Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3374031
Doranto schreef:Ja, gelukkig wel. Nu is dat volgens mij bij de meesten wel het geval. In ieder geval bij de NVM makelaars.
Maar bij elkaar heeft het ons toch meer dan 1000 euro gekost!
Oef :-X
Dat is best veul voor niks :-X
En wat zijn die kosten dan, foto's?
Door src_esther
#3374036
Doranto schreef:Ik denk zoveel mogelijk rondvragen in de buurt naar ervaringen. Veel mensen kennen wel iemand die zijn huis heeft verkocht en weten wellicht ook hoe de makelaar beviel.
Je zou ook misschien gewoon eens bij iemand aan kunnen bellen waar al een poos een bord in de tuin staat en eens vragen naar hun ervaringen met de makelaar.
Lijkt me heel verstandig. Hier in de buurt hoorde ik ook over een huis dat bij een makelaar was weggehaald. De verkoper kreeg maar geen (serieuze) kijkers. Het bleek dat de makelaar met een vriendje had afgesproken dat die het wel kon kopen voor x bedrag als 'tie even geduld zou hebben...
Ik vind makelaars niet te vertrouwen, luchthandel.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374041
De les die we nu geleerd hebben is in ieder geval, dat je er niet vanuit moet gaan dat wanneer je alles aan een makelaar over laat, het dan automatisch goed gaat omdat het tenslotte hun vak is.
Je moet kennelijk alles, maar dan ook echt ALLES controleren en nalopen. Alles wat zij bijvoorbeeld in (laten) meten, moet je nameten (zaten er soms bijna 1m. naast!). Nu is ons huis geen standaard woning, maar de plattegrond van bijvoorbeeld de keuken was zó buiten de werkelijkheid dat ik hem zelf maar opnieuw heb getekend.
Deuren, ramen, muren, luiken ontbraken of stonden op een verkeerde plek. In onze fotoserie en video stonden foto's tussen die niet bij ons huis of omgeving hoorden...
De omschrijving van de woning was ook verre van juist enz.
In feite moet je (in ieder geval dus voor wat betreft de presentatie) gewoon alles zelf doen. Voor ons is de toegevoegde waarde van een makelaar dan ook alleen het feit dat je zelf geen kopers aan de deur krijgt en dat door de contacten die een makelaar heeft, je huis wellicht sneller verkocht gaat worden.
Verder hadden we bij deze makelaar de indruk dat hij helemaal geen moeite deed om het huis te verkopen. We hoorden nooit wat, en als ik zelf aan de bel trok, kreeg ik meestal pas na een dag of 2 een reactie.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374045
Lizzy schreef:Oef :-X
Dat is best veul voor niks :-X
En wat zijn die kosten dan, foto's?
Ja echt he :-X
De 'opstart kosten' waren al bijna 800 euro en omdat er zoveel fout was gegaan en wij besloten om de aanmelding op funda te vernieuwen (waarna overigens opnieuw vanalles fout ging! :-X ) waren we daarvoor nog ca. 230,= kwijt.

Opstartkosten waren voor het schrijven van de tekst, de foto's en plattegronden, de aanmelding op hun website en funda en het uiteindelijk verkopen van het huis. Alles dus eigenlijk wat nodig is voordat je naar de notaris kunt.
Door Eef+Stippels
#3374052
Doranto schreef:De les die we nu geleerd hebben is in ieder geval, dat je er niet vanuit moet gaan dat wanneer je alles aan een makelaar over laat, het dan automatisch goed gaat omdat het tenslotte hun vak is.
Je moet kennelijk alles, maar dan ook echt ALLES controleren en nalopen. Alles wat zij bijvoorbeeld in (laten) meten, moet je nameten (zaten er soms bijna 1m. naast!). Nu is ons huis geen standaard woning, maar de plattegrond van bijvoorbeeld de keuken was zó buiten de werkelijkheid dat ik hem zelf maar opnieuw heb getekend.
Deuren, ramen, muren, luiken ontbraken of stonden op een verkeerde plek. In onze fotoserie en video stonden foto's tussen die niet bij ons huis of omgeving hoorden...
De omschrijving van de woning was ook verre van juist enz.
In feite moet je (in ieder geval dus voor wat betreft de presentatie) gewoon alles zelf doen. Voor ons is de toegevoegde waarde van een makelaar dan ook alleen het feit dat je zelf geen kopers aan de deur krijgt en dat door de contacten die een makelaar heeft, je huis wellicht sneller verkocht gaat worden.
Verder hadden we bij deze makelaar de indruk dat hij helemaal geen moeite deed om het huis te verkopen. We hoorden nooit wat, en als ik zelf aan de bel trok, kreeg ik meestal pas na een dag of 2 een reactie.
Precies.

Wij moesten/mochten dat allemaal zelf doen, dus is alles precies zo als je het wilt en zoals het klopt. En daarmee bespaar je dan ook nog geld :biggrin2:

Ik heb zelf de indruk dat contacten van de makelaar niet (meer) zo belangrijk zijn, iedereen zoekt toch op funda?
Wat denk ik wel belangrijk is, is snel reageren en op korte termijn en flexibel afspraken kunnen plannen ('s avonds).

Zelf verkopen kost wel veel tijd, naast alle media maken moet je ook afspraken maken, vragen beantwoorden en bezichtigingen doen.
Maar je kunt daarvan nu ook dingen uitbesteden zag ik, bijvoorbeeld de bezichtigingen. Maar dan moet je dus weer checken wie dat in jouw omgeving dan doet..
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374054
Eef+doggies schreef:Precies.

Wij moesten/mochten dat allemaal zelf doen, dus is alles precies zo als je het wilt en zoals het klopt. En daarmee bespaar je dan ook nog geld :biggrin2:

Ik heb zelf de indruk dat contacten van de makelaar niet (meer) zo belangrijk zijn, iedereen zoekt toch op funda?
Wat denk ik wel belangrijk is, is snel reageren en op korte termijn en flexibel afspraken kunnen plannen ('s avonds).

Zelf verkopen kost wel veel tijd, naast alle media maken moet je ook afspraken maken, vragen beantwoorden en bezichtigingen doen.
Maar je kunt daarvan nu ook dingen uitbesteden zag ik, bijvoorbeeld de bezichtigingen. Maar dan moet je dus weer checken wie dat in jouw omgeving dan doet..
Ja, ik heb net even op de site van makelaarsland.nl gekeken. We hebben inmiddels de opdracht verstrekt aan een plaatselijke makelaar, dus die krijgt nu een kans. Mocht het om de een of andere reden (weer) niet bevallen, dan gaan wij het dit keer niet zo lang aankijken, maar gaan dan waarschijnlijk makelaarsland proberen. Foto's en plattegronden hebben we inmiddels volop.
Bedankt voor de tip in ieder geval! :)
Door Eef+Stippels
#3374056
Doranto schreef:Ja, ik heb net even op de site van makelaarsland.nl gekeken. We hebben inmiddels de opdracht verstrekt aan een plaatselijke makelaar, dus die krijgt nu een kans. Mocht het om de een of andere reden (weer) niet bevallen, dan gaan wij het dit keer niet zo lang aankijken, maar gaan dan waarschijnlijk makelaarsland proberen. Foto's en plattegronden hebben we inmiddels volop.
Bedankt voor de tip in ieder geval! :)
Hopelijk gaat bij de nieuwe makelaar alles gewoon zoals gewenst!
Door Siberienne
#3374062
Eef+doggies schreef:Precies.

Wij moesten/mochten dat allemaal zelf doen, dus is alles precies zo als je het wilt en zoals het klopt. En daarmee bespaar je dan ook nog geld :biggrin2:

Ik heb zelf de indruk dat contacten van de makelaar niet (meer) zo belangrijk zijn, iedereen zoekt toch op funda?
Wat denk ik wel belangrijk is, is snel reageren en op korte termijn en flexibel afspraken kunnen plannen ('s avonds).

Zelf verkopen kost wel veel tijd, naast alle media maken moet je ook afspraken maken, vragen beantwoorden en bezichtigingen doen.
Maar je kunt daarvan nu ook dingen uitbesteden zag ik, bijvoorbeeld de bezichtigingen. Maar dan moet je dus weer checken wie dat in jouw omgeving dan doet..
Ja ik heb weleens een stuk gelezen dat sw sites als Makelaarsland beter verkopen dan de reguliere makelaars .., maar ik zit vooral met de bezichtigingen die wel lastig zelf kunnen doen ivm werk..

Maar als ik jou zo lees denk ik wel, foto maken kan ik zelf, plattegrond maken ook e teksten kan ik zelf ook nog wel schrijven.. hmmm..

Ik ben alleen niet handig met dingen als Facebook enzo en social media kunnen toch ook helpen begreep ik..
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3374104
Wij zijn bij onze verkoop makelaar terecht gekomen nadat ik bij ons in de buurt een aantal huizen heel snel verkocht had zien worden.
Het idee onze hoeve in de verkoop te doen was er al een tijdje, dus ik heb dat een aantal maanden in het oog kunnen houden, en dacht toen, yes, dat is de makelaar die we moeten nemen.

Geen moeite te veel, en het was heel snel verkocht.
Nu hadden wij de opdracht tot verkoop al in maart gegeven, en is het uiteindelijk op onze wens pas in juli online gegaan, en de makelaar vertelde in maart ook al dat ze verschillende klanten in haar bestand had die op zoek waren naar een project als ons huis.
Die had dus al een aantal potentiele kopers die stonden te trappelen...en in een heel andere prijsklasse als jullie huis.
Maakt natuurlijk ook een heel verschil.
Maar dan nog, als ik het zo hoor zijn er ook genoeg makelaars niet eerlijk, of doen er te weinig moeite voor.

Belgische makelaar, anders had ik je die wel kunnen aanraden Doranto.
Vervelend als het zoals bij jullie gaat hé? Hopelijk nu meer succes!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374114
Ja, dat hopen wij ook @Kallista. Eerst wilden wij hier helemaal niet weg, maar nu we de knoop hebben doorgehakt, willen we ook graag dat het nu verkocht wordt. Dan kunnen we verder!
Door Tanna
#3374128
Doranto schreef:Ja, ik heb net even op de site van makelaarsland.nl gekeken. We hebben inmiddels de opdracht verstrekt aan een plaatselijke makelaar, dus die krijgt nu een kans. Mocht het om de een of andere reden (weer) niet bevallen, dan gaan wij het dit keer niet zo lang aankijken, maar gaan dan waarschijnlijk makelaarsland proberen. Foto's en plattegronden hebben we inmiddels volop.
Bedankt voor de tip in ieder geval! :)
Ik heb mijn huis in 2017 verkocht via Makelaarsland. Niet eens zoveel zelf hoeven doen en een bak geld bespaard. De bezichtigingen doen viel ook nogal mee, maar dat kan komen omdat het huis 's morgens op Funda kwam en diezelfde dag aan het derde stel kijkers is verkocht! Ik vond het trouwens leuk, mensen mijn huis laten zien. Andersom hebben we ook meegemaakt en dat vond ik ook waardevol. Mensen kunnen zelf toch het beste over hun huis vertellen.
Door Eef+Stippels
#3374141
Siberienne schreef:Ja ik heb weleens een stuk gelezen dat sw sites als Makelaarsland beter verkopen dan de reguliere makelaars .., maar ik zit vooral met de bezichtigingen die wel lastig zelf kunnen doen ivm werk..

Maar als ik jou zo lees denk ik wel, foto maken kan ik zelf, plattegrond maken ook e teksten kan ik zelf ook nog wel schrijven.. hmmm..

Ik ben alleen niet handig met dingen als Facebook enzo en social media kunnen toch ook helpen begreep ik..
Als je 's avonds of in het weekend de mogelijkheid hebt, zou je de bezichtigingen dan kunnen doen? Dat heeft toch vaak de voorkeur van kijkers.
En anders alleen de bezichtigingen uitbesteden?

Met social media hebben wij niets gedaan.
Wel hebben we een video op youtube gezet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door