Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3363464
Kim_S schreef::o :o :o
Wauw wat een huis!!
Wij hopen dat het er hier zo uitziet over 10 jaar... En we zijn al 10 jaar bezig ;D

Update van onze kant: net bericht gehad dat de kopers zo goed als groen licht hebben voor de financiering! Ze moeten nog wat papierwerk aanleveren, maar verder zijn er geen belemmeringen. Pfffffff.
Ik zit nog te trillen hier...

Dat is horde 1. Nu de rest nog. Duimpjes zijn nog steeds erg welkom!!
Ik blijf duimen :duimen: :duimen: :duimen: !
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3365574
Newsflash!

We hebben toestemming van de bank voor verkoop met restschuld!! :D

De financiering van de kopers is nu bijna rond, zeggen ze. Duurt allemaal wel erg lang, best wel stressvol moet ik zeggen.

Nu de restschuld zelf nog. Dat is nog steeds een uitdaging, maar we hebben nog niet alle opties gehad, dus we gaan gewoon door.

Blij dat we weer iets van het lijstje kunnen strepen! :cool:
Door Anne in Zweden
#3365579
Kim_S schreef:Newsflash!

We hebben toestemming van de bank voor verkoop met restschuld!! :D

De financiering van de kopers is nu bijna rond, zeggen ze. Duurt allemaal wel erg lang, best wel stressvol moet ik zeggen.

Nu de restschuld zelf nog. Dat is nog steeds een uitdaging, maar we hebben nog niet alle opties gehad, dus we gaan gewoon door.

Blij dat we weer iets van het lijstje kunnen strepen! :cool:
Oooow, super! Dat zou toch geweldig zijn, als je dat hoofdstuk nu eindelijk kunt afsluiten. Ik duim nog even door!
Door src_esther
#3365580
Kim_S schreef:Newsflash!

We hebben toestemming van de bank voor verkoop met restschuld!! :D

De financiering van de kopers is nu bijna rond, zeggen ze. Duurt allemaal wel erg lang, best wel stressvol moet ik zeggen.

Nu de restschuld zelf nog. Dat is nog steeds een uitdaging, maar we hebben nog niet alle opties gehad, dus we gaan gewoon door.

Blij dat we weer iets van het lijstje kunnen strepen! :cool:
Die toestemming is heel fijn, die restschuld is wel k*t zeg. Lijkt wel een beetje de vloek van huizen in het grensgebied die door nederlanders zijn ver-/gekocht. Toen mijn moeder opzoek was naar een koophuis in het grensgebied waren de prijzen voor huizen van nederlanders beduidend duurder (te duur) dan van duitsers... Ik vond het in elk geval opvallend en heb haar toen meteen geadviseerd ver onder de prijs te bieden als de verkopers nederlanders waren... Ze kocht uiteindelijk een huis van duitsers voor een prima bedrag, ja, het moe(s)t gemoderniseerd worden, maar dat kon dan wel naar haar eigen smaak en in haar eigen tempo.
Hopelijk is die restschuld te overzien en krijgen de kopers de financiering rond. Tjonge, wat duurt dat vreselijk lang.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3365583
src_esther schreef: Die toestemming is heel fijn, die restschuld is wel k*t zeg. Lijkt wel een beetje de vloek van huizen in het grensgebied die door nederlanders zijn ver-/gekocht. Toen mijn moeder opzoek was naar een koophuis in het grensgebied waren de prijzen voor huizen van nederlanders beduidend duurder (te duur) dan van duitsers... Ik vond het in elk geval opvallend en heb haar toen meteen geadviseerd ver onder de prijs te bieden als de verkopers nederlanders waren... Ze kocht uiteindelijk een huis van duitsers voor een prima bedrag, ja, het moe(s)t gemoderniseerd worden, maar dat kon dan wel naar haar eigen smaak en in haar eigen tempo.
Hopelijk is die restschuld te overzien en krijgen de kopers de financiering rond. Tjonge, wat duurt dat vreselijk lang.
Tsja. We hebben het gekocht in de tijd dat alles kon. En aardig wat geld in gestoken voor verbouwingen. Aflossingsvrije hypotheek, want dat was veeeeel voordeliger, aldus onze toenmalige adviseur. En als dan de huizenmarkt instort op het moment dat je net een ander huis gekocht hebt, dan blijf je dus met een behoorlijke restschuld zitten... :-X
Door MillyMol
#3365594
De duimen blijven op turbostand draaien Kim. En het rond krijgen van een financiering duurt soms gewoon lang. Kan meerdere oorzaken hebben. Soms moet er nog een keuring gedaan worden voor verkrijging ORV. Ik moest bijvoorbeeld info opvragen bij ziekenhuis en huisarts. Ziekenhuis kreeg ik snel. Huisarts werkte echter part time en laat hij nu net op vakantie zijn ook nog. Dan duurt het wat langer.

Gaat hopelijk goed komen!
Door src_esther
#3365600
Kim_S schreef:Tsja. We hebben het gekocht in de tijd dat alles kon. En aardig wat geld in gestoken voor verbouwingen. Aflossingsvrije hypotheek, want dat was veeeeel voordeliger, aldus onze toenmalige adviseur. En als dan de huizenmarkt instort op het moment dat je net een ander huis gekocht hebt, dan blijf je dus met een behoorlijke restschuld zitten... :-X
T*ringlijers... Ik noem de banken- en verzekeringswereld regelmatig de door de overheid gepromote witte boorden criminelen.
Meneer zijn boekhouder zegt, je kan beter geen schulden hebben. Dus of je nou een aflossingsvrije hypotheek hebt of niet, gewoon aflossen en per jaar mag dat - naast de maandelijkse betalingen - maximaal 10% van de hypotheeksom zijn, tenminste boetevrij. Hier werd - en nu met (helaas) een nieuwe hypotheek wordt - dat als dat even mogelijk is gedaan.
Jullie hebben ook erge pech gehad, hopelijk gaat de verkoop door en gaat het wegwerken van de restschuld voorspoedig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door