Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2896523
Parelridder schreef: Zo bedoelde ik het ook niet ;) Ik ken ze evenmin, weet dus ook niet of ze bijv. hun hondje goed kunnen lezen en hoe hun timing en begeleiding is. Ik las dat ze zich bewust zijn van de noodzaak kind & hond nooit zonder toezicht samen te laten én dat ze vinden dat zowel peuter als hond in de smiezen gehouden moeten worden. Dat zijn berichten die mij vertrouwen geven in het op z'n minst bewust zijn van dát er iets kan mis gaan, ondanks dat er veel plezier is tussen beiden.
Verder vind ik - als gezegd - het belangrijk een hond een eigen plek te geven waar het kind persé niet komt, zodat een hond ook werkelijk kans heeft weg te gaan, met rust gelaten te worden, als ze wil. Maar buiten dat alles, vind ik het op de filmpjes een aandoenlijk stel, het teckeltje om op te vreten!
Daar ben ik het helemaal mee eens!
#2896526
K&D schreef: Dan zat jij dus niet op te letten wat hij aan het uitvreten was...
Ik liep niet weg als de kinderen rondkropen. Dan gingen ze mee, of even in de box.
Of de hond ging mee, of naar de gang.
Mijn moeder liet me niet alleen met de hond, maar tóch ging het 'mis'. We waren samen in de woonkamer en ik speelde met stoffer en blik. Ik vermoed dat ik ca. 4 jaar was. Volkomen onverwachts sloeg ik de hond met het stoffertje op z'n hoofd, niet uit narigheid, maar in het kader van 'afstoffen'. De hond moet geschrokken zijn (of misschien kwam het ongelukkig aan en deed het pijn?) en haalde uit naar het dichtst bijzijnde lichaamsdeel: mijn wang.
Evenmin rot bedoeld, slechts om mij te stoppen of corrigeren, want kort en ondiep. Als hij kwaad had gewild was het andrs afgelopen... Wat ik bedoel te zeggen is dat alle toezicht ten spijt, een peuter razend snel en volkomen onverwachts iets doen kan waarvan een ongeluk komt, richting hond en/of kind. Dat kún je niet altijd voorkomen als ze samen deel uit maken van je gezin, daar heb je óók een portie geluk voor nodig.
#2896553
Jantina schreef: Dat is zeker zo, en daar ben ik mij erg van bewust. Ik zal dadelijk 10 paar ogen nodig hebben als meneertje gaat lopen!


En daarna worden het peuters ... kleuters . En ze willen alles nadoen wat ze zien , kappertje spelen met de hond , doktertje spelen met de hond , vader en moeder spelen met de hond . En zeker een klein hondje ligt bv zomaar een een poppenwagen of zo zitten ze aan tafel te knippen en zo in de hond zijn staart . Als het opeens te stil word .....  ::)
#2896698
Het verstandigst is vanaf dag 1 een streep te trekken voor het kind. Tot hier en niet verder. T bedje is van de hond.
Met twee maten meten maakt het veel lastiger. Dan weer wel dan weer niet betekend dat je jaren bezig bent om het kind te leren dat de mand van de hond is. Ik werd er iig knettergek van omdat ik het eerst ook leuk vond, het contact tussen sano en kiek.
Het is ook altijd goed gegaan. Niet perfect, dan met name sano die niet te vertrouwen was want je kan kiek dubbel vouwen en ze houdt nog steeds van je. :P
Maar ik had dus alleen mezelf er mee.
Sano is nu 7. Hartstikke lief voor diertjes. Maar nog steeds moet je oren en ogen op steeltjes hebben. Want als t meneer niet bevalt dan kan hij best lelijk doen. Hoe bijzonder sano ook is met dieren, hij blijft een kind.

Op het filmpje vertrouw ik het hondje wel, maar nogmaals, het is verstandiger om gelijk duidelijk te zijn.
Maakt het opvoeden een stuk minder ingewikkeld.
#2896725
Ik krijg een onaangenaam gevoel bij dit filmpje.
De hond doet wel vriendelijk, maar tegelijkertijd lijkt ze zich ongemakkelijk te voelen.
Ze kijkt weg, laat wit van de ogen zien, tongelt, ziet er gespannen uit.
Ik heb ook 2 andere filmpjes bekeken en daar zie je heel ander gedrag, veel meer ontspannen, bij die filmpjes krijg ik geen onaangenaam gevoel.
Ik ben ook van mening dat de mand/bench een veilige plek moet zijn, daar mag niemand bij komen.
Veiligheid voor alles. Ook al zal het niet uit kwaadheid zijn dat een hond bijt, tanden zijn gewoon hard en een baby heeft geen beschermende vacht.
Door Lil
#2896845
Ambull schreef: Ik krijg een onaangenaam gevoel bij dit filmpje.
De hond doet wel vriendelijk, maar tegelijkertijd lijkt ze zich ongemakkelijk te voelen.
Ze kijkt weg, laat wit van de ogen zien, tongelt, ziet er gespannen uit.
Ik heb ook 2 andere filmpjes bekeken en daar zie je heel ander gedrag, veel meer ontspannen, bij die filmpjes krijg ik geen onaangenaam gevoel.
Ik ben ook van mening dat de mand/bench een veilige plek moet zijn, daar mag niemand bij komen.
Veiligheid voor alles. Ook al zal het niet uit kwaadheid zijn dat een hond bijt, tanden zijn gewoon hard en een baby heeft geen beschermende vacht.
Dat vind ik er eng aan. Tot nu toe alle honden die lief in het gezicht likken hebben per ongeluk ook wel eens wat tandjes gebruikt. Alles behalve lelijk bedoeld, maar heel lief bedoeld! Ik had er niets van,  maar of dat kinnetje van een baby er tegen kan of dat daar dan toch krassen in zitten weet ik niet.
Door sella
#2897071
Buffel heeft in een liefdevolle lik aan Tannetje een bloedend plekje aan haar neus bezorgd. Was puur lief, alleen heeft hij retescherpe voortandjes en kwam het net te onstuimig aan.
Een ongelukkige timing kan van beide partijen een boel ellende veroorzaken.
Ik ben fors gebeten door Shay. Er kwam een hele grote vrachtwagen om de hoek, en is was het bezig hem dichter bij me te halen. Uit paniek draait hij om met zijn bek open. Door de klap van de vrachtwagen in een kuil, klapte zijn bek dicht. Niet meer, maar mijn duim, muis van de hand en 3 vingers waren zwaar gekneusd, en sommige plekjes hebben gebloed.
Dier wist niet waar hij het moest zoeken, en ik gaf een brul van de pijn.
Het is nu 3 maanden geleden, maar mijn duim en muis van de hand doen nog steeds wat pijn.
Het blijven dieren, en ja ik vindt dat een hond zijn eigen plek heilig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door