Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866724
Er staan nogal wat huizen te koop van Beepeejers...laat eens zien aan de aagjes  8)  :biggrin2:


Vraagje aan die mensen....hoe selecteer je een makelaar? Dit na de miskleun die wij jaren geleden hadden bij het kiezen van de makelaar, waarbij het allemaal leuk en prima leek en het in de praktijk dus een hele grote waardeloze l*llo bleek te wezen  ::)

Nou las ik wel ergens de tip...spreek gewoon een bezichtiging af en dan zie je hoe dat aangepakt wordt enz. Maar gut, dat zou natuurlijk een hele goeie zijn, maar ik vind het zo'n kl**tviolenstreek t.o.v. de mensen wiens woning je dan gaat bezichtigen. Die denken.....jippie een kijkert, blijk je een undercover neppert te wezen.  :-X
Door K&D
#2866758
Die van ons krijg je niet. Wij wonen prachtig aan het water, en willen niet weg uit het durp.
Hier ons straatje, ehm...de overkant van de sloot dan, inmiddels weer straat... :biggrin2:.
]Afbeelding

Hier onze voor-zij-tuin in de zomer: ::)

http://smg.photobucket.com/user/fayola/ ... 6.jpg.html

Hier het wandelpad tegenover ons huis, nog met Fayola erbij: :-\

Afbeelding

en ons voortuintje met de antiquiteiten en vooral de melkbus aan de ketting anders iessie met oud-en-nieuw gejat voor het carbidschieten... >:(

http://smg.photobucket.com/user/fayola/ ... c.jpg.html

Nee, ons mosgazonnetje blijven we lekker zelf maaien. :)
Maar je moet het wel willen, een dorp zonder voorzieningen behalve een kaasboer, een kroeg en een grote kerk. En af en toe een bus, die te laat is, of te vroeg... ::)
Laatst gewijzigd door K&D op wo 05 feb 2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2866760
Ja dat zou echt niet tof zijn voor die mensen, want het kost best wat werk en gedoe, een kijker in je huis.

Je zou natuurlijk kunnen gaan kijken bij een huis van die makelaar wat je wel zou kunnen interesseren, maar zelfs dan nog weet je niets... hoeft niet altijd aan de makelaar te liggen, de verkoper kan ook info achterhouden waardoor de bezichtiging knullig overkomt, veel kantoren hebben meerdere mensen in dienst etc etc...

Hoewel wij wel bezichtigingen hebben gehad bij de makelaar waar toen het huis van mijn ouders bij te koop stond. En daar gebeuren wel wat knullige dingen ook ja... maar goed, ook hun huis is uiteindelijk verkocht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866766
K&D schreef: Die van ons krijg je niet. Wij wonen prachtig aan het water, en willen niet weg uit het durp.
Hier ons straatje, ehm...de overkant van de sloot dan, inmiddels weer straat... :biggrin2:.
Jij weet 'm wel te verkopen  :biggrin2:  Mooi huis, maar veul te veul buren voor mij  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866768
eelke schreef: Ja dat zou echt niet tof zijn voor die mensen, want het kost best wat werk en gedoe, een kijker in je huis.

Nou daarom en je geeft hoop en dan kom je voor niks, ook niet leuk. Weet nog wel dat ik in zundert kijkers had van....oh we gaan niks kopen hoor, we komen alleen ideetjes opdoen  :-X

Je zou natuurlijk kunnen gaan kijken bij een huis van die makelaar wat je wel zou kunnen interesseren, maar zelfs dan nog weet je niets... hoeft niet altijd aan de makelaar te liggen, de verkoper kan ook info achterhouden waardoor de bezichtiging knullig overkomt, veel kantoren hebben meerdere mensen in dienst etc etc...

Hoewel wij wel bezichtigingen hebben gehad bij de makelaar waar toen het huis van mijn ouders bij te koop stond. En daar gebeuren wel wat knullige dingen ook ja... maar goed, ook hun huis is uiteindelijk verkocht.
Die makelaar die wij hadden deed een rondleiding. Stond die in de kamer. Nou, dit is de huiskamer.........................................................stilte...al knikkerbollend als zo'n hond op je hoedenplank.

na 3 minuten door naar de keuken, nou, dit is de keuken.............................................

Hele bezichtiging duurde dan ook net 25 minuten.
Door K&D
#2866769
Wij hadden ook liever aan de overkant gewoond, dat is de rand van het durp met de weilanden achter de tuin, maar de buren wilden niet ruilen. ::)
Door Lizzy
#2866773
Toen wij dit huis waar we nu woonde willen kopen, hebben wij onze eigen makelaar meegenomen met de bezichtiging. En eerst eens goed gekeken hoe hij zijn werk deed tijdens onze bezichtiging in dit huis (als aankopend makelaar). En dat beviel dermate goed dat wij hem ook ons huis in de verkoop hebben laten zetten. En dat hebben ze ook hartstikke prima gedaan. Ik vond ze (voor een makelaar) eerlijk en heel betrokken. Ze adviseerde ook goed, niet alleen maar in hun/ons voordeel. Maar goed, ja, wij waren dus echt oprecht geinteresseerd in dit huis....

Ik vind wel dat je aan de gesprekken toch al een hoop kunt aflezen hoor. En ook de moeite die ze voor je willen doen. En de adviezen die ze geven. "Onze makelaar" kwam naar ons huis kijken (het huis dat we wilde verkopen) en ze begonnen gelijk "oh, je moet dit wel even aanpassen hoor. En als je toch bezig bent, verander dan gelijk dit". En zo bleven ze gewoon goede adviezen geven, luisterde hij goed naar wat wij wilde. En de situatie was best precair want we wilde eerst ons huis verkopen (en daar gaven ze ons groot gelijk in) en dat andere huis kopen. Dus toen zei hij heel eerlijk "het feit dat jullie dit snel kwijt willen en dat graag willen hebben: dat gaat je gewoon geld kosten. We denken tussen de zo en zoveel". En dat klopte exact. En wat ik in deze tijd wil is dat een makelaar gewoon een beetje hard loopt voor me, hard werkt en zijn best doet. En niet denkt "gut, pfft, ik word zo moe van je he en wat kan ik nou helemaal aan jou verdienen". Met zo'n houding gaat ie de oorlog niet winnen zeg maar.

Dus nou, ik zou 3 makelaars uitnodigen en vertellen wat je wensen zijn en dan zeggen "zo, ga jij mij maar vertellen wat jij gaat doen om dit huis zo snel mogelijk te verkopen". En als het verhaal sucks, bel je hem daarna op en zeg je "je verhaal sucks, we nemen een andere makelaar". Kunnen ze nog wat van leren ook.

Oh, onze makelaar werkte op "no cure no pay" basis.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 04 feb 2014, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
#2866774
http://funda.nl/84228626/

Ons huis in Eibergen staat te koop. We zijn bezig om tijdelijk te gaan verhuren.

Met kijkers voor de leut zou ik echt niet blij zijn. Toen we er nog woonde was t een berg werk om de boel op orde te krijgen, nu moet ik nog steeds de finishing poetsronde doen daaro, maar ja geen tijd he.
Door fem fatale
#2866775
Volgens mij ben ik echt een afwijkende bp-er.

Ik woon in Amsterdam, bij de Albert Cuyp en de Amstel, ik kijk lekker bij mijn overburen naarbinnen en zij bij mij, want ik heb 2 dubbele glazen deuren in mijn woonkamer. Maar, ik heb wel alles in de buurt, tot aan Henk Schiffmacher aan toe (ik heb een naaldenfobie, dus dat is verder zinloos), ik woon in een rolstoelwoning, dus voor Amsterdamse begrippen is mijn huis enorm en enorm goedkoop, en hoewel ik zelf in een nieuwbouwpand woon (goodbye stookkosten) kijk ik uit op oudbouw, waaronder het huis met de kabouters. In mijn vorige huis had ik een tuin, dat mis ik nu wel een beetje, maar maar het balkon is half zo groot als mijn tuin was.

Maargoed, dit staat dus niet op funda, want ik ga hier voorlopig niet weg (en dit is sociale huur).

Ik heb in Duitsland wel eens wat landelijker gewoond, in Marburg, een klein universiteitsstadje. Ik woonde in het hartje van de stad, dus qua voorzieningen niets te klagen en toch, toen ik een paar dagen in Berlijn was, kwam er een rust over me heen "hier ben ik thuis". Ik ga dus nooit meer wonen in een stad kleiner dan Amsterdam en ook niet in de buitenwijken van een grote stad, daar voel ik me gewoon niet thuis.
Door Lizzy
#2866778
Urs schreef: http://funda.nl/84228626/

Ons huis in Eibergen staat te koop. We zijn bezig om tijdelijk te gaan verhuren.

Met kijkers voor de leut zou ik echt niet blij zijn. Toen we er nog woonde was t een berg werk om de boel op orde te krijgen, nu moet ik nog steeds de finishing poetsronde doen daaro, maar ja geen tijd he.
Jullie hebben een poepie van een huis zeg :-*

Maar, mijn makelaar zou gelijk gezegd hebben, nog voor ze foto's zouden maken "Doe mij een lol, verf de muren van je kamers wit, koop een witte WC bril, haal het schilderij van de koe weg en haal het douchegordijn weg". Kleur is bijna verboden (maar alles wit is ook verboden) en persoonlijke zaken zoals schilderijen zijn ook verboden, hoe leuk of mooi ze ook zijn. En voor de foto's: ook het douchematje weghalen.

Opbouwend bedoeld :-*
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 04 feb 2014, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2866780
Lizzy schreef: Jullie hebben een poepie van een huis zeg :-*

Maar, mijn makelaar zou gelijk gezegd hebben, nog voor ze foto's zouden maken "Doe mij een lol, verf de muren van je kamers wit, koop een witte WC bril, haal het schilderij van de koe weg en haal het douchegordijn weg". Kleur is bijna verboden (maar alles wit is ook verboden) en persoonlijke zaken zoals schilderijen zijn ook verboden, hoe leuk of mooi ze ook zijn. En voor de foto's: ook het douchematje weghalen.

Opbouwend bedoeld :-*
Hé Lique hoor jij ook Bob?  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866788
Lizzy schreef: Jullie hebben een poepie van een huis zeg :-*

Maar, mijn makelaar zou gelijk gezegd hebben, nog voor ze foto's zouden maken "Doe mij een lol, verf de muren van je kamers wit, koop een witte WC bril, haal het schilderij van de koe weg en haal het douchegordijn weg". Kleur is bijna verboden (maar alles wit is ook verboden) en persoonlijke zaken zoals schilderijen zijn ook verboden, hoe leuk of mooi ze ook zijn. En voor de foto's: ook het douchematje weghalen.

Opbouwend bedoeld :-*
Maar dat zijn wel puntjes. Ik zie huizen waar de afwas op het aanrecht staat en de verwarming vol met sokken hangt. Dat de mensen daar dan zelf overheen kijken is prima, maar een makelaar zou dan ff moeten zeggen...joh haal dat ff weg, is geen smoel. Dus op presentatie van andere woningen gaan sommige makelaars ook al spaak.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door