Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2875977
Ik vind de meeste hondeneigenaren verschrikkelijk, geen rekening houden met de ander.
Ze snappen het gedrag van de hond niet, en als je als eigenaar aangeeft afstand te willen 'horen' ze je niet.
Kan me er mateloos aan irriteren.

Kom je iemand over de stoep tegemoet, wijk je uit naar het fietspad, en dan nog aan de lange lijn hond helemaal naar de jouwe laten gaan.
Ja, ze moeten even snuffelen... pffttt
#2875998
Lizzy schreef: Als ik dit soort topics lees, dan denk ik altijd "waarom ga ik niet in dat leuke vrijstaande huis in Drenthe wonen?".
Gewoon doen; zo erg zijn die uut de klei getrokk'n veenkloet'n niet... :biggrin2:
Richting Hellendoorn (met berg) is ook niet erg. Best goed wonen zodra je Twents kunt verstoan. :P
Wij zijn ook af en toe in Zoetermeer, maar ik wordt knetter van de drukte daar. Hier is nog ruimte genoeg (zie de foto's van Pauline die ze regelmatig plaatst) om ongestoord te kunnen struinen, ook op mooie dagen. (moet je wel ff een beetje de weg weten want ook hier zijn op zondag de bekende bospaadjes druk)
Vorige week; prachtig weer, lekker bij het Hulsbeek gewandeld en wel 1 gezellige dame met hond tegengekomen. Even een stukje samen gewandeld en toen weer ieder zijns weegs.
#2876006
K&D schreef: Gewoon doen; zo erg zijn die uut de klei getrokk'n veenkloet'n niet... :biggrin2:
Richting Hellendoorn (met berg) is ook niet erg. Best goed wonen zodra je Twents kunt verstoan. :P
Wij zijn ook af en toe in Zoetermeer, maar ik wordt knetter van de drukte daar. Hier is nog ruimte genoeg (zie de foto's van Pauline die ze regelmatig plaatst) om ongestoord te kunnen struinen, ook op mooie dagen. (moet je wel ff een beetje de weg weten want ook hier zijn op zondag de bekende bospaadjes druk)
Vorige week; prachtig weer, lekker bij het Hulsbeek gewandeld en wel 1 gezellige dame met hond tegengekomen. Even een stukje samen gewandeld en toen weer ieder zijns weegs.
Als ik hier 3 x per week iemand tegenkom met een hond, heb ik een stressige week gehad en overweeg nog rustiger te gaan wonen, in Noord-Zweden of zo. :biggrin2:
#2876010
Anne in Duitsland schreef: Als ik hier 3 x per week iemand tegenkom met een hond, heb ik een stressige week gehad en overweeg nog rustiger te gaan wonen, in Noord-Zweden of zo. :biggrin2:
De laatste met hond(en) die ik tegenkwam dateert alweer van een week of 2 geleden. En dat was tegenkomen in de trand van....daar in de verte loopt iemand....waar loopt die heen...oh, de goede kant op, kan ik gewoon doorlopen. :biggrin2:
#2876020
Tja mensen houden gewoon geen rekening met elkaar.
En een hond/pup is zoo gekocht,en dan gaan we niet op curus ,want dat kost veels teveel geld en leer je toch niks :-X
Neeuuuhhh we doen het zelf wel ::)
Tja zo denken de mensen tegenwoordig.


Ik gisteren ook,loop ik Dorian uit te laten,komt er een stuk verderop een mr aan,hond los,jonge reu,ziet Dorian rent op hem af(Dorian zat aan de lijn)springt gelijk bovenop hem,proberen te dominere,Dorian niet van gediend,dus die vliegt uit.!!!Zegt die vent dat gaat niet goed!!!!
Dus ik tja ik zag het al gebeuren,daarom hou ik mijn hond aan de lijn.

Keer daarvoor loop ik richting de dijk ,staat er aan de overkant een vrouwtje met een Fb,aan de uitrollijn,maar die let niet op haar hond,Nee want kletsen met je buuf is belangrijker.de FB vliegt uit naar Dorian,kom Dorian nog net achter mij trekken,anders had ie hem mooi gepakt!!


En nu loop ik al nooit ergens waar veel honden lopen!!!

Iedereen kan ook maar zo een hond kopen,eerst een cursus volgen en dan pas een hond


En ja wordt weer mooi weer he,dan ineens(denken ze ooohh verrek we hebben ook nog en hond!!!!!!) kom je ze met bosjes tegelijk tegen,pff moet maar gaan regenen en koud worden,is het weer een stuk rustigeren :D
#2876025
Gewoon kopen die petcorrector, als jij je daardoor prettiger voelt!  :-*

Ik maak het hier niet zo heel vaak mee, al hoewel het de laatste tijd wel toeneemt. Ik heb het "geluk" dat ik Joris (die krijgt het makkelijkst trammelant en is ook niet te beroerd om te knokken) op kan tillen. Niet opvoedkundig verantwoord, maar het helpt perfect en (gelukkig) hij wordt er niet vechtlustiger van. Gebeurt helaas weleens dat hij omgerichte agressie vertoond en ik een hap krijg.... :-X

Ik houd ze altijd bij me als er een andere hond aankomt, aanlijnen doe ik af en toe, maakt het gedrag van Joris namelijk nog veel erger. Hij loopt keurig naast mij mee, maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor de tegenpartij lastig is. Dus ga ik meestal aan de kant staan en zorg dat ze beiden bij mij zitten, maakt het ingrijpen ook makkelijker. Aandacht voor mij, tegenpartij volledig negeren. Maar zoals gezegd is dit zeker niet zaligmakend, ook hier gaat er weleens iets fout.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door