Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2887195
Als 1e wat leuk dat je de stap weer wilt nemen tot een maatje in je leven. Natuurlijk is dat spannend, je kiest toch weer een hond die hopelijk lang in je huis en aan je zijde is.
Ik kan je alleen aanraden jezelf te zijn, dat is nooit fout, je kan hele mooie zinnen kopieren bv van andere, maar als dat niet jouw stijl is, haper je op een gegeven moment in je communicatie. Als bellen te moeilijk is voor je, dan idd een mailtje die kort en bondig is, de rest komt vanzelf wel als je een keer langs gaat. Je vriend zou misschien een afspraak telefonisch kunnen maken?
Je schijft dat je oog hebt op een fokker van BP, niet rot bedoeld hoor, maar wat mij te binnen schoot is, had je het ras al gekozen, of is het 1 vd rassen waarin je een hond zoekt? Of vind je het ras leuk, en is het wel makkelijk omdat deze fokker al vers voert, en mogelijk tittert, waardoor je in ieder geval deze drempels niet meer hoeft te nemen bij een andere fokker?
Ik zelf zou het fijn vinden als de fokker vers voert, maar als het brokken is en verder is alles in mijn wensenlijstje ok, dan is het niet anders, zelf overbouwen op vers is zo gedaan toch  ;)?
Wens je  in ieder geval heel veel succes en nog veel meer plezier van het uitkiezen van de fokker, moederhond en pup.
Vergeet niet te genieten  ;)
#2887213
Oké super bedankt allemaal  voor jullie tips, adviezen en geruststelling :flowers:

Ik vind contact leggen zo ie zo altijd heel moeilijke, ben nu eindelijke zo ver dat ik 9 van de 10 keer mijn vriend durf te bellen  :-[
Zelf mijn ouders bellen vind ik soms nog heel erg moeilijk, laatst staan een vreemden  :-X

Mailtje is ook niet echt makkelijke voor me, maar die kan ik nog laten na kijken door vriendlief zo dat de spel fouten er een beetje uit zijn  ;)


Welk ras het word?
Oké hou je vast!
we zijn 180% gedraagt  ::)
We zijn aan het kijken voor een chiwafwaf  :biggrin2: ( weet niet hoe je hun echten naam schrijft, even geen zin om op te zoeken  ::) :-[ )

Komt een beetje omdat we het nieuwe hondje ook mee willen nemen op vakantie naar Portugal en ik het gewoon niet echt een fijn idee vind dat ik een hond in het ruim moet laten vliegen  :-\
Daarbij wil ik heel graag een pup en zie ik het niet zo zitten om een middelgrote of groten hond tot 6 maanden de portiek trap op te tillen  :-X ik kreeg Femke met veel pijn en moeiten naar boven getild met haar 15 kilo en die had geleerd om zich vast te houden aan mijn schouder  ;)
Dus toen zijn we gaan kijken naar kleiner rassen en kwamen we op 2 rassen uit, de chiwafwaf en de dwerg pincher.

Maar aangezien we meer naar de chiwafwaf trokken gaan we daar nu eerst naar kijken.
Heb van alle bij de rassen al een hoop info gelezen en hoe meer ik lees hoe meer ik naar de chiwafwaf trek  :smitten:

@extreme, had al eerst het ras en was al naar fokkers aan het kijken toen ik dacht dat er misschien ook een chiwafwaf fokker hier op barfplaats zou kunnen staan.
En die fokker trekt me ook nog eens heel erg aan met alles wat op haar website staat.
Mooie hondje, veel info over de plus en de min van de chi, aan gesloten bij verenigingen die me ook erg aan spraken, kortom ze lijkt me zo op het eerste gezicht een goede fokker.

Oja 1 van jullie adviezen was kort en bondig hè  :-\
Ben ik niet echt heel erg goed ik zo als je ziet  ::)  :biggrin2:
#2887223
Meid,

Kom die:

Hallo Ik ben .... en ben erg geïnteresseerd  in een pupje van uw kennel. Mijn keuze voor de chihuahua gekomen doordat wij na het verlies van mijn hond toch liever een wat handzamer formaat hond willen hebben, die gewoon met ons mee kan gaan op de vakanties.  Uw manier van fokken en uw honden spreken mij erg aan. Is het mogelijk dat wij een keertje langs kunnen komen om u en ow honden te kunnen ontmoeten?

zo iets?
#2887231
Jasmijn, nee nu lekker niet kort en bondig, maar toch wel heel erg duidelijk, en moeite met schrijven heb je  lekker niet, dus maak een mail alsof je het voor bp zou neertikken,  dan komt het zeker wel goed.
Je hebt dus zo te zien al lekker een keus gemaakt voor een ras, nu de fokker nog, en wie weet helpt de des betreffende fokker die hier op bp komt je wel met een pb  ;)
Succes.
#2889332
Wij hebben meerdere fokkers benaderd via de mail en/of gebeld met de vraag of we een bezoekje mochten komen brengen aan de kennel (al dan niet met pups).
Veel fokkers willen graag uitleg geven aan potentiele pupkopers en dus ben je ook welkom wanneer ze zelf geen fokplannen hebben.
Vaak weten ze dan wel weer een bevriende fokker (ze kunnen je natuurlijk ook gelijk doorverwijzen).

Ik vond het zelf erg prettig dat we ook wat fokkers gesproken hebben welke geen puppies kregen, omdat je dan het idee hebt een iets onafhankelijker advies te krijgen, als je snapt wat je bedoelt.

Verder hebben we ook gekeken met welke fokker het goed klikte, ik vind het namelijk leuk om contact te houden met de fokker, zo kun je makkelijk vragen stellen etc.
De fokker van onze pup woont toevallig ook nog eens heel dichtbij, dus dat worden allicht nog wat gezamenlijke wandelingen straks :D

Het is echt niet zo eng hoor, maar ik zou dus vooral meerdere fokkers benaderen ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2889530
Corine1981 schreef: Wij hebben meerdere fokkers benaderd via de mail en/of gebeld met de vraag of we een bezoekje mochten komen brengen aan de kennel (al dan niet met pups).
Veel fokkers willen graag uitleg geven aan potentiele pupkopers en dus ben je ook welkom wanneer ze zelf geen fokplannen hebben.
Vaak weten ze dan wel weer een bevriende fokker (ze kunnen je natuurlijk ook gelijk doorverwijzen).

Ik vond het zelf erg prettig dat we ook wat fokkers gesproken hebben welke geen puppies kregen, omdat je dan het idee hebt een iets onafhankelijker advies te krijgen, als je snapt wat je bedoelt.

Verder hebben we ook gekeken met welke fokker het goed klikte, ik vind het namelijk leuk om contact te houden met de fokker, zo kun je makkelijk vragen stellen etc.
De fokker van onze pup woont toevallig ook nog eens heel dichtbij, dus dat worden allicht nog wat gezamenlijke wandelingen straks :D

Het is echt niet zo eng hoor, maar ik zou dus vooral meerdere fokkers benaderen ;)
dat ja, want het kan zo maar zijn  dat er geen pupje voor jou  beschikbaar is, in het nestje waar jij  voor gaat.  ;)

Als je een reutje wil, en er worden alleen maar teefjes geboren, dan  kan  dat best een teleurstelling zijn  ;)

andersom, als je  bij fokker B straks en pup koopt, en je staat ook op het lijstje bij fokker A,  geef die dan ook een berichtje. Das wel zo netjes  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door