Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363360
Jezus, wat een grote en karaktervolle boerderij.
Ik zou die wel willen, maar kan ik niet betalen hoor. :o

Als je het niet kwijt raakt en het financieel kan opbrengen, kan je het nog altijd als vakantiewoning verhuren. Dat zou geen probleem zijn, vermoed ik zo. Zoveel slaapkamers.

Die rijen vriezers vind ik wel grappig. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363362
Lizzy schreef:Jeetje joh! Wat een ontzettend gaaaaf huis Doranto! Ik kan me niet voorstellen dat jullie dat niet snel kwijt zijn! Maar vertel eens, waar willen jullie heen? Wat voor soort huis zoeken jullie? In welk deel van het (buiten)land?

Veel succes met de verkoop :-* ! Het is inderdaad een helse klus (dat vonden wij al met een gewoon eensgezinswoninkje).
Dankje :-* Ja wij vinden het ook een mooi huis, maar zoals gezegd erg groot voor 2 personen en heel veel onderhoud. Wij hopen natuurlijk ook dat we het snel kwijt zijn! Nu eenmaal de knoop is doorgehakt, wil je natuurlijk ook verder!
Wij willen iets zuidelijker gaan wonen, maar nog wel in de buurt van Tilburg (mijn geboortestad). Een deel van mijn familie woont daar ook (waaronder mijn zoon). Waarschijnlijk richting Oost-West-en Middelbeers en dan het buitengebied. Het is daar nog lekker rustig. Een beetje grond willen we nog wel, voor een moestuintje, wat kipjes en evt. wat schaapjes, maar niet meer zoveel als nu. En dan wel een wat onderhoudsarmer huis, dus kleiner en met kunststof kozijnen enzo en levensloopbestendig, dus bad- en slaapkamer beneden.
We hebben ook overwogen om naar het noordoosten te gaan (Drenthe bijvoorbeeld), maar ik denk dat ik dan heimwee zou krijgen dus daar zien we maar vanaf en blijven toch maar liever een beetje in deze omgeving.
Laatst gewijzigd door doranto op di 18 dec 2018, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363364
Laika schreef:Zo herkenbaar :biggrin2: wij hadden in N-holland een stolp van 15 x 15 die we 23 jaar gebruikt hebben als stal en opslagruimte.
Toen de zooi eenmaal opgeruimd was konden we wel de verhuisdozen en meubels zo neerzetten dat de verhuiswagen snel kon laden ;)

We hebben nu nog maar een schuur van 12 x 3. Die is zo vol ;D

Wat een leuk huis hebben jullie nu. De foto's zijn erg sfeervol. Het gaat vast lukken met de verkoop.
Wil je ook het vee meenemen naar je nieuwe stek?

Succes met alles!
Dankjewel! :)
Het enige wat we meenemen zijn de kippen. Alle geiten zijn inmiddels weg. Ergens heel jammer, want ik ben mijn bloedlijnen nu kwijt. We hebben 30j. geiten gehad. Het was begonnen met 2 geitjes als gezelschap bij het paard en is langzaam maar zeker een eigen leven gaan leiden. Wij selecteerden op de smaak van de melk. Melk van witte geiten vinden wij niet lekker, maar van o.a. toggenburgers is het over het algemeen heel lekker om zo te drinken. Ik heb veel (altijd eigenlijk) gemolken en kaas, boter, karnemelk enzo lange tijd zelf gemaakt. Maar als we gaan verhuizen willen we niet als eerste een stal en afrastering en wat er al verder bij komt kijken, moeten maken voor vee. Ik denk dat we het dan druk genoeg hebben de eerste tijd om het nieuwe huisje zó te krijgen dat wij er acceptabel kunnen wonen. Er zal nog genoeg te doen zijn en dan willen we niet ook nog de beslommeringen van vee erbij hebben. Bovendien weten we niet of we ooit nog wel geiten willen. Liever evt. wat schaapjes denk ik als de ruimte er is. Die zijn wat gemakkelijker te houden. (ml. zegt altijd:"Wie geiten heeft leert vloeken" ::) :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363368
nikèdog2000 schreef:jeetje wat een mooie boerderij
ik zag die vriezers staan en zei hardop hallo hallo hallo :D :D :D
;D ;D ;D En geloof het of niet, soms is er nog ruimte te kort! :D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363377
Angelique schreef:Prachtig huis doranto! Veel succes met de verkopp!
Dankjewel! :) Wij zullen (met als iedere verkoper) héél blij zijn als we straks bij de notaris naar buiten stappen en de sleutels zijn overgedragen! Maar een beetje dubbel is het wel hoor. We hebben hier altijd heerlijk gewoond en een geweldige tijd gehad met al onze dieren.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3363396
:o :o :o
Wauw wat een huis!!
Wij hopen dat het er hier zo uitziet over 10 jaar... En we zijn al 10 jaar bezig ;D

Update van onze kant: net bericht gehad dat de kopers zo goed als groen licht hebben voor de financiering! Ze moeten nog wat papierwerk aanleveren, maar verder zijn er geen belemmeringen. Pfffffff.
Ik zit nog te trillen hier...

Dat is horde 1. Nu de rest nog. Duimpjes zijn nog steeds erg welkom!!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363398
Kim_S schreef::o :o :o
Wauw wat een huis!!
Wij hopen dat het er hier zo uitziet over 10 jaar... En we zijn al 10 jaar bezig ;D

Update van onze kant: net bericht gehad dat de kopers zo goed als groen licht hebben voor de financiering! Ze moeten nog wat papierwerk aanleveren, maar verder zijn er geen belemmeringen.Pfffffff.
Ik zit nog te trillen hier...

Dat is horde 1. Nu de rest nog. Duimpjes zijn nog steeds erg welkom!!
Tjeezus zeg wat zenuwslopend! Ik hoop ontzettend dat het nu eindelijk gaat gebeuren! :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Om ons huis zo te krijgen hoe het nu is heeft ons vrijwel de gehele periode gekost dat we hier wonen ::) Dus je hebt nog ff te gaan :biggrin2: Dat heb je met dergelijke huizen hè... klaar ben je nooit. Maar het is ook wel heel erg leuk om te doen allemaal ;) Tenminste dat vind ik. Ik heb er m'n ei goed in kwijt gekund :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3363403
Kim_S schreef::o :o :o
Wauw wat een huis!!
Wij hopen dat het er hier zo uitziet over 10 jaar... En we zijn al 10 jaar bezig ;D

Update van onze kant: net bericht gehad dat de kopers zo goed als groen licht hebben voor de financiering! Ze moeten nog wat papierwerk aanleveren, maar verder zijn er geen belemmeringen. Pfffffff.
Ik zit nog te trillen hier...

Dat is horde 1. Nu de rest nog. Duimpjes zijn nog steeds erg welkom!!
We blijven duimen! :duimen: :duimen: :duimen:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3363405
Doranto schreef:Dankjewel! :) Wij zullen (met als iedere verkoper) héél blij zijn als we straks bij de notaris naar buiten stappen en de sleutels zijn overgedragen! Maar een beetje dubbel is het wel hoor. We hebben hier altijd heerlijk gewoond en een geweldige tijd gehad met al onze dieren.
Wat een geweldig huis! Kan me voorstellen dat je daar met heel veel plezier gewoond hebt, maar het nu ook anders wil. :)
Hahaha, ja die vriezers. ;D Ik ging af op de keuken en bijkeuken. :smitten: Zijn die oorspronkelijk, of van Tinello?
Onze (landelijke) keuken hier is van Tinello, die waren toentertijd de enigen die dat soort keukens maakten. Twintig jaar geleden uitgezocht en nog steeds blij mee. ;)

Ooit, ooit willen wij ook wel die kant op. Want dichter bij de familie en sowieso centraler. In het voorjaar waren we daar, zag genoeg leuke plekjes waar ik wel zou willen wonen. Maar voorlopig hoeven we hier nog niet weg, en moet ik eerst nog veel meer opruimen voordat ik kan/wil verhuizen. ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363410
-Annemarie- schreef:Wat een geweldig huis! Kan me voorstellen dat je daar met heel veel plezier gewoond hebt, maar het nu ook anders wil. :)
Hahaha, ja die vriezers. ;D Ik ging af op de keuken en bijkeuken. :smitten: Zijn die oorspronkelijk, of van Tinello?
Onze (landelijke) keuken hier is van Tinello, die waren toentertijd de enigen die dat soort keukens maakten. Twintig jaar geleden uitgezocht en nog steeds blij mee. ;)

Ooit, ooit willen wij ook wel die kant op. Want dichter bij de familie en sowieso centraler. In het voorjaar waren we daar, zag genoeg leuke plekjes waar ik wel zou willen wonen. Maar voorlopig hoeven we hier nog niet weg, en moet ik eerst nog veel meer opruimen voordat ik kan/wil verhuizen. ;D
De bijkeuken is eigenlijk gewoon een wat bij elkaar geraapt zootje. Als we hier waren gebleven was dat ons volgende project geworden. De keuken heb ik zelf ontworpen. De deurtjes en laden hebben we door een plaatselijke timmerman laten maken, het aanrecht door een bedrijf uit Tilburg en alles zelf geplaatst. Tussen de kastjes is halfsteens gemetseld. Dat was al zo en het aanrecht rust op die muurtjes. Het glas-in-lood en de schouwen zijn zelf-gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3363411
Kim_S schreef::o :o :o
Wauw wat een huis!!
Wij hopen dat het er hier zo uitziet over 10 jaar... En we zijn al 10 jaar bezig ;D

Update van onze kant: net bericht gehad dat de kopers zo goed als groen licht hebben voor de financiering! Ze moeten nog wat papierwerk aanleveren, maar verder zijn er geen belemmeringen. Pfffffff.
Ik zit nog te trillen hier...

Dat is horde 1. Nu de rest nog. Duimpjes zijn nog steeds erg welkom!!
Oooh de duimen gaan snoeihard Kim!

Gaaf huis Doranto, hoop voor jullie dat de verkoop voorspoedig gaat en jullie iets fijns terug vinden!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door