad nog nooit de sproeiarmen schoongemaakt, ja aan de buitenkant , maar nog nooit de binnenkant  :-[ bahhhhhhhhhhhhh eigenlijk heel vies  :-X
Door Martine-Tom
#2899469
eelke schreef: Ik weet niet of ik het nu nog wel durf te doen :P wat niet weet wat niet deert? :P
Ik heb 2 van de 3 spoelarmen schoon gemaakt, het resultaat was 4 cm kalk en andere meuk in een longdrinkglas  :o
Ik gok zomaar dat mijn vaatwasser het nu ook iets beter gaat doen  :biggrin2:

Het frustreert mateloos dat ik de bovenste niet los krijg want zie daar ook al van alles zitten...trok er in elk geval al een stuk plastic uit van 10 cm  :o
Door eelke
#2899472
Martine-Tom schreef: Ik heb 2 van de 3 spoelarmen schoon gemaakt, het resultaat was 4 cm kalk en andere meuk in een longdrinkglas  :o
Ik gok zomaar dat mijn vaatwasser het nu ook iets beter gaat doen  :biggrin2:

Het frustreert mateloos dat ik de bovenste niet los krijg want zie daar ook al van alles zitten...trok er in elk geval al een stuk plastic uit van 10 cm  :o
Oeioeioei, ga ik mij toch maar mentaal voorbereiden dan  :o
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2899477
Martine-Tom schreef: Ik heb 2 van de 3 spoelarmen schoon gemaakt, het resultaat was 4 cm kalk en andere meuk in een longdrinkglas  :o
Ik gok zomaar dat mijn vaatwasser het nu ook iets beter gaat doen  :biggrin2:

Het frustreert mateloos dat ik de bovenste niet los krijg want zie daar ook al van alles zitten...trok er in elk geval al een stuk plastic uit van 10 cm  :o
:puke: bahhhhh het idee alleen al.
Wat een geluk he dat wij BP hebben, zo leren we door een topic over wat voor vaatwasser heb jij dat we ook de sproeiarmen moeten schoonmaken. Doe het nu niet,  het gaat toch weg, en aangezien het ding nu dagen stil staat, zal het resultaat van reinigen nutteloos zijn, zeker voor mijn neus en maag  ::)
Door Lil
#2899478
Martine-Tom schreef: Ik heb 2 van de 3 spoelarmen schoon gemaakt, het resultaat was 4 cm kalk en andere meuk in een longdrinkglas  :o
Ik gok zomaar dat mijn vaatwasser het nu ook iets beter gaat doen  :biggrin2:

Het frustreert mateloos dat ik de bovenste niet los krijg want zie daar ook al van alles zitten...trok er in elk geval al een stuk plastic uit van 10 cm  :o
Ok, gaat de schroevendraaier erbij zoeken.  :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2899490
*komt met een warm rood hoofd uit de vaatwasser die net klaar is*



De bovenste arm kun je er af draaien. Het grijze gedeelte wat tegen het 'plafond' aanzit losdraaien zoals je bij een schroef zou doen, dan komt 'ie samen met de arm mee.

Kan er wel ff een fotootje van maken, als dat duidelijker is?


Edit: typo
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op vr 28 mar 2014, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door