Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kakocavi
#2890025
Ik heb twee katten en een bak, volgens mij wel de grootste die op de reguliere markt te krijgen is (Maxi Bella). Ik gebruik fijn klontvormend grit, want dat schept het gemakkelijkst. Houtkorrels verkruimelen en zijn dan niet meer goed op te scheppen. Ik heb laatst per ongeluk grof grit gekocht, maar dat loopt niet door de gaatjes in mijn schepje door waardoor ik veel meer schoon grind mee schep. Grit met een geurtje koop ik niet, ik ruik het toch niet en ik denk niet dat mijn katten er wat om geven.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2890039
Hier hebben 2 binnenkatten normaal 3 bakken, nu even 2 omdat de 3e even geen plek heeft. We gebruiken goedkoop niet-klontvormend grit, want Sien wil dat nog wel eens opeten. Er wordt niet geschept.
Ik weet niet hoelang we met de zakken doen; meneer maakt de bakken schoon en haalt nieuwe zakken.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2890093
2 je weet wel katers en 1 bak. AH klontvormend groen.  Ik heb de bak nu vanaf oud en nieuw staan, schep een aantal x per week en sop hem eens per maand of zo uit. Zolang hij niet vies ruikt oid recycle ik idd het grit. Ik doe dus best lang met een doos.  ;)
Door Mowgli
#2890138
Hier 1 je-weet-wel-kater en 1 bak met  klontvormend grit, het huismerk van de Kaisers' achter ons huis. Wij scheppen 1x per dag de drollen en klonten eruit. Stinken doet het alleen als Mowgli stinkblik (Carny) krijgt.
Door bloemetje
#2890198
Twee dames 1 bak met houtkorrels. Ik ga er nog een bak bij halen want soms vergeet ik m  :-[ en dan krijg ik straf van ze.
Door Nadia
#2890203
Ik ruik mijn bak zelf niet. Geen idee of andere hem ruiken?? Hoor er nooit iets over.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2890288
2 katten, 2 bakken op hun kattenkamer. Wij gebruiken gruisvrij - niet klontvormend - grit van de AH. Ik zou zelf klontvormend kiezen, maar meneer K doet de bakken en dat hou ik graag zo.

Otje wil nog wel eens onzindelijk zijn, maar dan is het weer mis met haar blaas.
Door hannabelgje
#2893284
Nou inmiddels staat de bak met klompvormend grit er een week en het is de populairste bak. Bijna alle drolletjes belanden in die bak. Ik vind alleen de klompjes heel vlug uit elkaar vallen. Nou is het ook wel echt goedkoopie grit. Welk grit blijft wel stevige klompjes houden?
Door Mowgli
#2893322
Ik heb hier de goedkoopste kattenbakgrit van de supermarkt achter ons huis, die is prima. Maar daar heb je niet aan denk ik zo, want het is het huismerk van een Duitse supermarkt  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2893329
hannabelgje schreef: Nou inmiddels staat de bak met klompvormend grit er een week en het is de populairste bak. Bijna alle drolletjes belanden in die bak. Ik vind alleen de klompjes heel vlug uit elkaar vallen. Nou is het ook wel echt goedkoopie grit. Welk grit blijft wel stevige klompjes houden?
Laat je de klompjes wel lang genoeg in de bak liggen? Mijn ervaring bij de kattenopvang is dat verse plasjes een tijdje nodig hebben om hard te worden. Als ik een kat zie plassen en denk: dat zal ik er nog even snel uit vissen voordat ik wegga, dan lukt dat niet omdat het nog niet heeft kunnen uitharden.
Door kakocavi
#2893430
koekje schreef: Hier hebben 2 binnenkatten normaal 3 bakken, nu even 2 omdat de 3e even geen plek heeft. We gebruiken goedkoop niet-klontvormend grit, want Sien wil dat nog wel eens opeten. Er wordt niet geschept.
Ik weet niet hoelang we met de zakken doen; meneer maakt de bakken schoon en haalt nieuwe zakken.
Als er niet geschept wordt, wordt bij jullie dan steeds de hele bak leeggegooid en weer opnieuw gevuld? En ook elke keer schoongemaakt? En hoe vaak gebeurt dat als ik vragen mag? Het lijkt me zo'n gedoe namelijk :P
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2893454
kakocavi schreef: Met Canadian Fine heb ik goede ervaringen :) Klontert als een malle.
Hier inderdaad ook erg tevreden over canadian fine van versele laga ;)
Ook erg zuinig in gebruik vind ik :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door