Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2875833
Anne in Duitsland schreef: Ik vraag me altijd af of het zou helpen om een klein toneelstukje op te voeren, zo van: "Snel, roep je hond terug, die van mij heeft leishmaniasis, da's hartstikke besmettelijk!!!"

Maar goed, driekwart van die oetl*llen weet natuurlijk niet wat leishmanisiasis is. :-\
"heeft  schurft" roept  gemakkelijker  :biggrin2:

Ik deel de mening van velen hier:  wandelen  met honden is  vaak verre van  gezellig,  en om confrontaties te voorkomen  lijn ik mijn honden  al aan  als ik  een hond op afstand zie
#2875839
Ik zou zeggen, schaf een stafford aan :P Ze weten nooit hoe snel ze hun honden moeten aanlijnen als ik Kain aan de lijn heb ;D
Behalve zo'n mevrouw hier met een drentse patrijs. Maar die is dan ook uber dom!
Kain is opzich vrij gemakkelijk naar andere honden. Maar die hond vreet hij op (naar meerdere negatieve ervaringen).

Hond-hond contact vermijd ik ook zo veel mogelijk :) Maar ik moet zeggen dat ik echt weinig last heb van mensen die de hondenetiquete niet goed snappen.
Bij mijn moeder is het echt een ander verhaal. Als ik hoor wat zij wel eens mee maakt op het veld. Dan ben ik blij dat ik daar niet vaak kom! Ik had volgensmij wekelijks de grootste ruzie. Ik kan nl ook niet meer netjes blijven als mijn honden benadeeld worden.

Maar idd waarom niet? Schaf een petcorrector aan. Leer het aan bij je honden en gebruiken indien nodig.

Wat ik wel echt ervaar is dat honden zich onderling gewoon niet verstaan/begrijpen. Omdat ze een andere taal spreken. Zo dus met de golden die de staart hoog draagt. En bijvoorbeeld een beagle, neutrale stand van de staart is omhoog. Voor hoe veel honden (bijvoorbeeld de staff, dalmaat, die de staarten laag dragen) is dat vreemde taal. En voor de beagle ook, want de staff, dalmaat noem maar op draagt zijn staart laag, voor de beagle is dat vreemd. En zo zijn er nog legio rassen/houdingen wat mekaar gewoon echt niet verstaat. En dat heeft niets met agressie of onwil van de baasjes te maken.
#2875847
Nadia schreef: Ik zou zeggen, schaf een stafford aan :P Ze weten nooit hoe snel ze hun honden moeten aanlijnen als ik Kain aan de lijn heb ;D
Behalve zo'n mevrouw hier met een drentse patrijs. Maar die is dan ook uber dom!
Kain is opzich vrij gemakkelijk naar andere honden. Maar die hond vreet hij op (naar meerdere negatieve ervaringen).

Hond-hond contact vermijd ik ook zo veel mogelijk :) Maar ik moet zeggen dat ik echt weinig last heb van mensen die de hondenetiquete niet goed snappen.
Bij mijn moeder is het echt een ander verhaal. Als ik hoor wat zij wel eens mee maakt op het veld. Dan ben ik blij dat ik daar niet vaak kom! Ik had volgensmij wekelijks de grootste ruzie. Ik kan nl ook niet meer netjes blijven als mijn honden benadeeld worden.

Maar idd waarom niet? Schaf een petcorrector aan. Leer het aan bij je honden en gebruiken indien nodig.

Wat ik wel echt ervaar is dat honden zich onderling gewoon niet verstaan/begrijpen. Omdat ze een andere taal spreken. Zo dus met de golden die de staart hoog draagt. En bijvoorbeeld een beagle, neutrale stand van de staart is omhoog. Voor hoe veel honden (bijvoorbeeld de staff, dalmaat, die de staarten laag dragen) is dat vreemde taal. En voor de beagle ook, want de staff, dalmaat noem maar op draagt zijn staart laag, voor de beagle is dat vreemd. En zo zijn er nog legio rassen/houdingen wat mekaar gewoon echt niet verstaat. En dat heeft niets met agressie of onwil van de baasjes te maken.
een Dalmaat die de staart laag draagt ???
#2875849
Met een duitse herder lopen wil ook nog wel eens helpen  ::)  alleen heb ik die niet meer.
Ik heb het geluk dat we nu buitenaf wonen en ik 9 van de 10 keer kilometers kan lopen zonder ook maar een andere hond tegen te komen. Heerlijk....ik dacht al dat zulke plekken niet meer bestonden. En nou heb ik een teef die de roedel wel beschermd en haar 'mannetje' staat maar ik wil niet dat ze moet vechten om de andere 2 te beschermen. Ik heb haar trouwens ook altijd aan de lijn, ten eerste om haar enorme jachtinstinct (husky) maar ten tweede omdat ze het echt niet schuwt om een knokpartij te beginnen als een andere hond zich niet gedraagt (fixeerd o.i.d.)
#2875857
Sterre is dus zo'n kijkeensikbenleukikbenleukjohziejehoeleukikben typje die het liefst op alle honden afloopt, Dat probeer
ik te voorkomen door haar op tijd aan te lijnen. Meestal gaat dat goed en ben ik op tijd, soms niet en dan doe ik er alles aan
om haar zo snel mogelijk op te halen. Heel vaak krijg ik dan te horen joh laat gaan. Tja dat wil ik niet.
Op het speciale hondenspeelveld mag ze los en lekker spelen met andere honden. Tot ze een hond in het bijzonder spot.
(een bordelinercollie volgens baasje)
Dan gaat ze over op de kijkeensikbenleukikbenleukjohziejehoeleukikben toer.
Al lopen er 20 honden die ene hond dààr wil ze aandacht van.
Dat kap ik na een paar minuten af, dat is geen leuk spelen in mijn ogen. Ze blokt hem continu.
Baasje vind dat niet erg want hij is erg tolerant en alleen bezig met zijn balletje ophalen en vroeg waarom ik haar steeds een
tijdje aanlijnde als ze dat doet. Dus ik uitleggen dat ik het grootte verschil te groot vind. Een gewone correctie kan verkeerd aankomen
bij zo'n kleintje dat risico neem ik liever niet.
Thuis doet ze het ook hoor bij Bucka maar dat is eigen roedel en ze weet precies hoe ver ze kan gaan.
Aangelijnd ontloop ik andere honden zoveel mogelijk aan de riem wordt er toch niet gespeeld.
#2875868
Ik heb hier ook een hond die constant aangevallen word.
Ik houd hen uit de buurt van andere reuen maar ja als er dan 1 aan komt stormen en ik hoor voor de 100ste keer als ik vraag hem aan te lijnen: " maar hij doet niks"
Horen ze van mij terug " maar ik wel"

Ik weet dat reuen het op kaine voorzien hebben. Ik zie dat de hond die "niks doet" met heel zijn houding wat anders zegt en dan nog roepen ze niet. Heel gemeen maar ik houd die honden op afstand, goed schiks of kwaad schiks.
Niet leuk om te doen maar kaine vecht tegenwoordig teru ( wat terecht is)  maar hij is kruising rottweiler en kan, als hij wilt, veel schade aanrichten. Die hond kan beter een trap van mij krijgen dan een beet van kaine.

Ik heb dan overigens mijn honden aan de lijn in aanlijngebied.
Kaine is tegenover teven en pups een enorme sul, pups lopen zelfs op hem als hij ligt en dat accepteert hij  :o
Maar reuen, na al die aanvallen... Nee dat gaat niet meer goed  :'(
#2875882
Zou het nou ook nog uitmaken waar je woont.
Ik lees dat hier zo vaak dat soort acties en ik moet zeggen dat dat hier echt bijna niet voorkomt.
Ik let zelf altijd heel goed op want ik loop met 2 reuen en ik wil niet dat ze met ze'n 2en naar een andere hond lopen .
We houden hier eigenlijk altijd rekening met elkaar want er zijn er een paar die elkaar niet kunnen uitstaan en de eigenaars houden daar rekening mee en wijken uit indien nodig.

Groetjes Rian
#2875888
Nadia schreef: Ik zou zeggen, schaf een stafford aan :P Ze weten nooit hoe snel ze hun honden moeten aanlijnen als ik Kain aan de lijn heb ;D
Behalve zo'n mevrouw hier met een drentse patrijs. Maar die is dan ook uber dom!
Kain is opzich vrij gemakkelijk naar andere honden. Maar die hond vreet hij op (naar meerdere negatieve ervaringen).

.......
Ik zou het graag doen, niet mijn type hond, maar ik zeg altijd dat mijn hond vals is, heel veel mensen geloven het niet...
Helaas heeft Jacy (door mijn on-ervarenheid) wel geleerd om te vechten, het gaat nu een heel stuk beter, maar als ik bezig ben een hond weg te sturen, wil hij even naast mij staan om te grommen....

Sommige mensen lokken het ook zelf uit, vanmorgen een vrouw met een zeer oude/manke hond aan de lijn, ik roep beide hondjes, hondje van m'n moeder opgetild want die luistert niet, Jacy loopt netjes door, 'oh, dat hoeft niet hoor, ze doet niets'...
Tsjah, hoeveel mensen zullen de volgende keer hun hond er niet als een gek op af laten stuiven...
#2875943
*Dorothea* schreef: Pfff het stoom komt me uit de oren. Zoveel onfatsoenlijke bazen, wordt er dan nergens meer onderwezen in hondenetiquette? oftewel hoe heurt het eigenlijk...
Niet normaal trouwens zoveel honden als er in het park liepen op maandagochtend om half 10  :o
Kijk eens naar het gemiddelde ongemanierde kind wat je buiten tegenkomt... kinderen die enigszins welgemanierd zijn vallen tegenwoordig echt op vind ik.
Het lijkt of kinderen steeds vaker manieren leren op school in plaats van thuis.
<en ja, gelukkig zijn er zeker ook uitzonderingen!>

Maar ik bedoel maar, het gewoon laten gaan en laten gebeuren lijkt meer de norm tegenwoordig.
En de meeste mensen gaan alleen naar puppyklas en daar leer je hoe je je hond moet laten zitten... er zijn maar weinig hondenscholen waar je meer over hondenetiquette leert...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door