Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2896061
Ik zie weinig bijzonders, wel had ik het kindje weggehaald toen ze op het kussen wilde kruipen, zo de laatste 20 sec van de tape ofzo, niet omdat ik denk dat die hond wat gedaan had maar omdat ze best mag leren dat een hondenmand van de hond is  :)
Vroeger was ik ook zo'n hondenmeisje,ondanks alle pogingen van mijn moeder om me dan in elk geval bij vreemde honden weg te houden. Ben ook ettelijke keren gebeten, ik brak gewoon uit de wandelwagen om een hond te aaien  ;D
Dus ik zou het kindje wel met de hond om laten gaan, en erheen laten kruipen, niet in de mand laten en er altijd bij blijven, een kind van mij zou net zo eigenwijs zijn als mij dus weghouden is dan toch zinloos  ;D
#2896068
Aand de ene kant vind de hond het wel leuk/spannend,maar ook draait hij zijn kop weg,zo van als ik jouw niet zie,dan ben je er ook niet! :-\
Ik had het kindje allang weggehaald,eigenlijk niet toegestaan dat ze zo op het hondje afkruipt.
Gelijke hoogte,brr ,als het eens verkeerd zou gaan :-[
#2896078
Kan ik dan zo sledcht honden lezen?
Ik zie er niets verontrustends in, in het gedrag van de hond dan. Voor het kindje: nee, ik zou het niet goedvinden maar puur om aan te leren "mand is voor hond" (of in dit geval: 'kleed is voor hond') maar ik zie het gedrag van de hond niets wat er voro mij op duidt dat de hond dit niet wil.

Het kind zou het ook niet moeten mogen in het kader van opvoeding naar kind toe "niet op hond afkruipen" maar om nou te zeggen dat ik denk dat de dit gedrag storend vind...? Nee, eerlijk gezegd niet.


Suzanne
#2896108
Suzanne schreef: Kan ik dan zo sledcht honden lezen?
Ik zie er niets verontrustends in, in het gedrag van de hond dan. Voor het kindje: nee, ik zou het niet goedvinden maar puur om aan te leren "mand is voor hond" (of in dit geval: 'kleed is voor hond') maar ik zie het gedrag van de hond niets wat er voro mij op duidt dat de hond dit niet wil.

Het kind zou het ook niet moeten mogen in het kader van opvoeding naar kind toe "niet op hond afkruipen" maar om nou te zeggen dat ik denk dat de dit gedrag storend vind...? Nee, eerlijk gezegd niet.


Suzanne
Eens.
#2896245
Suzanne schreef: Kan ik dan zo sledcht honden lezen?
Ik zie er niets verontrustends in, in het gedrag van de hond dan. Voor het kindje: nee, ik zou het niet goedvinden maar puur om aan te leren "mand is voor hond" (of in dit geval: 'kleed is voor hond') maar ik zie het gedrag van de hond niets wat er voro mij op duidt dat de hond dit niet wil.

Het kind zou het ook niet moeten mogen in het kader van opvoeding naar kind toe "niet op hond afkruipen" maar om nou te zeggen dat ik denk dat de dit gedrag storend vind...? Nee, eerlijk gezegd niet.


Suzanne
Ook eens
#2896270
De hond geeft heel beleefd aan er niet van gediend te zijn door zich steeds af te wenden. Daar hoor je dan ook netjes gehoor aan te geven. Kind snapt het niet, maar ouders horen het wel te snappen. Ook hoort een hond op zijn veilige plek niet lastig gevallen te worden door een kind vind ik.
#2896287
Ik vind het meest enge dat de volwassene een camera vast heeft.

Ik weet niet hoe mijn ouders het deden toen ik zo klein was, maar ik kan me niet voorstellen dag ze me weg konden houden van de katten. Ik vind ook niet dat er iets problematisch gebeurt op het filmpje, maar ik zou er zelf veel dichter bij zitten om de hond te beschermen tegen het kindje (en ook wel omgekeerd).

Het is net als met Puk en de katten, die spelen vrijwel iedere dag wel even, maar ik heb geen foto's omdat ik ertussen zit.
#2896290
Ik zou een kind leren de hond met rust te laten als deze op 'de plaats' ligt, gewoon als algemene regel naar alle honden toe, better safe than sorry. Ik zie echter geen dreigende situatie in dit filmpje. Nog voor de teckel in beld is zie je diens blije reactie op het naderende kind in de vorm van een kwispelschaduw. Daar blijkt teckel zich ook wellustig bij op de rug te draaien (wellicht wil het kindje even in de buik kriebelen??) Dat gebaar maakt ze een paar keer. Ik herken wel het afwenden, maar vind de hond zeker niet 'gestressed' onder de situatie.
#2896305
Het punt met dit filmpje is dat er nog niets gebeurd. Maar áls er iets gebeurd, dan heeft de hond keurig gewaarschuwd, is dat door alle partijen (kind en ouders) genegeerd en is het kind voor haar leven getekend.

Dus ik zou heel simpel zeggen dat je er geen drama van moet maken, maar wel het kind bij het kleed weg kan halen met de boodschap: dat is van de hond. Dat een kind te eigenwijs is om daar naar te luisteren lijkt me niet bepaald een goede insteek van de opvoeding, ouders horen hun kinderen te leren wat wel en niet kan. En dat hoeft in dit geval helemaal niet groots en dramatisch, maar het dient mijn inziens wel te gebeuren, zodat de teckel netjes aan kan blijven geven wat ie wel en niet wil en die twee vriendjes voor het leven kunnen worden/blijven.
#2896306
Ik vind hier nog niks aan de hand. Maar dat blijft misschien niet zo. En een kind is nooit jong genoeg om te leren dat je de hond met rust moet laten. Dus neuh, niet naar hondje kruipen, hondje ligt lekker te rusten.

Ik sluit me bij Kaela aan.
#2896317
judith1967 schreef: Aand de ene kant vind de hond het wel leuk/spannend,maar ook draait hij zijn kop weg,zo van als ik jouw niet zie,dan ben je er ook niet! :-\
Ik had het kindje allang weggehaald,eigenlijk niet toegestaan dat ze zo op het hondje afkruipt.
Gelijke hoogte,brr ,als het eens verkeerd zou gaan :-[
Mee eens
Ja volgens mij vind het de hond het wel spannend, had hier echt niet gemogen, Davey mag echt niet naar de mand van de honden en trouwens ze waren toen veel achter een hek in de keuken..

Ik zal wel een slechte moeder zijn maar ik heb nooit stopcontacten beveiligd maar ze zaten ook wat hoger..
#2896325
Vervang in gedachten de hond door een pasgeboren baby. Dan zitten de ouders niet te filmen, maar zitten ze erbij om het contact te begeleiden. Niks zo onvoorspelbaar als een peutertje. Mijn zoon, nu 28 knipte met een plastic peuterschaartje het oor van onze duitse staander doormidden.
#2896328
Ik zie de hond regelmatig wegkijken. "Ik vind je wel leuk, maar niet zo dichtbij". Dus ja, de signalen zijn er. En nee, een kind hoort niet in de comfort zone van een hond te komen.

Hier vanaf het begin duidelijke regels: de bench/mand van de hond is heilig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door