Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kayla
#2904909
Jolanda als je nog een e-borstel wil kopen en je gaat voor de Oral B dan kun je die nu met korting kopen. Er lopen twee kortingen:

Er is nog 25% korting (t/m 30 juni 2014) op een Oral B gekocht bij Mediamarkt, BCC, Blokker of Bol.com. Je hebt alleen de originele coupon nodig, die je kunt krijgen bij je tandarts. http://www.oralb.nl/offer/

Of 30% korting op de gelimiteerde NR1 aktieverpakking.
http://www.oralb.nl/

Die van mij was vorige week stuk gegaan dus heb me net een nieuwe Oral B gekocht. Heb de Oral B professional 3000. http://www.oralb.nl/products/electric-t ... lCare.aspx
Door fem fatale
#2904928
Ik heb een Philips, maar het is vet lastig om daar goede borsteltjes voor te vinden (ik wil gewoon de kleine ronde, die je overal kunt krijgen voor OralB), dus ik wil over naar OralB. M
Iemand tips? Ik wil graag een "sensitive"-standje, anders doet het pijn/krijg ik wondjes en dat ie aangeeft dat ik van kwart moet wisselen, anders poets ik veel te lang.
Door Anne in Zweden
#2905030
Ik had vroegah een e-borstel, maar bleef de neiging houden ook nog een normale poetsbeweging te maken. Hoe onderdrukken jullie die neiging?
Volgens mijn toenmalige tandarts moest ik weer met de hand gaan poetsen, om een beter gevoel te krijgen voor de hardheid waarmee ik drukte. Ik schrobde namelijk zo hard dat mijn tandvlees zich begon terug te trekken. Ik moet zeggen dat dat niet verbeterd is sinds ik weer met de hand poets. :-\ Misschien is zo'n sonisch ding dan ook wel iets voor mij, dan kun je immers niet hard drukken, lijkt me? *gaat googelen*
Door Parelridder
#2905037
Ik heb deze: http://www.tandartsplein.nl/winkel/Cta/ ... 20513.html sinds zeker een jaar. Er zit een 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie op.
Deze borstel bevalt mij super goed: lekker hoge snelheid (voelt prettiger en poetst natuurlijk gewoon meer in dezelfde tijd). Geen irritante trilling zoals bijv. Phillips en Hema wel hebben. Borsteltjes goed verkrijgbaar (kies de zachte of reguliere, niet de wit makers etc. want die schuren, dus beschadigen). Testjes geven aan dat de 3D reininiging aanzienlijk beter is.
Er zit een timer op die iedere 30 seconden aan geeft hoe lang je poetst, voor wie de minimale 2 minuten in de gaten wil houden. De poetsdruksensor vind ik heel prettig: er gaat een rood lampje branden als je te hard drukt, dat zie je dan vanzelf tijdens 't poetsen, zodat je de druk kunt corrigeren.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2905157
Anne in Duitsland schreef: Ik had vroegah een e-borstel, maar bleef de neiging houden ook nog een normale poetsbeweging te maken. Hoe onderdrukken jullie die neiging?
Volgens mijn toenmalige tandarts moest ik weer met de hand gaan poetsen, om een beter gevoel te krijgen voor de hardheid waarmee ik drukte. Ik schrobde namelijk zo hard dat mijn tandvlees zich begon terug te trekken. Ik moet zeggen dat dat niet verbeterd is sinds ik weer met de hand poets. :-\ Misschien is zo'n sonisch ding dan ook wel iets voor mij, dan kun je immers niet hard drukken, lijkt me? *gaat googelen*
Dat zal vast beter gaan, al heb ik geen ervaring met zo'n sonisch ding. Poetsbeweging onderdrukken is een kwestie van aanwennen. En dat kan een tijd duren.  ;)
Als je met de hand nog steeds te hard poetst, kun je overwegen om een zachte (kinder)tandenborstel te nemen. :)

Wij poetsen met een van de goedkoopste Oral-B elektrische tandenborstels. Bevalt prima, en de borsteltjes zijn regelmatig bij diverse winkels in de aanbieding.
Met een timer; is wel handig als je te kort of te lang poetst.  :)
Door **Jolanda**
#2905252
Ik twijfel nog altijd een beetje. Een eenvoudige of zo'n sonicare.
Omdat ik slechte tanden heb zou ik graag een goede verzorging hebben, dus een sonicare, maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik het te schoon maak en ik daardoor juist last van mijn tanden krijg (omdat ik dan alles voel doordat het 'beschermlaagje' weg is)

Maar bedankt voor de tip Tanja!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2905289
fem fatale schreef: Ik heb een Philips, maar het is vet lastig om daar goede borsteltjes voor te vinden (ik wil gewoon de kleine ronde, die je overal kunt krijgen voor OralB), dus ik wil over naar OralB. M
Iemand tips? Ik wil graag een "sensitive"-standje, anders doet het pijn/krijg ik wondjes en dat ie aangeeft dat ik van kwart moet wisselen, anders poets ik veel te lang.
Ik heb hetzelfde probleem, die borsteltjes voor een Philips zijn bijna niet te vinden. apparaat was een stuk goedkoper dan OralB maar dat blijkt nu aardig duurkoop te zijn. Inmiddels poets ik maar weer ouderwets. :-(
Door Nynke
#2905340
Belangrijk is wel dat je regelmatig de batterij helemaal aflaadt, voordat je opnieuw oplaadt  :) :) 

Ik heb er zo 1 die op elke kwart poetsbeurt een seintje geeft en na 2 minuten een langer signaal.
Door Lil
#2905504
Ehhh rood lampje betekend dat je te hard drukt.


Oeps!!!!


Hier dus ook een oral b professional care, was een tojd geleden voor slechts 40 euro (normaal 90)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2905550
Bij mij is rood lampje gewoon batterij leeg.  :biggrin2:

Lijkt me overigens best lastig, als je constant in de spiegel moet kijken of je niet te hard poetst.  :-\  Of valt dat wel mee, in de praktijk?  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2905553
Oral B, Professional care 550 of 600, het staat er niet op. Zeer tevreden over.
Geen fratsen, alleen een rood lampje wat kortstondig knippert als hij moet worden opgeladen. Hij pulseert en roteert.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door