Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3185471
Parelridder schreef:Wow! wat een prachtig en succesvol pad!! En wat heb je het met bewonderenswaardig veel geduld doorlopen!!!!!!!!!!!
Het is voor mij nauwelijks voor te stellen, zaken die hier zo vanzelf gaan en waarbij ik het me zonder zelfs maar te hoeven twijfelen kan veroorloven te zeggen "Kom op, nou is het genoeg, even mee werken".

Oh dat geloof ik zéker, dit klinkt voor mij ontzettend als het checken of je te vertrouwen bent in je belofte. De BASIS van de hele deal. Echt, petje af dat je zijn vertrouwen hebt gekregen en het weet te laten groeien!

Klopt Parelridder, dat vertrouwen is de basis en die basis staat nog steeds als een huis! Want ook al lukt prikken me niet meer, dat gaat ook nog steeds heel subtiel en veilig. In het állerergste geval draait ie zijn hoofd naar mijn hand en maakt een piepklein hapje in de lucht vlakbij mijn hand. Dan voel ik zijn tandjes langs mijn huid aaien, maar zo bedoeld hij het ook: baas ik ben nu echt serieus, ik durf niet, maar ik weet dat jij dat nu snapt!

Het grappig is ook dat ik in het begin veel met muilkorf heb geoefend. Deels voor de veiligheid van dat moment en deels het alvast normaal maken voor als dat een keer nodig zou gaan zijn voor de veiligheid. Maar dat heb ik op een gegeven moment achterwege gelaten. Het is niet nodig, de basis is zo goed en we houden ons er beide voor 200% aan, dat is veiliger dan welke muilkorf dan ook. Het betekend alleen wel dat ik niet altijd alles bij hem kan en dat is iets wat echt een omslag in denken is. Maar voor ons is dat al zo normaal.

Ik vind het nog steeds raar om er complimenten over te krijgen (dank je :-* ). Dat lees ik bij Paulien ook steeds. Ik vind mezelf niet heel geduldig en ik vind onze weg ook niet bewonderenswaardig. Oscar is mijn vriend, mijn maatje, het is gewoonweg nooit een optie geweest om het niet te doen.
Door Parelridder
#3185482
Kaela schreef:(...) Ik vind het nog steeds raar om er complimenten over te krijgen (dank je :-* ). Dat lees ik bij Paulien ook steeds. Ik vind mezelf niet heel geduldig en ik vind onze weg ook niet bewonderenswaardig. Oscar is mijn vriend, mijn maatje, het is gewoonweg nooit een optie geweest om het niet te doen.
En tóch is het een optie geweest. Je zou de eerste niet zijn die geen geduld wil of kan opbrengen hiervoor, danwel meent dat 'dominantie' het antwoord is. Ik begrijp dat je ontiegelijk veel geduld kunt voelen vanuit je begrip en liefde voor je kameraad en het in die zin niet (steeds) als 'offer' of 'prestatie' voelt, maar ik beschouw het geduld, de energie en creativiteit die je er steeds weer in stopt om langs die weg ont-zet-tend veel te bereiken als werkelijk bewonderenswaardig. En gelukkig krijg je er een dijk van een vriendschap voor terug :)

Maar wat is dit voor clinic? (ik begrijp dat je dat elders hebt aangekondigd, maar dat heb ik gemist..)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3185590
Nou, jemig, dank je parelridder :-*

Het is de teamclinic van Monique Bladder. Ik weet niet of die nog steeds gegeven wordt. Toen ik ging was het twee dagen in samenwerking met Renate Steinford (als ik het goed schrijf). Later was het 1 dag geworden.

Monique kende Oscar toen natuurlijk al heel goed, en helpt ons tot op de dag van vandaag enorm fijn. Zeker sinds Oscar in november weer zo is gaan tobben met zijn gezondheid en daardoor ook met zijn gedrag val ik haar weer om de haverklap lastig. Het is zo'n engel, ik had het nooit gekund zonder haar fantastische hulp.

Tot zover de lofzang, ik heb nog altijd geen aandelen ;D
Door Parelridder
#3185629
Kaela schreef:Tot zover de lofzang, ik heb nog altijd geen aandelen ;D
;D Heel herkenbaar hoor! (voor mij dan toevallig niet Monique Bladder, maar Jolien Schat). Als iemand je zo vaak waanzinnig goed helpt, altijd met raad & daad klaar staat, niet enkel als het centen oplevert (dwz, zo proef ik dat tussen de regels door) maar zeker ook vanuit de wens jullie te helpen.. GOUD waard!
Dan is het fijn om zo nu en dan eens van de daken te schreeuwen (of subtieler: een lofzangetje ter gehore brengen :whistling:) wat een super fijn mens en top hulp ze is. Heej en ook altijd goed om te lezen toch? Waar je terecht kunt voor goede hulp :)

Weet jij of Monique weer een Flatcoated heeft? Ik hoorde haar naam voor het eerst toen ze onderzoek deed naar een eventueel verband tussen gedrag, leefgewoontes enz. en kanker bij Flatcoateds. E.e.a. na het verlies van haar Flatcoated. En voor het laatst hoorde ik over haar toen ik op de site van een fokker zag dat ze een Flatkotertje gekocht had daar, die al als pup overleed. Hartverscheurend!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3185632
Parelridder schreef: ;D Heel herkenbaar hoor! (voor mij dan toevallig niet Monique Bladder, maar Jolien Schat). Als iemand je zo vaak waanzinnig goed helpt, altijd met raad & daad klaar staat, niet enkel als het centen oplevert (dwz, zo proef ik dat tussen de regels door) maar zeker ook vanuit de wens jullie te helpen.. GOUD waard!
Dan is het fijn om zo nu en dan eens van de daken te schreeuwen (of subtieler: een lofzangetje ter gehore brengen :whistling:) wat een super fijn mens en top hulp ze is. Heej en ook altijd goed om te lezen toch? Waar je terecht kunt voor goede hulp :)

Weet jij of Monique weer een Flatcoated heeft? Ik hoorde haar naam voor het eerst toen ze onderzoek deed naar een eventueel verband tussen gedrag, leefgewoontes enz. en kanker bij Flatcoateds. E.e.a. na het verlies van haar Flatcoated. En voor het laatst hoorde ik over haar toen ik op de site van een fokker zag dat ze een Flatkotertje gekocht had daar, die al als pup overleed. Hartverscheurend!
Ja dat lees je goed!

Monique heeft nog steeds Ean, de flatcoated. Die speurt weer bij dezelfde speurjuf als waar wij ook heen gaan. Vorig jaar is de pup inderdaad overleden, echt zo erg. Zoiets is gewoon niet te bevatten, zo'n lief jong leventje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door