Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Irish
#2873122
*Geplaatst met toestemming van de moderator*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Filmpje spelen met Ivan


Ras: Mechelse Herder
Sexe: Teef gesteriliseerd
Leeftijd: 2,5 jaar (geschat)
Kan bij andere honden: Ja , al heeft ze wel duidelijk haar voorkeuren.
Kan bij katten: Nee
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Nee
Kan alleen thuis zijn: Ja, begin wel langzaam opbouwen.
Kan mee in de auto: Ja

Rosie zit sinds zaterdag 8 februari 2014 bij mij in de opvang. Rosie komt van mensen die ik persoonlijk heel goed ken, maar door persoonlijke omstandigheden kon Rosie niet bij ze blijven.

Rosie is een Mechelse herder zonder stamboom met geschatte geboortedatum van 22-06-2011 die als herplaatser bij de toenmalige eigenaren terecht is gekomen. Er is niks bekend over haar geschiedenis. Rosie vertoond agressie naar visite en zoekt om die reden een nieuw thuis.

Ik zoek voor Rosie een tehuis zonder andere dieren, eventueel een stabiele oudere reu waar ze zich aan kan optrekken. I.i.g. zonder katten, dit levert veel spanning op voor Rosie. Iemand die verstand en ervaring heeft met Mechelse herders en die goed om kan gaan met hun gevoelige karakter. Iemand die niet denkt dat hij ‘’ de baas over zijn hond moet zijn’, maar wel HEEL duidelijk sturing en consequent is naar Rosie. Rosie is een hond die duidelijkheid, sturing en vooral grenzen nodig heeft, wanneer ze dit niet krijgt, gaat ze het proberen zelf op te lossen, maar dit kan zij niet goed. Iemand die alleen of met zijn 2en is en niet of weinig bezoek ontvangt. Voor eigen mensen is het een schat van een hond! Iemand die geduld, tijd en begrip op kan brengen om verder met Rosie aan de slag te gaan. Rosie heeft ook een behoorlijk jachtinstinct waardoor zij niet zomaar los kan lopen.

Ben jij of ken jij iemand die goed voor Rosie zou kunnen zorgen? Neem dan contact met mij (Iris Tewes) op via FB of [email protected]. Middels mail zal ik alle vragen beantwoorden. Ook zou ik de persoon dan graag lijfelijk willen ontmoeten om te zien of er een klik is (wederzijds, vooral voor Rosie). Dit kan door samen te wandelen en dat de hond vervolgens een tijd op proef mee gaat.

Namens Rosie, de voormalige eigenaren en mij alvast ontzettend bedankt voor de genomen moeite!!
Laatst gewijzigd door Irish op ma 07 apr 2014, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2873364
Irish schreef: Ik mis de vind ik leuk knop, bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)
geen dank.  ;)

Ooit komt hier weer een mechel, want bloed kruipt waar het niet gaan kan.  :P ;D
#2873402
Lil schreef: geen dank.  ;)

Ooit komt hier weer een mechel, want bloed kruipt waar het niet gaan kan.  :P ;D
Moet toegeven dat ik daar ook een beetje last van heb  ;D ;D Ookal pas ik niet heel erg goed bij de Mechelaar (ben zelf ook erg nerveus, al is Rosie voor een Mechelaar niet zo nerveus als bijv. Kaat wel is!)
BlissSpirit schreef: Wat een mooie dame  :smitten:
Maar ja, hier een katzel en al twee tervuerense dames, dus geen ideaal huisje voor haar.
Ja ze is bloedmooi :smitten:
#2873485
Goh, das net een meisjes-Oscar die je beschrijft!

Hier kan geen tweede hond en met de hoeveelheid begeleiding die ze nodig heeft zou ze hier ook niet op haar plaats zijn. Ik hoop dat ze snel een goed plekje vindt!
Door Lil
#2873492
Irish schreef: Moet toegeven dat ik daar ook een beetje last van heb  ;D ;D Ookal pas ik niet heel erg goed bij de Mechelaar (ben zelf ook erg nerveus, al is Rosie voor een Mechelaar niet zo nerveus als bijv. Kaat wel is!)

Ja ze is bloedmooi :smitten:
Er zijn veel verschillen in temperament tussen mechelaren. Het wordt voor mij (voor ons?) zoekwerk, maar het niet nerveuze type is 100% mijn hond. Ok, ok kruising met labrador is 1000% mijn hond (dit exemplaar, de rest uit het nest  :-X) en een kruising Beauceron met pony is ook wel heeeel erg leuk. Maar de juiste mechel... wow ooit komt die er.
#2873494
Lil schreef:
Ooit komt hier weer een mechel, want bloed kruipt waar het niet gaan kan.  :P ;D
Idem dito hier.

Maar voor nu katten, een te grote roedel, en te weinig stabiliteit voor deze prachtdame. Ik ga duimen voor een mandje met een gouden randje.
#2873512
Kaela schreef: Goh, das net een meisjes-Oscar die je beschrijft!

Hier kan geen tweede hond en met de hoeveelheid begeleiding die ze nodig heeft zou ze hier ook niet op haar plaats zijn. Ik hoop dat ze snel een goed plekje vindt!
Ik moest ook heel erg aan jou en Oscar denken :)
Ze lijkt ook wel een beetje op Oscar, ook zo donker.

De rest bedankt :) Mogelijk dat iemand uit jullie kringen wel het gouden mandje voor Roos kan zijn. Spread the word!
#2873583
Wat een prachtig meisje  :smitten:

Hier ook geen goede omgeving: kindjes, katten en 3 andere honden die zeker niet allemaal stabiel zijn.
Bezoek krijgen we dan wel weer heel weinig  ::)

Succes met het zoeken naar een fijn huisje!
#2873599
Dump de rest en dan ben je het perfecte baasje  :biggrin2:

Nee zonder dollen. Fijn dat iedereen zo mee denkt :) Nogmaals, spread the word! :) Deel het FB bericht bijvoorbeeld :)
Laatst gewijzigd door Irish op do 13 feb 2014, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door