Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2706452
Zo, ik heb net m'n pompoen omhoog gezet. Ik zal zo ff kijken of ik foto's kan plaatsen. Nogsteeds geen spinazie overigens... Verloren zaak denk ik.. Ik zal straks het hele zakje in 1x planten en dan kijken wat op komt.
#2706457
Roosj schreef: Zo, ik heb net m'n pompoen omhoog gezet. Ik zal zo ff kijken of ik foto's kan plaatsen. Nogsteeds geen spinazie overigens... Verloren zaak denk ik.. Ik zal straks het hele zakje in 1x planten en dan kijken wat op komt.
Hier de lang verwachte foto's ;)

Overzichtsfoto 1. Links zie je blauwe plantenpotten met zelf gezaaide planten*. Verder de 2 moestuin bakken, speciaal op mijn hoogte zodat ik ondanks mijn nek/rug klachten toch kan tuinieren. De bakken staan ook op wielen, dus kunnen handig verplaatst worden.
(foto)

Overzichtsfoto 2. Hier zie je hoe ik mijn pompoen (en straks komkommers) omhoog wil proberen te laten groeien.
(foto)

De planten van links achter naar rechts voor:
4 selderij (zijn er 3 opgekomen, groeien niet hard vandaar nu die deksel erover), 4 Calendula*, 2 komkommer* (niets opgekomen)
81 radijsjes (2e lading), 4 Dille* van 1 meter hoog, 1 klein kommer plantje* (goed kijken, je ziet hem echt!)
1 broccoli*, 9 rode bieten*, 1 pompoen* (je ziet de bevruchte? pompoen hangen)
(foto)

1 kiwi, 4 rode sla* (1 is nog een mini plantje), 4 tijm*
4 bosaardbei*, 4 salie*, 4 sla (2 grote, 1 kleine, 1 doet het niet)
1 Watermeloen, 9 ruccola (recent geknipt), 9 spinazie (0 opgekomen)
(foto)

Mijn plantenpot voor de langwerpige groenten onder de grond:
9 wortel, 1 zonnebloem (niet opgekomen) met Dille*, 1 zonnebloem met dille* (niet opgekomen)
9 wortel, 9 wortel, 1 zonnebloem met Dille*
9 wortel, 9 wortel, 9 witlof* (niet alles opgekomen)
In het potje naast de grote bak zie je 2 Salie*.
De bamboe stokjes hebben als steun gediend voor tuingaas toen de plantjes nog klein waren ivm mijn honden, katten en konijnen. Je ziet op de foto de konijnenren die om de bak komt te staan als de konijnen los zijn ;)
(foto)

4 Koriander* in bloempot met aan de bovenkant 1 salie* plantje (tegen luizen ed):
(foto)

Alles met een * is biologisch vanaf het zaadje. De rest is ook biologisch, maar dan niet gekweekt vanaf een biologisch zaadje.

Ik heb nog meer in m'n tuintje.
Laatst gewijzigd door Roosj op di 02 jul 2013, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#2706582
Wat een mooie bakken allemaal!

Ik zou echter de pompoen niet laten klimmen, hij heeft heel veel plaats nodig en als je hem laat klimmen gaat de plant stuk met de pompoenen die er aan komen, hij krakt er dan af.

De pompoenen moeten op de grond kunnen liggen.
#2706600
kaszi schreef: Wat een mooie bakken allemaal!

Ik zou echter de pompoen niet laten klimmen, hij heeft heel veel plaats nodig en als je hem laat klimmen gaat de plant stuk met de pompoenen die er aan komen, hij krakt er dan af.

De pompoenen moeten op de grond kunnen liggen.
Tnx. Ik had op het moestuinforum gelezen dat je pompoenen wel kon laten klimmen, dus ik ga het gewoon proberen. Sommigen hangen de pompoen op door een touwtje om de steel van de pompoen te doen en hem zo op te hangen.
#2706629
Joepie, meerdere bloemen in mijn komkommer plant buiten!
En redelijk weer op komst, dus wie weet komt het toch nog goed.
Eerste framboos begint ook te rijpen. Een gele! Eerlijk gezegd vind ik het er niet uit zien, doe mij maar frambooskleurige framboosjes haha!

Flespompoenen laten wij overigens ook altijd langs een hek klimmen. Ik denk dat het wel uitmaakt wat voor pompoenen het zijn. Worden het van die enorme oranje dingen dan kan de plant dat nooit hangend dragen, zolang ze niet te zwaar zijn gaat het wel...

De krootjes staan er hier ook keurig bij, gewoon tussen de bloemen etc in de tuin hihi!
#2706654
Nadia; je peultjes op de foto hadden al geplukt moeten zijn. Zodra je de verdikking ziet ben je eigenlijk te laat met plukken, dan ontwikkelen ze de draden waaardoor ze niet meer lekker zijn  :-\ :-\ je kunt ze dan alleen nog maar een beetje verder laten groeien en dan alleen de erwtjes eten en niet de schil :-\

OT: Hier ziet alles er prima uit, de eerste courgette kan morgen of dinsdag geoogst worden  :thumbup:
#2706737
kaszi schreef: Wat een mooie bakken allemaal!

Ik zou echter de pompoen niet laten klimmen, hij heeft heel veel plaats nodig en als je hem laat klimmen gaat de plant stuk met de pompoenen die er aan komen, hij krakt er dan af.

De pompoenen moeten op de grond kunnen liggen.
DAt hoeft niet hoor. Vorig jaar heb ik pompoen op de mesthoop laten groeien en hij groeide wel 3 meter omhoog, mijn heg in ;D Zat mooi stevig, dat dan weer wel.
#2706742
Ook van mijn "tuuntie" maar even wat foto's. Ben erg blij met het resultaat tot nu toe, alleen een klein beetje meer zon zou wel fijn zijn. Vooral voor de plantjes in de kas.

Uien en wortels door elkaar gezaaid, "wonder der vier seizoenen" sla (die erg lekker is overigens!) en een verstekeling. Spitskool? Zat tussen de andijvie plantjes die ik van mijn moeder kreeg, dus verrassing wat het wordt.
Afbeelding

Rode bietjes. Met een beetje extra zon aan het eind van de week, verwacht ik de eerste bietjes in de loop van volgende week te kunnen oogsten :)
Afbeelding

Courgette, voor het eerst geprobeerd (en als courgette-leek het hele zakjes gezaaid...haha) dus heel wat plantjes weg gegeven. 2 gehouden en die doen het heel erg goed. Ze zijn ondertussen wel enorm geworden haha :)
Afbeelding

Vorig jaar ziekte in zowel de peer als de pruim gehad (peer had perenpokkenziekte en bij de pruim krulde alle blaadjes en vielen ze eraf), dit jaar uit voorzorg vroeg bestreden en nu zitten ze beide vol met vruchten!
Afbeelding

Afbeelding

En zowel de witte als de rode kruisbes zitten vol met vruchten en zijn zo zwaar geworden dan ze helemaal zijn gaan hangen...Heb geprobeerd om ze weer "rechtop" te krijgen, maar dan vallen de vuchten eraf. Dus dan maar even zo laten.
Afbeelding

In een laatste wanhoopspoging om toch nog boontjes te kunnen oogsten dit jaar, heb ik nogmaals 50 boontjes gezaaid. Nu komt alles op en staat het in de kas. Vanaf vandaag laat ik de "deur" open om ze wat te laten wennen aan de koudere nachten. Eind van de week gaan ze de tuin in, hopelijk slaan ze aan.
Afbeelding

De paprika's beginnen ook al mooi te groeien, ze hebben alleen een beetje meer warmte en zon nodig.
Afbeelding

De pepers gaan ook hard, maar ook die hebben wat meer zon nodig.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marielle1988 op zo 30 jun 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2706768
Wat betreft de peultjes, dat dacht ik ook al. Ging zo snel in een keer. Wij zijn aan het klussen/verbouwen.. Dus heb even niet veel tijd voor extra dingen als mijn tuintje.. Had 3 dagen niet gekeken en het hing VOL!! :o
Ik ga gewoon kijken wat ik er nog mee kan, en anders gaan ze de groentemix in ;)
#2706771
Peultjes kunnen idd heel snel gaan. Dan gewoon als erwt eten, is ook lekker.  :)


Hier zijn de komkommerplantjes in de kas gereduceerd tot nul, dankzij de slakken.  >:( 
MM bakken gaan redelijk, maar ik kan wel zeggen dat we hier in ons durp in Drenthe nog nooit zo'n slecht voorjaar gehad hebben, v.w.b. de groei.  :(

Het gaat vanaf morgen beter worden, toch? Toch?  8)  :worthy:
#2706800
Ook maar weer eens een update. In de achtertuin beginnen een paar mooie stronken broccoli te ontstaan en ook de spitskool doet het goed. In de platte bak opnieuw rucola, andijvie en pluksla gezet. Kruiden groeien heel goed, net onkruid. De moestuin lijkt de 2e keer wel aan te slaan. Er zijn toch 3 pompoenplanten die na de slakkenvraat nog genoeg levenskracht hadden opnieuw blad te vormen en op te komen. Ben benieuwd... Verder gisteren de bietjes en wortels uitgedund. Opnieuw peulen gezaaid. Verder staan daar (gekregen plantjes) div sla soorten, andijvie en chrysanten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door