Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hitam
#2889061
Geweldig, Karin! Ik vind dat hij er rustig bij ligt en hij werkt goed mee. Het kan misschien nog ontspannener maar hij is enorm vooruit gegaan. Complimenten. Dat mogen wel meer mensen doen voor ze naar de dierenarts gaan ;)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2889131
Erg indrukwekkend hoe je met Oscar omgaat en wat je allemaal al met hem hebt bereikt.
Wat heeft Oscar veel geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2889148
[quote="Hitam"]
Geweldig, Karin! Ik vind dat hij er rustig bij ligt en hij werkt goed mee. Het kan misschien nog ontspannener maar hij is enorm vooruit gegaan. Complimenten. Dat mogen wel meer mensen doen voor ze naar de dierenarts gaan ;)
[/quote]

Dank je Tannetje. Ja, dat zouden wel meer mensen mogen doen. Wat dat aspect aangaat lijkt dierenarts zijn me best heel erg lastig en soms ronduit eng.

@Rapalje, leuk om te lezen dat dit voor andere mensen ook mogelijkheden laat zien. En of je het dan precies zo wil doen, of op een andere manier maakt dan niet uit. Ik ben zelf vrij open over dit soort dingen en ik vind het leuk om dan te merken dat het mensen weer een blik op mogelijkheden geeft.

Ik zit nu te ontbijten en we gaan zo naar Sneek. Ik vind het wel een beetje spannend, dat mag ook, zoals het nu voelt kan ik dat wel wat onder controle houden. We hebben geen doelen, we gaan er heen, ik leg het trainingskleedje neer en we gaan kijken wat er gebeurd. Enige doel dat ik heb, is dat ik het samen met Oscar doe en we samen zo ontspannen mogelijk daar zijn.
Gister heb ik overigens voor het eerst in een dik jaar zijn piemel gespoeld met kamillethee, ik durfde dat niet meer te doen en heb het al die tijd dus vermeden. Hij lag op zijn zij, handdoekje eronder en het ging prima. Was ik sinds een week aan het opbouwen en gister dan voor het eerst gespoeld. Je zag in zijn buik wel reactie, want het voelt natuurlijk gek als iemand iets in je pielemans spuit, maar als ik dan naar zijn koppie keek, zag ik dat hij zich concentreerde op mijn ekekekekekek. Meneer K zei op een gegeven moment "hij lijkt het bijna leuk te vinden", waarop ik natuurlijk zei dat hij dit specifieke onderdeel maar niet te leuk moet gaan vinden  :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2889194
Zoooo we zijn weer thuis! Het ging super goed!

Ik vond het spannend. Dat is anders dan zenuwachtig en veel beter te handelen voor mij. Ik heb rustig aan gedaan, diep adem gehaald en heb voor mezelf herhaald: blijf op Oscar letten, hij geeft het wel aan en dan gaat het goed.
Oscar had duidelijk een conflict. Het in de spreekkamer zijn en dokter Paul in de buurt hebben was eigenlijk voldoende reden om te zeggen ik wil niet! Maar toen kwam het kleedje te voorschijn, ging ik net als thuis daarbij zitten en kon hij kiezen voor een bekende routine, samenwerking en contact. Er zat haast zichtbaar een duiveltje en een engeltje op zijn schouder de hele tijd, om steeds weer te kiezen. En elke keer koos hij dan weer voor het samenwerken.
Ik ben heel rustig dingen gaan vragen. Soms zei Oscar nee, dan wachtte ik even. En dan melde hij zich even later alweer, nu kan het wel baas. Ik heb uiteindelijk een verbandje om zijn poot gedaan, een pleister op zijn hoofd gelegd, zijn tandjes bekeken en ik heb ik zijn nek geknepen en met de spuit, zonder prikgevoel hem in zijn nek aangeraakt. Dat is echt véél meer dan ik verwacht had, maar het ging vanzelf, in onze samenwerking. Tussendoor ook nog hele makkelijke dingen gedaan, zoals kin vragen en dingen touchen.

De dierenarts zei: de sky is de limit! En dat is ook zo. Ik ga voor komende week een plan maken en kijken wat haalbaar zou kunnen zijn om volgende week te oefenen. Nu de eerste keer zo goed is, durf ik wel wat concretere plannen te maken, het is uiteindelijk toch ter plekke kijken wat haalbaar is, maar dan heb je wel iets om naar toe te werken.

Ik ga de rest van de dag lekker nagenieten  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2889197
[quote="Lizzy"]
Wow wow, wat een resultaat! Ik ben gewoon helemaal plaatsvervangend trots :biggrin2:
[/quote]

Haha dat vind ik leuk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2889205
[quote="Laura2004"]
Wat goed van jullie!  Ik vind het super interessant en leerzaam om dit proces te volgen :)
[/quote]

Dank je wel!
Door Ike
#2889206
Wat ongelofelijk knap wat je met Oscar hebt bereikt en de manier
waarop jullie samenwerken!!  :-* :-*
Geweldig en respect!
Fijn dat je het hier deelt, bedankt daarvoor  :)
Door henneke
#2889213
die Sats training is jullie op het lijf geschreven zeg ! echt super om  te zien en te lezen hoe het gaat met jullie  :-*
Door DJ_Doerak_Tucker
#2889250
Heb het hele topic doorgespit :biggrin2:, wat ontzettend gaaf om te lezen hoe Oscar en jij sprongen vooruit maken en ook geen één keer een stap terug doen. Zoals ik het lees in ieder geval. Echt heel knap, de rust die ik in het filmpje zie... pff ik vind dat altijd erg moeilijk (meer omdat ik aan mezelf twijfel of ik het wel goed doe  :P). Ik heb één keer een workshop SATS gevolgd maar werd er zelf kriebelig van  :-\, hoewel ik de insteek wel begrijp en het resultaat nu ook duidelijk zie. Vooral bij dit soort gevallen is het natuurlijk heel mooi om aan te geven dat Oscar op de goede weg zit naar zijn uiteindelijke 'X'.

Er prikten tranen van ontroering in mijn ogen bij het lezen van je laatst geposte stuk over het resultaat bij de DA, geweldig! De liefde spat er vanaf, echt top!!  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door