Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2875709
Ik denk dat meespeelt dat in NL een groot aantal mensen honden ziet als gezellige maatjes maar meer niet. Een flink andere instelling, over het geheel genomen, dan bv in Scandinavische landen, maar honden meer gezien worden als werkdier/sportdier. Wat ook vanuit de rasverenigingen en bij de aanschaf van pups zo wordt gepromoot. Mensen doen dus in het algemeen meer met hun hond. Hebben meer besef dat je een hond iets moet/kan leren. Gemiddeld genomen dus een andere mentaliteit en dat merk je op straat. Ook wordt er bij het fokken anders geselecteerd en krijg je minder snel nestjes gefokt door mensen die niet of te weinig aandacht besteden aan karakter.
#2875712
Cindy de Wolf schreef: Ik heb die ervaring vooralsnog niet. Ik ken ook vrij veel reuen door Nicolette gefokt en dat zijn geen knokkers, bij lange na niet.
Heel eerlijk, ik vind de meeste golden reuen agressie uitlokken bij mijn reu. Ze doen zelf niks, maar ze komen altijd met zoveel uiterlijk vertoon aanzetten. Dat ze zelf niet knokken, wil niet zeggen dat je geen problemen gaat krijgen. Er lopen genoeg andere rassen rond met een heel kort lontje.
#2875718
Ik moet zeggen dat het over het algemeen hier best wel meevalt. Als ik met Pixie alleen loop negeert zo ongeveer iedere hond, boeit haar totaal niet, ze heeft haar vriendjes en de rest is niet interessant genoeg voor haar. Alleen als ze loops is vindt ze andere honden heel leuk  :biggrin2:

Ik loop 's ochtends met kennis, die heeft een am bulldog (intact) en een cane corse (geholpen). Maar nadat de am bull 2 keer de flinke boy wilde uithangen omdat ie weet dat ie backup heeft (alleen durft ie niet) gaat het hele zooitje vast als we honden tegen komen die we niet kennen of waarvan we weten dat ze niet zo vriendelijk zijn.
#2875722
*Dorothea* schreef: Heel eerlijk, ik vind de meeste golden reuen agressie uitlokken bij mijn reu. Ze doen zelf niks, maar ze komen altijd met zoveel uiterlijk vertoon aanzetten. Dat ze zelf niet knokken, wil niet zeggen dat je geen problemen gaat krijgen. Er lopen genoeg andere rassen rond met een heel kort lontje.
Ik kan echt met recht zeggen dat die van Nicolette absoluut niet zo zijn. Zij heeft echt nog de echte golden zeg maar. Ik ben het met je eens dat de golden geen golden meer is en dat er veel patserij bij zit vandaar dat ik al jaren zeg; komt er nog een golden dan komt hij van Chairoezans vandaan.
Baloe van ons is ook echt geen patser.
#2875724
cj schreef: Herkenbaar. Voor mij een reden om op zondag niet meer in het Twiske te lopen. Vraag me serieus af, waar die honden door de week worden uitgelaten…
Saskia
Niet?? Niet door de baasjes??

Ik ging gisteren voor 't eerst met Tobi naar onze oude wandelplek............'t was daar fille en ineens zoveel honden............gelukkig waren diegene die we moesten kruisen, aangelijnd en hebben we de andere kunnen vermijden. Het kindje was heel lief.....wel een beetje onrustig omdat hij bang was om Tobi een snoepje te geven maar de eerste keer vreemde kinderen, ging goed. Joggers waren wel interessant net als fietsen maar werden vanop een afstand bekeken. Nog een hoop te leren en heel veel kansen op zondag namiddag maar ik ga toch weer net op het middaguur gaan wandelen, of binnenkort heel vroeg 's morgens dan zijn die af en toe baasjes nog in hun bed  ;)
#2875729
*Dorothea* schreef: Heel eerlijk, ik vind de meeste golden reuen agressie uitlokken bij mijn reu. Ze doen zelf niks, maar ze komen altijd met zoveel uiterlijk vertoon aanzetten. Dat ze zelf niet knokken, wil niet zeggen dat je geen problemen gaat krijgen. Er lopen genoeg andere rassen rond met een heel kort lontje.
Joep komt ook altijd kennismaken met de oren en staart hoog inderdaad. 1 keer boe zeggen en hij taait af, geknokt heeft ie nog nooit, maar het verbaasd me wel dat dat tot nu toe altijd goed is gegaan vanuit de andere partij.
#2875752
Cindy de Wolf schreef: Ik heb die ervaring vooralsnog niet. Ik ken ook vrij veel reuen door Nicolette gefokt en dat zijn geen knokkers, bij lange na niet.
Het gaat er ook niet om dat jouw hond wel of geen knokker is het gaat erom dat die andere reu op jouw hond afkomt en omdat jouw hond een (lieve) reu is even zijn eigen stempeltje wil drukken van IK ben de überreu.

Dit is dus wat ik meemaak met Google een intacte jonge reu. Google is super sociaal, heeft nog geen grom gegeven en vind alle honden leuk leuk leuk. En wat is het dan zoooo ontzettend jammer dat je zoveel asociale hondenbazen met vaak genoeg ook asociale hond(en) tegenkomt. Wij willen niet dat Google gaat leren vechten door verkeerde confrontaties zoals regelmatig beschreven op dit forum. Daarbij hebben we ook nog twee hele kwetsbare hondjes die als roedel mee kunnen gaan doen (jaaa ze voelen zich enorm erg hond  ;)) en de kans groot op beschadiging of nog erger is.

Gisteren liepen we met z'n tweeën en de drie honden in het bos. Erwin heeft Google aan een lange lijn, dit om verkeerd gedrag te voorkomen en om Google goed lay down te leren zodat hij niet achter "alles" aangaat als werk BC, ik loop dan met de kleintjes aan het riempje.
Komt er een man ons tegemoet met en eindje achter hem een Bordeaux dog pomperdiepom. Erwin gaat een eind naast het pad staan met Google laydown en ik sta er naast met de kleintjes. Man loopt langs ons zonder zijn hond te roepen en/of aan te lijnen en loopt door zonder achterom naar zijn hond te kijken. Hond volgt de baas dus niet op het pad maar loopt gefixeerd op Google af ik maak me groot en loop op de hond af met WEG naar de baas jij! De hond ging naar mij grommen  :o Erwin hield mij tegen want ik had bijna een karatetrap tegen die rotkop aangegeven (jaaaa slecht maar ik wordt furieus als het op mijn dieren aankomt en asociale bazen).

Lesje weer geleerd. Gewoon niet overdag in het bos of omgeving gaan lopen met je honden. Ik maak dan geen vrinden  ::)
#2875753
*Dorothea* schreef: Heel eerlijk, ik vind de meeste golden reuen agressie uitlokken bij mijn reu. Ze doen zelf niks, maar ze komen altijd met zoveel uiterlijk vertoon aanzetten. Dat ze zelf niet knokken, wil niet zeggen dat je geen problemen gaat krijgen. Er lopen genoeg andere rassen rond met een heel kort lontje.
Ik snap wat je bedoelt, ik ken ze ook inderdaad, patsend aan komen lopen  :-X

Maar ik ken ook de reuen van de fokker waar Cindy haar pup vandaan komt en dat zijn echt sullen eerste klas.
Als ze al gaan kijken doen ze dat echt heel beschaafd en neutraal, leuke reuen zoals het hoort.

Ik vind ook veel reuen patsers en ja teven kunnen er ook wat van, maar ik ga ook liever voor een teefje.
#2875754
Ook wij worden er niet goed van. M'n ouwetje is wankel, een hond die tegen hem aanspringt of probeert over te hangen is al reden genoeg dat hij onderuit gaat. Gister kwam er een jonge poedelachtige hond aan gerend op een plek waar je je honden aangelijnd moet hebben. Dus manlief vraagt of ze haar hond bij zich wilt houden, waarom is het antwoord mijn hond is lief en doet niets. Inmiddels is jonge hond gearriveerd en springt tegen onze hond aan, dus die ligt onderuit, verbaasde blik en ow sorry dat wist ik niet, nee je hoeft niet alles te weten, maar je hond aan lijnen is toch wel het minste wat je kan doen of in ieder geval terug roepen als het gevraagd word.
Waarom is het toch altijd het excuus maar mijn hond doet niets, ik denk meer dat het is maar mijn hond doet niets en luistert ook niet dus roepen heeft totaal geen zin  >:(, en ik vind mijn hond lief dus de hele wereld moet dat ook vinden.
#2875757
t ligt niet zo zeer aan t reu of teef zijnde... maar aan die opvoeding die ze krijgen...
en die krijgen ze dus niet! 
ik wil niet eens meer dat ze kennismaken met vreemde honden.... die van mij kunnen goed negeren maar dan zijn er van die lollige types die op ze af stuiven van 'kijkeensikbenleukikbenleukjohziejehoeleukikben'  bloedje link word ik daarvan, want als ze doorblijven etteren schromen ze niet om te grommen of een lip op te trekken en dan heb je t hek van de dam,  of niet hoor want de eigenaren letten toch niet op..
soms he ben ik t zo ongelofelijk zat, dat ik toch wel heel heel erg graag die eigenaren voor eens en altijd goed duidelijk wil maken hoe of t zou moeten gaan... maar of ik daar vrienden mee maak...
loopt hier een oudere man met een jonge lab.... die lab houd schijnbaar niet van belgen.. en laat dat duidelijk merken.. sinds kort lijnt ie hem wel aan... maar ja heeft geen nut als ie aan een tig meter lijn zit he...
die gaat midden op t pad plat liggen en fixeren... wij lopen dan door de blub heen om ruimte te maken en zijn we er bijna dan valt ie uit..... vorige week heb ik die man gewaarschuwd..... hij lachte niet meer..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door