Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2896049
Misschien ben ik een beetje eenkennig wat ras betreft, ik heb nog nooit een ander ras gehad. Als ik er aan denk lijkt het op vreemd gaan, er zijn trouwens wel rassen, die ik erg leuk vind! Dus het zijn alleen maar whippets!
Lilla Stjärna's Valentino 1966-1974  = mijn 1e eigen whippet
Charley van Us Honk  1966-1983
Charmanta van Saenhaja  1971-1985
Piccobello van Saenhaja  1974-1986 (dochter van Charmanta)
Abeba de Noordkop 1974-1986
Havanti of the Quick Dogs 1980-1997 
Helleny of the Quick Dogs 1980-1998
Honoré van Saenhaja 1985-2000 (dochter van Helleny)
Penny from Heaven  de Noordkop 1989-2005
Furore v.d. IJsselvallei  1994-2006
Penny Lane v.d. Groene Golf 1995-2012 (dochter van Penny from Heaven)
Allure v.d Groene Golf 1998-2005 (dochter van Furore)
Deze hondjes zijn over de "Rainbow bridge"
Nu heb ik nog:
Bright Eyes v.d. Groene Golf 2000-    (dochter van Furore)
Roughneck Cafe Noir 2002-
Old Roads Figaro 2006-
Ici Noir v.d. Groene Golf 2008-  (dochter van Cafe Noir x Figaro)
Kentfield Canyon Spring 2010-  (zelf opgehaald uit Californie)
en de laatste Goodwill v.d. Groene Golf 2011- ( zoon van Ici Noir)
Wat een lijst, de eerste whippet van mijn ouders is van 1964, dus dit jaar 50 jaar geleden, mijn ouders zijn inmiddels overleden.
groetjes Boa
Kijk nog even hoe oud sommige hondjes geworden zijn!





   


   



 
#2896185
Hier deze rassen:

Snoopy, kruising bobtail - bouvier (weggelopen nooit meer teruggevonden :()
Vladi, boxer (jong gestorven aan maagtorsie)

Daarna even geen honden gehad doordat Vladi jong gestorven was.

Dasan, cv collie uit het asiel 10jaar momenteel ;)
Angel, border collie, vorig jaar overleden :(
Joy, mijn sheltie :smitten: 9 jaar momenteel
Yue, sheltie 14 maanden geworden in moeten laten slapen aan status epilepticus mijn allereerste eigen stamboomhond :'( :'(
Jeeval, border collie van mijn moeder, 4 jaar
Kushuh, border collie van mij gekomen owv overlijden Yue 3 jaar
Kaliska, border collie van mijn moeder zus van Kushuh
Na'vi, mijn sheltie 4 jaar
Taigi, rescue-husky van Spanje leeftijd onbekend
Lenny border collie van mijn moeder 1,5 jaar
Hasso, groenendaeler van mijn vriend 5 jaar.

De meeste hiervan leven dus inderdaad samen, maar binnenkort verhuis ik hopelijk met mijn eigen hondjes (5) ;D
#2896220
Thea schreef: Zal het uitleggen ;)
2 kleine kinderen een kleine woning met een stukje straat naast de woning ter grote van een flink balkon.
Geen tijd om minstens 2 u per dag de hond echt te laten rennen, daarbij kon ze niet goed overweg met andere honden dus moest ze meestal vast :-\
Wij hadden ook een caravan en als we daar heen gingen (in een kleine auto) waren de kinderen getatoeeerd door de poten van de hond.
Ze was dan zo druk omdat ze wist waar we heen gingen en het haar niet snel genoeg ging want op de camping hadden we een flink stuk tuin waar ze de hele dag kon spelen, rennen en soms slapen.
Gingen we naar huis wisten we niet dat er een hond in de auto was hooguit door het zuchten en brommen.

Daarom hebben wij toen besloten dat ze beter af was bij iemand die de ruimte had. Na lang zoeken dus een manege eigenaar gevonden met 2 hectare land waar ze vrij op mocht rennen. Er was ook een jonge vrouw die een 1 kamer woning had, die had haar graag gehad om de hele avond mee op schoot te zitten en te knuffelen :-\
Vanaf dag 1 heeft ze daar besloten dat ze in de stal wou slapen, terwijl ze ook in huis mocht.

Ben er nu ook van overtuigd dat je een boerderijhond die dus afstamt van ouders die ook op een boerderij zijn opgegroeid, niet in een klein huis moet nemen als je niet de tijd heb om zeker 1a2 u ermee naar buiten te kunnen.

Het is me toen echt aan mijn hart gegaan, maar heb gehandeld naar het beste voor de hond in onze ogen.
Een dalmatier is een actieve hond, op de boerderij opgroeien staat daar los van, het is gewoon een hond die veel beweging nodig heeft. En dat hoort ook zo te zijn, ze moeten immers de hele dag naast de koets kunnen lopen. Ook een hond die gewoon in een rijtjeshuis wordt geboren, zal zich niet schikken in een leven zonder weinig beweging. Marktplaats staat er vol mee om die reden, ik denk dan joh had je even verdiept in het ras alvorens het aan te schaffen.
En verder vind ik, los van het ras, dat iedere hond minstens 1 uur naar buiten moet kunnen, ook als ze geboren zijn op 10 hoog in een flat.
#2896260
Vanuit huis niet met honden opgegroeid, maar toen ik 3 jaar op mezelf woonde heb ik een opvanghond in huis genomen die niet in het asiel terecht kon (overvol). Mechelse herder Sita, had een half jaar lang alleen maar een bench gezien en was geen vrijheid gewent dus zo gek als een deur, een stuiterbal was er niets bij! Ze is na een half jaar als speurhond in opleiding bij andere mensen herplaatst. Een hele goede plek voor haar speuren vond ze geweldig en de mensen waren hele dagen bezig met de honden trainen en werken.

Toen was het hondenvirus bij mij ingeslagen en heb ik herplaatser Pepper, een border terriër van 4 jaar in huis genomen. Een drama van een hond  :o voor alles bang en ik heb me dagelijks verbaasd hoeveel plas er uit zo'n klein hondje kon komen als alleen al 1 van mijn 2 katten destijds naar haar keek... Laat staan als er andere vreemde dingen in of om het huis gebeurden. Heel wat GT en bach bloesems versleten maar het is nooit meer goed gekomen. Verder weigerde ze om haar behoefte buiten te doen, zelfs niet als ik 2 uur met haar in de bossen had gestruind, maar zodra we dan binnen waren deed ze de behoeftes in haar bench die daarna ook alleen maar voor dat doeleinde is blijven staan (een soort van kattenbak). Ik heb haar desondanks wel 4 jaar gehad.

Toen ik Pepper 1 jaar had heb ik Ody bij een boerderij gekocht, toen 5 weken oud, een kruising border terriër x cairn terriër. Inmiddels is hij 9 jaar en een mandhanger geworden.
En ik heb Heicke, Laekense herder ook vanaf pup en ze wordt in mei 2 jaar. Een heerlijke hond waar ik mee kan lezen en schrijven!
Laatst gewijzigd door heicke op vr 21 mar 2014, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2896296
*Dorothea* schreef: Een dalmatier is een actieve hond, op de boerderij opgroeien staat daar los van, het is gewoon een hond die veel beweging nodig heeft. En dat hoort ook zo te zijn, ze moeten immers de hele dag naast de koets kunnen lopen. Ook een hond die gewoon in een rijtjeshuis wordt geboren, zal zich niet schikken in een leven zonder weinig beweging. Marktplaats staat er vol mee om die reden, ik denk dan joh had je even verdiept in het ras alvorens het aan te schaffen.
En verder vind ik, los van het ras, dat iedere hond minstens 1 uur naar buiten moet kunnen, ook als ze geboren zijn op 10 hoog in een flat.
Klopt wat je zeg. Maar 25 jaar geleden hadden we niet zo de informatie die we nu kunnen opzoeken. En aan 1 u had ze echt niet genoeg per dag.
Daarbij ze was verder gewoon ontzettend lief voor alle kinderen en ons gezin ect. Maar wij kwamen tot de conclusie dat ze een beter leven toekwam en ik vind daar niks mis mee als iemand zijn fout inziet en dus een beter huisje voor de hond zoekt. ;)
#2896320
Fedor zwarte cocker spaniel  14 jaar geworden
Wobbe Friese Wetterhoun      12 geworden
Lara zwarte labrador              bijna 13 geworden
Do Malthezeri is nu 10
Tarzan Amerikaanse Bulldog 5 geworden
Luna Zwarte Cocker  is nu 2

Staan op volgorde van binnenkomst Do en Luna zijn er dus nog, op Luna na zijn het allemaal honden die een ander niet meer wou of kon houden.
#2896440
Thea schreef: Klopt wat je zeg. Maar 25 jaar geleden hadden we niet zo de informatie die we nu kunnen opzoeken. En aan 1 u had ze echt niet genoeg per dag.
Daarbij ze was verder gewoon ontzettend lief voor alle kinderen en ons gezin ect. Maar wij kwamen tot de conclusie dat ze een beter leven toekwam en ik vind daar niks mis mee als iemand zijn fout inziet en dus een beter huisje voor de hond zoekt. ;)
Mee eens  :)
#2896623
toen ik nog thuis woonde wilde ik heeeeel graag een hond maar dat mocht niet , en dus heb ik het teckeltje van de buren "geadopteerd" en  daar zorgde ik voor als zij waren werken , en dat was  vaak :)

nu hebben we al bijna 8 jaar onze Juna, herplaatser, kruising Labrador- Border Collie
en sinds 1 jaar  hebben we Vigo , kleine kruising .  wie weet welk ras het is mag het zeggen  ;D
Afbeelding
#2896672
Ik ben begonnen met 2 bouviers die beiden circa 1 jaar waren toen ik ze uit "Larenstein" haalde .
Bouvier teef Boef 10 geworden. Foutje da, bedankt.
Bouvier reu Monza 15 geworden.

Toen kwam Sammy Jo de oes, die kreeg Dusty, Dusty kreeg Broer, Heather en Groovy. Broer kreeg Jane, Heather kreeg Poes en Ted. Ted kreeg Angels en na Angels kwam het Kattekind de boel opvrolijken. Tussendoor kwam dan ook nog meneer Lique in beeld met zijn oesen Mucho en Chica.

De dikgedrukten heb ik gehad, de rest is gelukkig nog in leven  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door