Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door renate1985
#2897743
Basco zijn nagels kunnen bijna niet geknipt worden, ze zijn hard en scheuren makkelijk in.
Dus ben ik vandaag met de Dremel gaan proberen.
Stap 1 Dremel uit en tegen zijn nagel aan, dat ging goed.
Stap 2: Dremel uit en over de nagel wrijven, dat ging goed.
Stap 3: Dremel aan en even tegen de nagel tikken: ramp.

Basco is een angsthaas. Alles wat hij niet kent is eng.
Hij heeft zich wel netjes gehouden maar aan zijn kop was te zien dat hij het echt helemaal niks vond.
Bij mij bleef hij lief maar bij de da zou hij allang de vingers eraf gebeten hebben  :-\

Ik heb 2x tegen zijn nagels aan getikt en toen ben ik gestopt.
Als ik door was gegaan was hij echt boos geworden.

Hoe leren jullie dit nou aan? Ondertussen is basco wel weer bij getrokken en kan weer knuffelen met me gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2897749
Zie mijn topic, al is dat totaal niet bedoeld als instructie, maar het beantwoord wel je vraag hoe ik het aanleer. En zeker gezien het feit dat Basco ook bang is bij de dierenarts, is mijn topic misschien wel een opening om mogelijkheden te zoeken om er aan te werken.

In ieder geval denk ik dat je nu al te snel bent gegaan. Gezien zijn angst zou je hier rustig meerdere sessies voor uit mogen trekken. Ik zou ook de stappen kleiner maken en langer op een stap oefenen. In ieder geval moet tussen stap 2 en stap 3 nog: dremel aan in de buurt van de poot, zonder aanraken. En dan vraag ik me nog af hoe je het aanraken met de dremel gedaan hebt (poot vasthoudend, of hield hij zijn poot er vrijwillig bij?) en hoe je hem hebt beloond.
Door henneke
#2897759
Wat ik met de dremel wel merk is dat als hij aan staat het voor een hond vervelender is als je er even tegen aan tikt dan wanneer je echt een beetje druk erop zet , snap je me ?
Door renate1985
#2897782
Dank jullie!
We gaan dan even een stapje terug zetten. Ik hou zijn poot niet echt vast. Hij geeft zelf zijn poot en hij kan gewoon terug trekken omdat ik geen kracht zet op zijn pootje.

Het aanraken in het begin met de Dremel uit gaf hij zelf zijn poot en had ik mijn hand open en met het aanraken liet hij zijn poot liggen. Met de Dremel aan hield ik mijn hand gesloten maar zonder kracht.

@hennes ik snap inderdaad wat je bedoelt. Het even aanraken trilt harder als de Dremel met wat druk erop zetten. Dat bedoel je denk ik?
We gaan eerst een paar stapjes terug en dan rustig aan verder weer opbouwen.
Door renate1985
#2897813
Inderdaad want als ik zijn poot met dwang ga vasthouden weet ik voor 90% zeker dat hij bijt. Bij mij bijt hij gelukkig tot nu toe niet omdat hij mij vertrouwd. Mijn man kan dit niet bij hem doen want die band is niet sterk genoeg en dat vertrouwen heeft basco op 1 of andere manier niet in hem.

Het is heel lastig een hond behandelen die bang is maar gelukkig kunnen basco en ik goed samen werken dus ben ervan overtuigd dat we ook dit gaan overwinnen met een hoop geduld en en nog meer snoepjes hahaha
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door