Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
#2898596
pike schreef: Dit gaat compleet off-topic, maar ik vraag me af: Vindt jouw orthomoleculair arts het oké dat je dit wekelijks 1 of 2 keer eet? Aangezien die peulvruchten net als granen lectines bevatten.
Jep. Naar mijn weten ging het om oa de koolhydraten in combinatie met vitaminen. Brood bevat veel koolhydraten en weinig vitaminen, in vergelijking met fruit. Ik eet dus fruit in plaats van brood en als ik dan nog honger heb mag ik een ei.

Brood zou je bloedsuiker waarden ook sneller stijgen en naar beneden zakken als fruit.

Peulen bevatten eiwitten, net als vlees en daarnaast vitamines.
Laatst gewijzigd door Roosj op wo 26 mar 2014, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2898601
Roosj schreef: Jep. Naar mijn weten ging het om oa de koolhydraten in combinatie met vitaminen. Brood bevat veel koolhydraten en weinig vitaminen, in vergelijking met fruit. Ik eet dus fruit in plaats van brood en als ik dan nog honger heb mag ik een ei.

Brood zou je bloedsuiker waarden ook sneller stijgen en naar beneden zakken als fruit.

Peulen bevatten eiwitten, net als vlees en daarnaast vitamines.
Ah juist. Met name koolhydraattechnisch bekeken dus. Dank voor je antwoord  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2898616
Roosj schreef: Tuurlijk ga ik ook voor dierenwelzijn, maar ook voor het welzijn van mijn eigen hond en mijn portemonnee ;) Ik kan elders aan paardenvlees komen voor een veel duurdere prijs, met heel veel werk om het vet eraf te halen en dan nog een zieke hond te hebben omdat het voor haar te vet is..

Ik weet idd waar Dego het vandaan haalt, ben alleen de naam ff kwijt. Het is een bedrijf in NL (geen slager). Natural Paws haalt het daar ook.

Ik haal bij Dego al geen wild meer omdat daar lood kogels in zitten. Dat wild komt dus duidelijk uit het buitenland.
Veel wild bij Dego komt uit het buitenland, maar dat de kogels (daarom) van lood zijn klopt niet. Oscar had na het eten van patrijs van Dego duidelijk bismut kogels in zijn buik, zo liet de rontgenfoto zien. De patrijs komt uit Belgie bleek na navraag.
Door Roosj
#2898625
Kaela schreef: Veel wild bij Dego komt uit het buitenland, maar dat de kogels (daarom) van lood zijn klopt niet. Oscar had na het eten van patrijs van Dego duidelijk bismut kogels in zijn buik, zo liet de rontgenfoto zien. De patrijs komt uit Belgie bleek na navraag.
Dego heeft mij laten weten dat het wild uit het buitenland komt.. In het seizoen kan het van NL afkomstig zijn, maar dat hoeft dus ook niet. Hij heeft me duidelijk laten weten dat hij eigenlijk nooit 100% weet waar wat vandaan komt en dat hem dat eigenlijk ook niet echt intresseerd ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2898628
Roosj schreef: Dego heeft mij laten weten dat het wild uit het buitenland komt.. In het seizoen kan het van NL afkomstig zijn, maar dat hoeft dus ook niet. Hij heeft me duidelijk laten weten dat hij eigenlijk nooit 100% weet waar wat vandaan komt en dat hem dat eigenlijk ook niet echt intresseerd ;)
Ik heb het hem toen gevraagd en de patrijs kwam uit Beligie. Mijn punt is, het zal allemaal wel uit het buitenland komen, maar dat wil niet zeggen dat het loden kogels zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#2898630
Roosj schreef: Dego heeft mij laten weten dat het wild uit het buitenland komt.. In het seizoen kan het van NL afkomstig zijn, maar dat hoeft dus ook niet. Hij heeft me duidelijk laten weten dat hij eigenlijk nooit 100% weet waar wat vandaan komt en dat hem dat eigenlijk ook niet echt intresseerd ;)
Nee dat is logisch, want ook bij hem gaat het uiteindelijk toch om geld verdienen, net als bij ieder ander. En soms is het trouwens nog verdomd moeilijk om te achterhalen waar het vlees oorspronkelijk vandaan komt.
Kaela schreef: Ik heb het hem toen gevraagd en de patrijs kwam uit Beligie. Mijn punt is, het zal allemaal wel uit het buitenland komen, maar dat wil niet zeggen dat het loden kogels zijn.
Wat niet wil zeggen dat zijn patrijzen twee maanden later nog steeds uit België komen.
Door Roosj
#2898638
Kaela schreef: Ik heb het hem toen gevraagd en de patrijs kwam uit Beligie. Mijn punt is, het zal allemaal wel uit het buitenland komen, maar dat wil niet zeggen dat het loden kogels zijn.
Dat wat ik had bleek allemaal lood te zijn..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2898639
pike schreef: Nee dat is logisch, want ook bij hem gaat het uiteindelijk toch om geld verdienen, net als bij ieder ander. En soms is het trouwens nog verdomd moeilijk om te achterhalen waar het vlees oorspronkelijk vandaan komt.
Ben je daar echt verbaasd over, dat het Henk om geld verdienen gaat?

Jij besteld patrijs, jij krijgt patrijs en hij haalt het de ene keer hier en de andere keer daar vandaan. Ik zie het probleem niet. Als je wil weten waar je vlees vandaan komt, moet je niet bij een leverancier bestellen. Die leverancier moet namelijk zo veel leveren (in hoeveelheden) dat het volkomen logisch is dat hij zijn producten niet van 1 plek vandaan kan halen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2898645
Kaela schreef: Ben je daar echt verbaasd over, dat het Henk om geld verdienen gaat?

Jij besteld patrijs, jij krijgt patrijs en hij haalt het de ene keer hier en de andere keer daar vandaan. Ik zie het probleem niet. Als je wil weten waar je vlees vandaan komt, moet je niet bij een leverancier bestellen. Die leverancier moet namelijk zo veel leveren (in hoeveelheden) dat het volkomen logisch is dat hij zijn producten niet van 1 plek vandaan kan halen.
?
Nee hoor daar ben ik niet verbaasd over. Dat  is toch logisch lijkt me. Ik reageerde alleen op Kaela, om aan te geven dat als het vandaag uit land x komt het overmorgen uit land y kan komen. Dat je dus niet voetstoots aan kan nemen dat het dan altijd uit land x komt. Zo werkt dat nou eenmaal niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2898646
pike schreef: ?
Nee hoor daar ben ik niet verbaasd over. Dat  is toch logisch lijkt me. Ik reageerde alleen op Kaela, om aan te geven dat als het vandaag uit land x komt het overmorgen uit land y kan komen. Dat je dus niet voetstoots aan kan nemen dat het dan altijd uit land x komt. Zo werkt dat nou eenmaal niet.
Precies. Maar vervolgens wordt er op mijn opmerking dat buitenlands wild=niet per see lood wel gereageerd alsof dat niet zo is. Ik niet snappen.
#2898675
Buiten het paardenvlees vind ik wat vandaag aan onderzoek naar buiten is gekomen over consumptievlees in het algemeen erg triest. Waar haal je in vredesnaam nog wel een gezond stukje vlees? Ik laat dadelijk al mijn kipjes gewoon eieren uitbroeden om ze als volwassen op te eten. Weet je iig wat er in gegaan is. Maar daar heb ik dan toch weer wat moeite mee. Stom.
Gebruikersavatar
Door pike
#2898686
Kaela schreef: Precies. Maar vervolgens wordt er op mijn opmerking dat buitenlands wild=niet per see lood wel gereageerd alsof dat niet zo is. Ik niet snappen.
Dat is ook iets wat je nooit van tevoren weet natuurlijk. Het hoeft natuurlijk niet perse lood te zijn. En eerlijk gezegd, zelf ben ik niet bang voor een loden kogeltje. Zo'n kogeltje wordt doorgeslikt (vaak blijven ze ook achter in de voerbak) en de volgende dag weer uitgepoept. Blijft te kort in het lichaam om schade aan te richten.

Maar terug on topic:
Ik voer tegenwoordig ook geen paardenvlees meer. Ik vind het vreselijk zoals met die dieren wordt omgegaan, maar dat is niet de hoofdreden dat ik het niet meer voer. Want dan zou ik nog kunnen zeggen: dit paardenvlees voer ik wel en dit paardenvlees voer ik niet. De hoofdreden is dat ik paardenvlees niet vertrouw wat betreft ongewenste stoffen die er mogelijk inzitten. Zelfs al is de herkomst controleerbaar, dan nog weet ik niet wat er in het dier gepompt is. Wat dat betreft vertrouw ik dus ook Nederlands paardenvlees niet. Ik heb honderden paardenpaspoorten van sportpaarden door mijn handen laten gaan, en nooit ook maar eentje gezien waarin melding werd gemaakt van enige toediening van medicatie. Ik heb niet de illusie dat daar de afgelopen drie jaren, (sinds ik dus geen paspoorten meer zie) verandering is gekomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door