Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2895899
Gisteren dacht ik te gaan wandelen met de 3 heren. Het was wel zonnig maar er stond een flinke wind, dus dacht kan wel.
Maar Kaio begon op een gegeven moment te steigeren. Nou ja nu doet ie dat van pups af aan al, als ie geen zin heeft of iets anders wil of ...
Naja dat hoort een beetje bij hem, maar op een gegeven moment ging ie echt weer liggen. Ook dat doet ie al sinds jong af aan. Maar goed hij kijkt me nu zo aan. En toen bedacht ik me *F*%k hij krijgt AB voor die bijtwond op zijn neus en onder zijn oog en was ook nog ontstoken geweest. *DOM baasje* Zijn maar gauw omgekeerd.
Volgens mij hakt die AB er best in. Thuis is ie gewoon zichzelf, staat te springen voor eten, staat er als eerste bij als ik thuiskom, maar zo bij het wandelen merk je toch dat het niet helemaal lekker is.
En dan vraag ik me altijd af omdat ie al 10 is en nog meeloopt met de anderen hoe ik het nou goed kan inschatten wanneer "het Kaio is die Kaio doet", of dat ik echt rekening moet houden met zijn leeftijd? Lastige hond  ::)  :)
Door sella
#2895957
Herkenbaar hoor. Buffel is nu weer het heertje. Tot je verder wandelt dan 2 km, dan stort hij in. En na een rustpauze van een min of 15, je moet toch naar huis :-\, is hij er weer.
En die oudjes vindt ik ook heel lastig inschatten. Toen Amber 10 was, kon ze ook opeens op sommige dagen niet meer zo ver als anders. Terwijl je thuis niets aan haar merkte.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2896066
Ja vandaag ook weer sjoktempo, had hem meegnomen voor een kleinere ronde. Wel kon ie me nog bijna van mijn voeten trekken naar een andere hond  :biggrin2:
Dus volgens mij voelt ie zich niet zo lekker maar ook weer niet te slecht. Dus eerst maar eens de kuur afmaken en dan weer langzaam opbouwen. En dan toch eens gaan bijhouden of ie nou wel of niet meer zo mee kan.
De snelheid van Fozzy zou ook wel eens een deel van het probleem kunnen zijn. Die stapt heel snel door en ik denk dat Kaio graag wat trager wil, lastig hoor wat bij trager hangt Fozz continue in de riem.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2896414
sella schreef: Wie weet heeft hij even een dip idd. Ik wil hem wel een afstandsbehandeling geven als je dat goed vindt?
:biggrin2: Ik las "afstandsbediening". Dat leek me niet zo'n goed idee na het andere verhaal.

Ik ben van de meer praktische tips: Schroef een tijdje de activiteiten op een lager pitje. Hij geeft echt wel aan als hij "into" meer is. Kus voor Kaio.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2896524
-Saskia- schreef: :biggrin2: Ik las "afstandsbediening". Dat leek me niet zo'n goed idee na het andere verhaal.

Ik ben van de meer praktische tips: Schroef een tijdje de activiteiten op een lager pitje. Hij geeft echt wel aan als hij "into" meer is. Kus voor Kaio.
;D
Oo maar dat doe ik ook zeker! Maar alleen -je kent Kaio- hij staat helemaal te trappelen om mee te gaan thuis. Hij staat als eerste in de rij. Met een diep en diep trieste en beledigde hartverscheurende  blik kijkt hij me aan als ik de andere 2 wel meeneem.
Vandaag kwamen mijn ouders en wie van de honden stond ertegenaan?  ::)
Dus ik kan het niet zo goed inschatten, dus komende tijd sowieso kort houden en alleen meenemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door