Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bloemetje
#2886318
Arkay schreef: Weet je wat heel erg veel scheelt, iedereen zit op de wc. De heren die toch perse willen staan maken gelijk na gebruik van het toilet de muren en de pot schoon.
Een man die wil staan hou je niet tegen. Daarnaast zijn de kleintjes hier maar om de twee weken. Ik kan ze zoiets niet aanleren indat tijdsbestek. Laten we maar bebeginnen met handjes wassen.  Daar ligt mijn prioriteit
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2886324
bloemetje schreef: Een man die wil staan hou je niet tegen. Daarnaast zijn de kleintjes hier maar om de twee weken. Ik kan ze zoiets niet aanleren indat tijdsbestek. Laten we maar bebeginnen met handjes wassen.  Daar ligt mijn prioriteit
Hoezo niet? Hier in huis doen we: Zitten op de Plee, zo moeilijk is dat toch niet?
Gebruikersavatar
Door Neally
#2886334
Zitten op de plee is voor veel heren niet aangenaam. Hun willy raakt de rand van de bril. Dat zou ik ook niet willen.  :-X
Dus meneren mogen staande plassen. En dan gewoon even richten, als je zo'n groot gat niet kunt raken dan maak ik
mij erge zorgen  :o over de rest.  ;D
Door coby.p
#2886365
Arkay schreef: het gezellige huishoudclubje , daar staan veel tips maar er wordt ook met schema's gewerkt bijv het weekschema dat is goed te doen als je partime werkt, wwerk je meer en druk erbuiten dan is het maandschema een goed begin.
Ik ben er terecht gekomen toen ik erachter kwam dat bep dingen in huis bijna nooit in huis gedaan werden en met deze schema's komt alles met een bep regelmaat terug en is in een heel jaar je huis schoon en opgeruimt.

http://hetgezelligehuishoudclubje.clubs.nl/
deze gebruik ik ook, theoretisch dan ::)
ik gebruik het schema van 2 weken per ruimte, elke dag kleine dingen.
alle extra dingen komen ook aan bod.
in de praktijk? moet ik mezelf wat vaker een schop onder de ... geven.
mwahhh, een huis is om te leven
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2886386
Hier sinds kort ook flylady (dank aan Koekje voor het attenderen op GT, ik lees nu haar blog ook  :biggrin2:)
Ik geef er wel mijn eigen draai aan, lukt ook lang niet altijd om alles te doen, maar hee, babysteps hè  ::)

Met 2 kleine kindjes en een huis en erf vol dieren is er nou eenmaal weinig tijd en zin voor poetsen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2886387
Neally schreef: Zitten op de plee is voor veel heren niet aangenaam. Hun willy raakt de rand van de bril. Dat zou ik ook niet willen.  :-X
Dus meneren mogen staande plassen. En dan gewoon even richten, als je zo'n groot gat niet kunt raken dan maak ik
mij erge zorgen  :o over de rest.  ;D
Ik heb hier een paar heel verschillend geschappen mannen en jonge heren in huis maar ze zitten allemaal, is echt een kwestie van aanleren en staan levert altijd gespetter op.
Hier is het gewoon een huis regel, iedereen weet het.
Zijn er vrienden van mn zoon die het niet weten en er een rommel van maken vraag ik ze vriendelijk om de doekjes die naast het toilet liggen te gebruiken om na het staande plassen even schoon te maken want ik vind het vies om hun gespetter tegen de deksel en muren tegen te komen als ik ga en schoon te moeten maken.
Als je het uitlegt snappen ze je helemaal en is het ook geen probleem.

oja geen zin om het zelf uit te leggen, er zijn handige bordjes te koop.
http://www.stop-staand-plassen.nl/

En het is medisch bewezen dat zitten voor een man ook beter is niet perse om de blaas beter te legen maar wel om problemen met de prostaat te verminderen. Al dat gespetter levert ook veel bacterien op je eigen kleding/broek op. Niet echt fris ... ga maar eens met een witte broek aan de hele dag staan te plassen en doe met een ander witte broek een hele dag zittend, laat de broeken een dag of wat liggen en vergelijk ze daarna.
http://www.ikeethalal.nl/waarom-jongens ... d-plassen/
Laatst gewijzigd door Arkay op do 06 mar 2014, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2886389
coby.p schreef: deze gebruik ik ook, theoretisch dan ::)
ik gebruik het schema van 2 weken per ruimte, elke dag kleine dingen.
alle extra dingen komen ook aan bod.
in de praktijk? moet ik mezelf wat vaker een schop onder de ... geven.
mwahhh, een huis is om te leven
hihi ik heb hun nu ook op facebook ivm de schop onder mn kont , denk dat iedereen er last van heeft. Maar ik vind de schema's lezen op de site makkelijker dan op fb.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2886421
Ik kwam gister niet op hun site. Vreemd. Wel huishoudplaza gevonden. Me daar ook maar ven aangemeld. Eens kijken op hun forum. Ik vind GT echt bizar. Tjemig. Die staat zo vroeg op en doet zoveel. Maar ja. Die heeft ook 11 kinderen of zo. Ik gelukkig maar eentje.

Van "staanders" heb ik niet zoveel last. Komt zelden manvolk hier.  :P
Gisteravond had ik zeer goede voornemens. Maar die vielen allemaal in het water. Uiteindelijk was ik al blij dat ik gewoon gekookt had. Enfin. Vanavond nieuwe kansen.  :biggrin2:
Gelukkig ben ik niet de enige met een hh van Jan S. Hihi
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2886437
Wanneer je vind dat het niet netjes is in huis hier gewoon over praten met je dochter.
Ze heeft nu een leeftijd dat ze het alvast kan leren voor als ze het huis uit gaat ;)
Je kan er ook over denken om in een halfuurtje pauze tussen het huiswerk maken door samen schoon te gaan maken :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door