Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2885795
Wat ik altijd deed in het geval van een niet luisterende hond die op anderen honden af stof was kei hard de anderen kant op rennen met heel hard "dag Femke" of " hier Femke" te groepen.
Tegelijkertijd gooiden ik dan een balletje de kant op die ik ging en deed ik super gek daar mee  :D

De anderen baasjes dachten echt dat ik gek geworden was  :crazy2:

Maar het werkte wel  8) :biggrin2:

Ook deed ik tijdens de wandeling het spelletje hier komen, dus elke zo veel stappen riep ik haar vrolijk bij me en werd ze beloond met spelen, snoepjes en super veel blijdschap  :D
Ook oefende ik hier komen met balletje gooien, dus balletje weg gooien Femke er achter aan laten gaan en dan halverwege terug roepen.
Was verschrikkelijke moeilijke voor haar maar ze deed het wel, in het begin gek doen met een ander balletje terwel ik weg renden, later kon ik gewoon stil blijven staan en was een paar keer een ander balletje halen genoeg als beloning 8)

Uiteindelijke heb ik het voor elkaar gekregen dat ze 99% van de tijd meteen kwam als ik riep, die 1% was als ze nog even aan het plassen was of zo  ;)
#2885807
de andere kant oplopen heb ik geprobeerd, werkt heel soms. We hebben het hier over een mallerd die dus zelf wel bepaald wat leuker is. Een andere hond is ALTIJD leuker dan een maffe baas  ::)
Zonder gekheid, voor een mallerd luisterd hij buitengewoon goed. (en gedroogde jummies helpen daar natuurlijk erg goed bij)
Hij zit behalve dus 1 losloopgebied waar wij dagelijks even lopen eigenlijk ALTIJD aan de lijn. Dit is zijn dagelijkse ren, vlieg en zwemronde. De meeste andere honden die daar lopen kennen we dan ook wel. Maar ja, zoals gezegd : de mooie dagen komen er weer aan en dus ook de mooi weer honden.
Hij mag van mij DAAR los omdat hij redelijk goed luisterd. Er lopen daar genoeg rond die niet zo goed luisteren, maar gelukkig niet agressief zijn. Ik ben van mening dat iedereen daar zijn hond mag uitlaten maar wel idd zich er bewust van mag zijn dat het kan gebeuren dat er een *hiephiephoeraikbendeleukstehondvandewereldpuber* op hun af kan denderen. Voel ik mij daar rot om? Ja! Doe ik mijn best om dit niet te laten gebeuren? Ja!
Maar dan rest dus nog steeds mijn vraag : als dit jullie overkomt, wat vind je dan prettiger? Dat ik op jullie afstorm om mijn hond weg te halen (en ja dat lukt goed want zodra ik op hem afren, zie je hem al denken "gezellig vrouwtje komt er ook bij") Of dat ik van afstand blijf roepen en langzaam op jullie afloop?

edit: een bal is leuk om naar te kijken maar zal hij nooit de moeite doen om achteraan te gaan  ;)
#2885821
zhiva schreef: de andere kant oplopen heb ik geprobeerd, werkt heel soms. We hebben het hier over een mallerd die dus zelf wel bepaald wat leuker is. Een andere hond is ALTIJD leuker dan een maffe baas  ::)
Zonder gekheid, voor een mallerd luisterd hij buitengewoon goed. (en gedroogde jummies helpen daar natuurlijk erg goed bij)
Hij zit behalve dus 1 losloopgebied waar wij dagelijks even lopen eigenlijk ALTIJD aan de lijn. Dit is zijn dagelijkse ren, vlieg en zwemronde. De meeste andere honden die daar lopen kennen we dan ook wel. Maar ja, zoals gezegd : de mooie dagen komen er weer aan en dus ook de mooi weer honden.
Hij mag van mij DAAR los omdat hij redelijk goed luisterd. Er lopen daar genoeg rond die niet zo goed luisteren, maar gelukkig niet agressief zijn. Ik ben van mening dat iedereen daar zijn hond mag uitlaten maar wel idd zich er bewust van mag zijn dat het kan gebeuren dat er een *hiephiephoeraikbendeleukstehondvandewereldpuber* op hun af kan denderen. Voel ik mij daar rot om? Ja! Doe ik mijn best om dit niet te laten gebeuren? Ja!
Maar dan rest dus nog steeds mijn vraag : als dit jullie overkomt, wat vind je dan prettiger? Dat ik op jullie afstorm om mijn hond weg te halen (en ja dat lukt goed want zodra ik op hem afren, zie je hem al denken "gezellig vrouwtje komt er ook bij") Of dat ik van afstand blijf roepen en langzaam op jullie afloop?

edit: een bal is leuk om naar te kijken maar zal hij nooit de moeite doen om achteraan te gaan  ;)
Ik zou het het fijns vinden als je naar me roep "ik kom er aan en haal hem weg hoor" maar wel rustig aan komt lopen.
Als je namelijk op mij af komt rennen zou Femke daar van over de zeik zijn gegaan  ;)


Ik heb mijn hier kom techniek op verschillende honden toe gepast, bij elke hond het genen gebruikt wat ze het aller leuks vonden.
Zelf bij een hond die zo dom was dat hij over zijn eigen poten struikelden  ::) is het me gelukt om hem hier komen aan te leren.
Ook een hond die geen fuk om balletje of snoepjes gaf heb ik het voor elkaar gekregen, zij was gek van de geur van konijnen keutels  :D
Dus had ik altijd een handje konijnen keutels bij me om haar daar mee te lokken  :crazy2:
#2885836
Ik heb hier een hond die aangelijnd echt een verschrikking is voor andere aangelijnde honden, kleine kinderen, mensen die echt ons te dichtbij passeren. Dus die zo nodig hooguit 50 cm van mij af langs me heen willen :-\
Al heb ik biefstuk bij me op het moment dat we een andere hond passeren is het drama :'(
Daarom ga ik s middags altijd naar losloop gebieden. Doordeweeks is dat rondje meer en in het weekend is het daar meestal vreselijk druk dan ga ik naar een veld waar we lekker gaan bal gooien.
Waar hij lekker los mag lopen, komen er andere mensen aan roep ik hem terug omdat hij soms de neiging heb om naar handen te happen die te veel bewegen.
Pak hem dan even bij zijn halsband mensen gepasseerd mag hij gelijk weer los. Wat nu al vaak gebeurt als hij fietser of lopers ziet dat hij uit zijn eigen naar me toe komt ;) Of hij gaat verder de struikjes of graskant in. Prima als hij maar niet dicht langs mensen gaat lopen. :)
Komen er andere honden los aan laat ik hem ook gewoon gaan. Sommige kijkt hij niet naar om andere zie je hem afwachtend staan te kijken en zijn staart kwispelen. Heel soms gebeurt het dat er gesnuffeld word en dat 1 van de 2 een beetje begint te snauwen een ferme NEE van mijn kant betekend dan voor Bency  loop verder en bekijk die hond niet meer. En de laatste weken is het al een paar x gebeurt dat hij echt ging spelen met andere hond dus lekker rondjes achter elkaar rennen maar geen jagen.
Komt er iemand met een hond aangelijnd dan moet hij ook naar mij toekomen en dan moet ik kiezen lijn ik hem aan wat geheid betekend dat hij vreselijk tekeer gaat naar die andere hond. En ballen of biefstuk weerhouden hem daar dan echt niet van :-[
Of sla ik een ander pad in of x om. In ieder geval moet ik zorgen dat ik zeker 10 meter bij andere hond uit de buurt blijf. Gelukkig maak ik dat heel weinig mee in de gebieden waar ik loop.

Soms gaat hij er op zijn manier vandoor, dat is op een bepaalde plek. Hij luisterd dan ook niet meer. Intussen weet ik waar hij heen gaat.
Er is daar een gebouw waar 3 honden achter een hek zitten daar gaat hij even gedag zeggen. Ik ga er niet hard achter aan lopen want dat trek ik niet :-\ dus loop gewoon in eigen tempo die richting uit en meestal komt hij me alweer tegemoet lopen met een bek van hey waar was je nou :) Of hij staat nog bij die honden te snuffelen, dan roep ik hem en komt hij weer heel blij naar me toe.
Uiteraard probeer ik dit te voorkomen door hem op tijd vast te maken. Maar hij gaat dus steeds eerder ervandoor. Daarom die ronde al een aantal weken niet gelopen.
#2885859
Ik heb me pas geleden doodgeschaamd. Tot nu toe luisterde Tay in een losloopgebied erg goed, vond de andere honden niet zo spannend en als hij wel ergens naartoe wilde kon ik hem bij me houden met een balletje of een snoepje. Nu niet meer... Hij schiet er toch op af, maar blijkbaar maak ik met mijn 'ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen' de andere hondeneigenaar vreselijk aan het lachen.  :-X Vooral als ik hem wel terug krijg op mijn commando en dan dom genoeg ben om goedzo te zeggen voordat hij er is. Want dan draait hij keurig om en gaat weer terug. Hij is nog nergens op gesprongen of tegen aan gebeukt, maar hij gaat toch voorlopig aan een lange lijn.

Met Tessa kan ik hier nergens in de buurt lekker lopen, die is verbannen naar het industrieterrein om een balletje te gooien, want ook in de aanlijngebieden loopt alles los zonder dat het luistert. En wij krijgen serieus bedreigingen en hele scheldpartijen naar ons hoofd als zij een keer flink van zich afsnauwt.

Wat ik met Tay het lastigste vind is de opmerkingen van andere eigenaren. Ik heb altijd snoep en een bal bij me, maar ik krijg 9 van de 10 keer commentaar dat dat gevaarlijk is of dat het daardoor mijn schuld is dat hun hond naar mij toe komt of niet meer mee loopt. Moet ik dan de beloningen voor mijn eigen jonge hond thuis laten omdat een ander er last van heeft?  :-\ Het hele plezier gaat er een beetje vanaf in de losloopgebieden. Het is nooit goed en het is altijd mijn schuld of die van mijn honden.
#2885860
zhiva schreef: .
Wat kunnen jullie meer waarderen? Dat ik me de tandjes loop om zo snel mogelijk bij je te zijn om mijn zwart witte monster weg te halen? Of dat ik echt wel roep en rustig aan kom lopen?
Ik denk dat het afhankelijk is v/d situatie. Als ik voor mijzelf spreek vind ik het iig al prettig te merken dat een eigenaar moeite doet zijn hond  terug te roepen en dan echt op een actieve manier en niet in een beetje in het luchtledige wat loopt te brabbelen wetende dat hondlief toch niet luistert... Als een hond dan komt kijken en ik een uitvallende hond aan de lijn heb en een andere hond die bang is en weg wil komen door te bokken/springen/stuiteren, ja dan vind ik het wel prettig als de eigenaar een sprintje trekt ;) Maar is de andere hond rustig, zijn mijn honden rustig dan geen probleem met een eigenaar die aankomt lopen en met een "sorry" even zijn hond weghaalt....
#2885866
Kaela schreef: Ik zou zeggen: ren de eerste 80 meter op hoge snelheid, roep op 20 meter afstand iets in de trand van hij doet niets en ik pak hem zo snel mogelijk en bewaar in die laatste 20 meter je kalmte en rust en probeer dan toch nog de hond naar jou te laten komen en beloon hem dan héél uitbundig.
Zo iets wilde ik ook zeggen.

Zo snel als mogelijk bij je hond komen is het fijnste, maar je moet er inderdaad rekening mee houden dat de vreemde hond niet gediend kan zijn van andere mensen of van rennen of zo. Dus een sprintje (de andere eigenaar kan dan al denken pfew dit is snel voorbij) en dan even laatste meters rustig aan doen, zodat je niets forceert. Dat lijkt me altijd fijn zeg maar.
#2885960
Kaela schreef: Ik zou zeggen: ren de eerste 80 meter op hoge snelheid, roep op 20 meter afstand iets in de trand van hij doet niets en ik pak hem zo snel mogelijk en bewaar in die laatste 20 meter je kalmte en rust en probeer dan toch nog de hond naar jou te laten komen en beloon hem dan héél uitbundig.
Lil schreef: Zo iets wilde ik ook zeggen.

Zo snel als mogelijk bij je hond komen is het fijnste, maar je moet er inderdaad rekening mee houden dat de vreemde hond niet gediend kan zijn van andere mensen of van rennen of zo. Dus een sprintje (de andere eigenaar kan dan al denken pfew dit is snel voorbij) en dan even laatste meters rustig aan doen, zodat je niets forceert. Dat lijkt me altijd fijn zeg maar.
Dit is een hele goede! bedankt dames, weer wat opgestoken vandaag  :)
#2885972
TessaThomas schreef: Ik heb me pas geleden doodgeschaamd. Tot nu toe luisterde Tay in een losloopgebied erg goed, vond de andere honden niet zo spannend en als hij wel ergens naartoe wilde kon ik hem bij me houden met een balletje of een snoepje. Nu niet meer... Hij schiet er toch op af, maar blijkbaar maak ik met mijn 'ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen' de andere hondeneigenaar vreselijk aan het lachen.  :-X Vooral als ik hem wel terug krijg op mijn commando en dan dom genoeg ben om goedzo te zeggen voordat hij er is. Want dan draait hij keurig om en gaat weer terug. Hij is nog nergens op gesprongen of tegen aan gebeukt, maar hij gaat toch voorlopig aan een lange lijn.

Met Tessa kan ik hier nergens in de buurt lekker lopen, die is verbannen naar het industrieterrein om een balletje te gooien, want ook in de aanlijngebieden loopt alles los zonder dat het luistert. En wij krijgen serieus bedreigingen en hele scheldpartijen naar ons hoofd als zij een keer flink van zich afsnauwt.

Wat ik met Tay het lastigste vind is de opmerkingen van andere eigenaren. Ik heb altijd snoep en een bal bij me, maar ik krijg 9 van de 10 keer commentaar dat dat gevaarlijk is of dat het daardoor mijn schuld is dat hun hond naar mij toe komt of niet meer mee loopt. Moet ik dan de beloningen voor mijn eigen jonge hond thuis laten omdat een ander er last van heeft?  :-\ Het hele plezier gaat er een beetje vanaf in de losloopgebieden. Het is nooit goed en het is altijd mijn schuld of die van mijn honden.
Niet doen, hun probleem dat de hond niet luistert. Jacy is een keer (2x toen) aangevallen, zogenaamd door een balletje, hij was op mij gefocussed en die hond kwam strak op hem aangestormd. De tweede keer (zelfde hond) had Jacy de bal maar die had hij allang losgelaten om die ander terug te grijpen. Het gaat niet altijd om balletjes of voer, maar om niet opgevoed zijn. 

Jacy moet tegenwoordig ALTIJD hier komen als ik een hond zie, het werkt echt geweldig! Hij negeert honden graag, maar als de andere hond staart/fixeert/snauwt/oid en valt hij uit. Hij is bij mij 2x aan de lijn aangevallen, dus vindt hij mij eng bij andere honden.
Nu oefenen we dus met volgen, soms los, soms aangelijnd, bij het passeren en ik oefen heeeel hard op het blokkeren en hij oefent met mij vertrouwen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door