Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#2890258
Nadia schreef: Wat doet die magneet strip??

Lil als jij hem koopt kom ik bij jou kijken :D
Met de magneetstrip kun je een grote ruimte in 2-en delen. De robot blijft aan zijn kant van de strip. Die strip is 4 meter en leg je makkelijk neer en ruim je zo weer op  ;)
Door Cindy de Wolf
#2890283
Borke schreef: Gaat dat goed meerdere kamers en gang doen, vindt hij dan zijn oplaadstation nog?
Ja geen problemen mee.

Heel af en toe rijdt hij zich vast in de slaapkamer maarja dat is ook raar "gebouwd", met 3 smalle paadjes. 8 van de 10 keer gaat het goed maar gister vond hij dat ik het bed weg moest halen ;D
Nadia schreef: En waarom wil je dat? Is dat efficiënter?
Als je wilt dat hij op bepaalde niet komt kan je de strip gebruiken. Wij hebben hem gebruikt rond de kattenmand waar Dandy in lag op de grond de eerste 3 keer zodat dat de Neato ruim om Dandy heen ging. Nu blijkt dat hij er niet bang voor is gebruiken wij hem niet meer. En inderdaad hoe makkelijker hij kan rijden hoe schoner het wordt en hoe meer hij kan doen zonder tussendoor opladen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2890289
Oooooh ik wil er ook een!

Maar wij hebben meer dan genoeg nieuw gekocht en meneer K stofzuigt meestal en die ziet er geen gat in...Misschien krijg ik hem dan nog overgehaald voor een automatische grasmaaier, voor mijn grasveld van 2,5 bij 1,33 m  :P
Door Lil
#2890377
Nadia schreef: Wat doet die magneet strip??

Lil als jij hem koopt kom ik bij jou kijken :D
Is goed, maar je moet wel nog even wachten.  ;) :D ;D
Door Elf
#2890631
Je slaat door in het gebruik van de robotzuiger als......










je hem de salontafel laat zuigen  :biggrin2:
gaat perfect!
Door ChantalKrijn
#2890634
Elf schreef: Je slaat door in het gebruik van de robotzuiger als......










je hem de salontafel laat zuigen  :biggrin2:
gaat perfect!
Ik zet hem regelmatig ook op de bank  :biggrin2:
Door Elf
#2890668
ChantalKrijn schreef: Ik zet hem regelmatig ook op de bank  :biggrin2:
Ooooh, dus ik ben niet de enige die dat soort dingen doet..... :biggrin2:
Door Borke
#2913708
Kopiëren is niet helemaal goed gelukt, maar onderstaand test Consumentengids december 2014.
Wij hebben nu een Roomba met Hepa filter voor beneden en willen voor boven een nieuwe robot kopen.
De vraag is even welke we willen kopen en al zoekend vond ik deze test.
Daar komt de Neato minder goed uit, ik ben benieuwd wat de gebruikers daar van vinden?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lees de conclusies en de testresultaten van de 5 robotstofzuigers die getest zijn in het laboratorium. Meer informatie over de robotstofzuigers is te vinden onder het tabblad 'Wat zijn de 5 robotstofzuigers?'.

Conclusies
LG VHombot3
Deze vierkantige robotstofzuiger behaalt de hoogste scores op de zuigprestaties. Ook is dit apparaat het gemakkelijkst in het gebruik. De sensors om voorwerpen te detecteren werken het best. En daarnaast is hij de stilste uit de test. In vergelijking met de Roomba 780 is de accuduur een stuk lager.

iRobot Roomba 780
Deze populaire robotstofzuiger presteert van de 5 robots het best op tapijt. Het gebruiksgemak is goed. De accu is de beste van allemaal. Hij heeft problemen met het zuigen langs muren en in hoeken van de kamer.

Samsung Navibot CornerClean
Deze veelzijdige, stille robotstofzuiger zuigt goed langs randen en in hoeken. Huisdierhaar krijgt hij daarentegen erg moeilijk van tapijt. Harde vloeren zuigt hij het minst goed.

Neato XV-25
Deze robot met een opvallend uiterlijk zuigt niet goed langs muren en in hoeken. De accu gaat het snelste leeg, maar het weer opladen duurt het kortst.

Philips FC 8802/01 EasyStar
Deze simpel uitgeruste, platte robot heeft de laagste prijs. Op harde vloeren doet hij het goed, op tapijt zeer onder de maat. Opladen duurt erg lang. Hiervoor moet je een stekker inpluggen, omdat de robot geen laadstation heeft.

De testresultaten
Publicatiedatum: december 2013
LG

iRobot

Samsung

Neato

Philips

V Hombot 3 Roomba 780 Navibot CornerClean XV-25 FC8802/01 EasyStar
       
Testoordeel

6,2

5,8

5

4,9

4,7



Zuigprestaties 50%



5,6



4,5



4,1



4,4



4,1

Harde vloeren 6,6 6,3 5,1 5,4 6,4
Tapijt 3,4 3,4 2,8 3,2 1,1
Huisdierhaar van tapijt 5,3 3 2,2 4,8 1,7
Muren en hoeken 7,3 2 7,1 2,5 5,7


Gebruiksgemak 20%



6,9



6,8



5,7



6



6,4

Handleiding 7,5 5,3 6,9 6 5
Opening 7,7 10 10 10 10
Stofreservoir 7,7 6 4,9 5,6 4
In het gebruik 6,6 7,3 4 5,5 6,6
Filter 6,6 5,2 3,8 6 3,8
Praktische aspecten 6 6,3 6,3 3,8 6,3


Robotfuncties 10%



7,5



6,1



5,7



5,7



5,7

Trappen vermijden 10 10 10 10 10
Over dikke snoeren 1,9 3,7 1,9 1,9 1,9
Over dunne snoeren 9,1 9,1 9,1 9,1 9,1
Tussen vazen door 9,1 1,9 1,9 1,9 1,9


Accu 10%



4,9



9,1



4,4



2,3



2,8

Accuduur harde vloer 1:52 uur 4:17 uur 1:35 uur 0:46 uur 1:04 uur
Accuduur tapijt 1:22 uur 2:30 uur 1:21 uur 0:46 uur 0:55 uur


Oplaadduur 2,5%



2:09 uur



2:40 uur



2:50 uur



1:30 uur



3:51 uur

Geluid 5%

9,3

7

9,1

7,4

7,5

Veelzijdigheid 2,5%

7,3

6,8

7,7

5,9

  4,6



De test
Zuigprestaties
De robotstofzuigers zogen kruimels, stof en huisdierhaar op van harde vloeren en tapijt. We bekeken ook hoe goed de robots in hoeken en langs randen en muren zuigen. Hierin blijkt groot verschil te zitten. De zuigprestaties beoordeelden we op dezelfde schaal als gewone stofzuigers. Dit heeft tot gevolg dat ze hier laag op scoren. Vooral met tapijt hebben ze grote moeite. Daarentegen gebruik je een robotstofzuiger anders dan een gewone stofzuiger. Omdat een robotstofzuiger vaker aan het werk kan, is een lagere efficiëntie sneller geoorloofd.

Gebruiksgemak
Voor het gebruiksgemak keken we naar de duidelijkheid van de handleiding, maar ook hoe gemakkelijk de robot is te openen, op te laden of werkt in het gebruik. We testten hoe gemakkelijk het legen van het stofreservoir of het schoonmaken van het filter verloopt. Praktische aspecten als gewicht en stevigheid van de constructie namen we ook mee in het oordeel.

Robotfuncties
Getest is of de robots trappen kunnen vermijden. Geen van de robots viel van de trap, dankzij de sensoren aan de onderkant. Met dunne kabels hebben de robots geen moeite, met dikkere meer. Deze duwen ze voor zich uit. De LG is de enige die glazen detecteert. De rest duwt de glazen vooruit.

Accu
We testten hoe lang de accu van de robots werkt op harde vloeren en op tapijt. Hierin zitten grote verschillen. Daarnaast keken we hoe lang het duurt voordat de accu weer is opgeladen.

Geluid
Het geluid is gemeten op 1,6 m afstand. Het gemiddelde aantal decibel was nog geen 60 dB. Vergelijkbaar met een stille gewone stofzuiger.

Zijn robotstofzuigers handig? Lees meer over robotstofzuigers. Toch liever een gewone stofzuiger? Vergelijk stofzuigers.

In december 2011 testten we ook 3 robotstofzuigers, van Philips, iRobot en I.T.Works. Lees deze review.
Door Lil
#2913774
Dank voor het onderzoek! Laatst was de LG voor de helft van de prijs. Ik ga dus eens opletten of die weer in de aanbieding komt.
Door Elf
#2913835
Ik heb geen ervaring met de andere merken maar ben nog steeds zeer enthousiast over de Neato! Als zij met een dweilrobot komen ben ik de eerste klant :-)
Door Cindy de Wolf
#2913853
Ook hier nog steeds super tevreden over de Neato :D :D :D :D mijn ouders stelen hem nu ook regelmatig...dus hij draait wel zijn rondjes per dag...
Het enige min puntje is dat echte hoekjes niet meegepakt worden maar goed in een ander model schijnt dat wel zo te zijn; iets met clever corner systeem. Desalniettemin denk ik dat hij 80%-90% van al het vuil bij ons thuis opzuigt. En heb je dan daarnaast een goede dweiler kom je aardig in de richting van de 95% gok ik zo.

Ik zet hem aan als ik uit mijn werk kom en met de honden ga wandelen. Als ik terug kom staat hij weer keurig netjes aan zijn laadstation. Groot voordeel vind ik ook dat onze katten er niet bang voor zijn. Bij een reguliere stofzuiger spurten ze het huis uit om pas uuuuurrrreeeeen later terug te komen. Met een hele oude kat en koud/nat weer vind ik dat niet handig. Op die dagen pakte ik dan maar de bezem dat behoord nu tot het verleden.

Over de scooba die we ook gekocht hadden ben ik magertjes tevreden. Sterker nog hij is eigenlijk al kaduukjes maar nog geen tijd gehad om terug te sturen of om vriendlief te laten kijken. Dus ik ga samen met Elf een dweiler kopen als Neato die uitbrengt...
Door Lil
#2913860
Dank voor het onderzoek! Laatst was de LG voor de helft van de prijs. Ik ga dus eens opletten of die weer in de aanbieding komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door