Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2887750
Je valt zo van de ene eetstoornis in de andere.
Allebei slecht voor je gezondheid.

Qua psychologische begeleiding naderhand kan nog veel verbeterd worden, zeker in België word hier weinig aan gedaan.
Veel mensen denken dat 'dun' zijn de oplossing is voor veel problemen.

Maar helaas werkt dat niet zo.
#2887842
*Dorothea* schreef: Ja mee eens.
Maar je creeert natuurlijk ook gewoon een soort van anorexie met zo'n gbp, want een fatsoenlijke maaltijd past er niet meer in.
Heb ook ooit wel eens gedacht zoiets te laten doen. Maar zo'n operatie is defiinitief voor je hele leven. Ik heb veel mensen van dichtbij gezien, die ook hulp kregen bij afvallen. O.a. dus ook een maagbandje, die persoon ging naar een verjaardag, ging zich voleten, werd misselijk en ging naar de wc overgeven. Dan kwam ze weer binnen en ging leuk weer verder eten  :g: Tja waar ben je dan mee bezig? En dat ging niet 1x zo maar alle keren. Die persoon is wel afgevallen, maar zo zou ik het niet willen. Is zo ongezond als ik weet niet wat. Dan zit je geestelijk ook niet goed in je vel zou ik zo zeggen, als je het zo gaat doen.
#2887846
Kan me ook niet voorstellen dat zo'n operatie gezond is, want als de darmen niet alles meer opnemen, krijg je zowieso te korten toch?
Martine-Tom schreef: Yep...

Een ex-tante van me heeft ook en GBP gehad, ze had psychische problemen en haar -iater heeft zich hard gemaakt om min of meer langs het traject te gaan. Binnen 6 weken had ze de operatie, en de eerste tijd dat ze alleen vloeibaar mocht eten ging het nog wel goed maar later kwam de verleiding toch weer terug maar kreeg ze last van dumping (alles eruit kotsen als je teveel of fout eet) naar de dietiste en psycholoog ging ze niet meer en is zelf gaan zoeken, zo vond ze allerlei maniertjes om toch alles te eten wat ze wilde.
Omdat dat foute dingen waren kreeg ze gigantische tekorten en viel haar haar uit en meer van dat soort leuke bijwerkingen.
Vervolgens verhuisde ze, en zo verloor ook de psychiater die er nog een beetje toezicht op hield zijn grip.

Ze ging van 180 kilo naar 60 kilo en de laatste keer dat ik haar zag zat ze weer op over de 100 kilo, en dat allemaal in tijdbestek van anderhalf jaar ofzo, ook gezond, dat giga-gejojo...
Zo'n traject is er niet voor niks en ik vind het zo slecht als ik hoor hoevaak die regels gewoon niet opgevolgd worden, of omzeild, of er gewoon gelogen word om maar de easy way out te krijgen. Jammer dat die mensen er vaak pas na de operatie achter komen dat het niet de easy way out is, je kan gaan waar je wil, opereren wat je wil, maar jezelf neem je altijd mee, als de reden van dik zijn tussen je oren zit (waarvan ik persoonlijk echt overtuigd ben dat dat in de meeste gevallen zo is, en ja ook sprekend voor mezelf) los je dat niet op door een operatie. Je zal met die oorzaak aan de gang moeten en pas als je daar een soort van omslag in hebt heeft zo'n operatie zin, en dan kan ik me er zeker alles bij voorstellen, als je iets hebt meegemaakt waarvan je dagelijks de gevolgen in de spiegel ziet helpt dat ook niet echt mee, dan kan ik me zo goed voorstellen dat een operatie een geweldig hulpmiddel is, maar dat is het dan ook, een hulpmiddel, geen oplossing...
Door Martine-Tom
#2887870
Volgens mij zit je sowieso aan supplementen vast na zo'n operatie, mijn ex-tante iig wel, maar die nam ze ook niet meer in, dat moest met water en dat vulde de maag weer even en dan kon ze een poosje niet eten  :-X
#2887915
Martine-Tom schreef: Volgens mij zit je sowieso aan supplementen vast na zo'n operatie, mijn ex-tante iig wel, maar die nam ze ook niet meer in, dat moest met water en dat vulde de maag weer even en dan kon ze een poosje niet eten  :-X
Ik dacht dat ziekenfondsen willen hebben dat je gezond gaat leven. Dit lijkt mij dan verre van gezond. Lijkt me verschrikkelijk om altijd maar vol te zitten na een klein beetje eten. Ben wel blij dat ik nu weer 2 boterhammen achter elkaar op kan eten. Dat is wel een tijdje anders geweest, vlak na stressperiodes. Ik hou me dan ook aan een strak schema, ik moet 6x per dag iets eten. Zo heel soms komt het voor dat ik maar 4 of 5 x wat eet, maar dan geef ik mezelf weer een schop onder de kont, dat ik 6x wat moet eten (en gezond) maar ongezond daar wordt ik gelijk al misselijk van, bijvoorbeeld te vet of te zoet, dat is gelijk op de blaren zitten (misselijk dus)
#2887942
yvette_van_alert schreef: mm ik heb er serieus overna gedacht maar ga het nu eerst proberen met hypno therapie.  Ik weet waardoor ik t dik ben.. enerzijds door een berg medicijnen maar anderzijds door mijn stalker.  Sinds dat hij mij 2 keer heeft aangevallen is het de andere kant op gegaan.. een stuk zelf bescherming. Ik ben benieuwd of dat door hypnotherapie is op te lossen.
Zou je mij (eventueel per pb) op de hoogte willen houden?

Ik zoek ook een oplossing en gbp is dat in mijn ogen idd niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door