Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Else
#2892596
Heb een beetje spijt....
Afgelopen vrijdag onze hond van bijna 6 laten castreren omdat die binnenkort 1 x p week naar mensen toe gaat met 2 teven.
Was nooit zo voor castreren; bang voor vachtveranderingen, nadelige karakterveranderingen etc.
Maar goed met bovenstaande reden voor castratie had ik zoiets van: niet zo moeilijk doen, er worden zoveel reuen gecastreerd zonder problemen en hij heeft ern chronische voorhuid ontsteking (lees lekkende pus piemel) en misschien helpt t daar ook voor. Al met al mezelf een beetje omgepraat en afgelopen vrijdag is die onder het mes geweest.
Bij ophalen schreeuwde die al heel hard, eerste nacht was ook een drama....
Tweede nacht niet veel beter en vandaag nog steeds veel janken, erg onrustig etc.
Vanavond temp opgenomen en hij had koorts. Gebeld naar de dierenarts en moest acuut langs komen.
Morgen gaan ze zijn fors gezwollen balzak weer openmaken en moet duko dus weer onder narcose...
Brrrrrr heb d'r spijt van... Had toch misschien chemisch moeten castreren ipv zo'n definitieve operatie.
Arme arme hond, hij heeft het zo naar gehad afgelopen 2 dagen en ik heb hem er gewoon mee laten lopen. Me wel suf gegoogeld maar gezwollen zak dat komt vaker voor en 's nachts janken ook. Dus dacht eigenlijk dat ik een beetje een overbezorgd baasje was maar had achteraf toch gewoon m'n gevoel moeten volgen en eerder de da moeten bellen.
Laatst gewijzigd door Else op ma 17 mar 2014, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vivianneb
#2892598
Hier ook een reu die naderhand weer onder het mes moest vanwege een volgelopen scrotum (bij hem is het nu verwijderd) - hij is die dag na de operatie toch weer gaan bloeden, dus dezelfde dag 2 operaties doorstaan.
Hier is het helemaal goed gekomen. Maar dat janken en pijn hebben herken ik dus helemaal niet.. heb je wel pijnstilling mee gekregen?
Door Nadia
#2892604
Ohh jeetje :(

Kain heeft ook gejankt van de narcose. Dat had ik je nog geschreven. Wat ontzettend vervelend! Ik hoop dat je mannetje er snel weer boven op is.
Door orinake
#2892631
pff niet leuk voor jouw, maar ook niet voor je mannetje (nou ja ex mannetje).
Hopelijk nadien geen last meer.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2892685
ach, arme woef en arm vrouwtje! Sterkte, hopelijk gaat het na de operatie vandaag een stuk beter met woef.  :bigarmhug:
Door Lil
#2892711
Niet leuk. Hier waren er ook problemen. Hondlief had 4 hechtingen eruit gevroten bij de da, dus 's avonds terug omdat het hele scrotum zwart en mega dik was. Is helemaal goed gekomen.

Maar, pijn heeft hij niet gehad. Op de dag van de operatie wordt pijnstilling gespoten en je krijgt standaard voor na de operatie voor 5 dagen pijnstilling mee. Dit was gelukkig voldoende, maar toen ik terug ging naar de da kreeg ik nog extra pijnstilling mee voor het geval dat.
Door Martine-Tom
#2892753
Lil schreef: Niet leuk. Hier waren er ook problemen. Hondlief had 4 hechtingen eruit gevroten bij de da, dus 's avonds terug omdat het hele scrotum zwart en mega dik was. Is helemaal goed gekomen.

Maar, pijn heeft hij niet gehad. Op de dag van de operatie wordt pijnstilling gespoten en je krijgt standaard voor na de operatie voor 5 dagen pijnstilling mee. Dit was gelukkig voldoende, maar toen ik terug ging naar de da kreeg ik nog extra pijnstilling mee voor het geval dat.
Ik kreeg niks mee....niet nodig gehad ook gelukkig, savonds was ie nog groggy, vroeg naar bed en de volgende morgen was ie weer al helemaal het heertje  :)

Sterkte, niet leuk als het zo loopt...  :-\
Door Lil
#2892796
Martine-Tom schreef: Ik kreeg niks mee....niet nodig gehad ook gelukkig, savonds was ie nog groggy, vroeg naar bed en de volgende morgen was ie weer al helemaal het heertje  :)

Sterkte, niet leuk als het zo loopt...  :-\
Niets meegekregen? Je meent het...  :-\

alle dieren door de jaren heen verschillende da's gezien en na castratie en sterilisatie gaven ze allemaal pijnstilling mee.

Niet altijd (lang) nodig gehad, maar voor het geval van wel is het wel handig in huis te hebben.
Door Martine-Tom
#2892802
Lil schreef: Niets meegekregen? Je meent het...  :-\

alle dieren door de jaren heen verschillende da's gezien en na castratie en sterilisatie gaven ze allemaal pijnstilling mee.

Niet altijd (lang) nodig gehad, maar voor het geval van wel is het wel handig in huis te hebben.
nope zowel bij de katten als tom niet. Maar ook echt niks gemerkt hoor aan ze en zeker tom is best een aanstellertje dus als ie pijn had gehad had ik t zeker gemerkt.. ;)
Door lightning
#2892807
Ik herken het niet. Maar krijg ook altijd pijnstilling mee voor poes of hond, maakt niet uit. Rainbow was de dag erna weer redelijk zichzelf, kan ook geen hectingen eruit eten daar mijn Da die allemaal alleen inwendig doet.

Beterschap voor je hond :(
Door Buran en Co
#2892812
He bah wat naar en wat een pech. Hier vorige week een castratie en sterilisatie en gelukkig vlekkeloos verlopen, en helemaal geen pijnstilling mee. Ook niet nodig gehad. (en wel wat in huis voor just in case... )

Hoop dat hij er snel weer helemaal bovenop is en dat tenminste de puspiemel opgelost is zodat je er toch weer een beetje een goed gevoel aan over kan houden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2892823
Dieren zijn meesters in het verbergen van pijn. Pijn na een operatie is een andere pijn als bv au je staat op m'n teen, het is voortdurend aanwezig en daarom merk je het niet. Uit meerdere wetenschappelijke studies blijkt toch echt wel dat pijnstillers nodig zijn, zeker na een sterilisatie via een buiksnede waarbij er aan de eierstokken is getrokken om ze naar buiten te brengen. Dat is extreem pijnlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door