Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
#3362937
Anne in Zweden schreef:Het is een heldere nacht, dus ik sta op de uitkijk voor een paar vallende sterren! ; :-*
Vannacht verwachten ze een sterrenregen... go Kim, duim ook voor je! :-*
Door Anne in Zweden
#3362941
millyckk schreef:Vannacht verwachten ze een sterrenregen... go Kim, duim ook voor je! :-*
Ik had bij de avondwandeling 4 vallende sterren. Komt wel goed met die verkoop. :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3363028
Doranto schreef:Hoe lang duurt het nog voor de periode van de ontbindende voorwaarden voorbij is?
Hier wordt ook voor je geduimd!
Het gaat om een huis in Duitsland, dus het werkt wat anders dan in Nederland.

Er is geen voorlopig koopcontract. De eerste die bij de notaris tekent koopt het huis. Dat betekent dat alles van tevoren helemaal rond moet zijn, en ook dat alle partijen er tot de afspraak bij de notaris nog onderuit kunnen. Als koper is dat al eng (bij een hoger bod van iemand anders kan een huis zomaar aan je neus voorbij gaan), maar voor ons is het echt killing nu. Er hangt zo veel vanaf...

Aangezien de koper nog geen groen licht heeft voor zijn financiering, en wij nog niet voor de verkoop met restschuld, is er nog geen afspraak bij de notaris.

De makelaar verwacht wel dat, als alles goed gaat, we dit jaar nog bij de notaris kunnen zitten. Dus die duimpjes kunnen we nog steeds goed gebruiken!

:-*
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3363034
Ik duim hier heel hard voor je mee!!
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Wij zijn net bij de notaris geweest voor overdracht van onze verkochte boerderij, ik weet heel goed hoe zenuwslopend dat hele traject is. Je bent pas opgelucht dat alles afgehandeld is als je bij de notaris buiten stapt.
Wij hebben ook bijna een jaar twee huizen gehad en alles dubbel moeten betalen, ik kan me niet voorstellen hoe jullie dat al die jaren hebben volgehouden.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363038
Kim_S schreef:Het gaat om een huis in Duitsland, dus het werkt wat anders dan in Nederland.

Er is geen voorlopig koopcontract. De eerste die bij de notaris tekent koopt het huis. Dat betekent dat alles van tevoren helemaal rond moet zijn, en ook dat alle partijen er tot de afspraak bij de notaris nog onderuit kunnen. Als koper is dat al eng (bij een hoger bod van iemand anders kan een huis zomaar aan je neus voorbij gaan), maar voor ons is het echt killing nu. Er hangt zo veel vanaf...

Aangezien de koper nog geen groen licht heeft voor zijn financiering, en wij nog niet voor de verkoop met restschuld, is er nog geen afspraak bij de notaris.

De makelaar verwacht wel dat, als alles goed gaat, we dit jaar nog bij de notaris kunnen zitten. Dus die duimpjes kunnen we nog steeds goed gebruiken!

:-*
Nu je het zegt.... Ons allereerste eigen huis stond in het plaatsje Seedorf, (tussen Hamburg en Bremen). Huizen verkopen gaat daar inderdaad heel anders. Maar dat is inmiddels al weer ruim 30 jaar geleden.
Kallista schreef:Ik duim hier heel hard voor je mee!!
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Wij zijn net bij de notaris geweest voor overdracht van onze verkochte boerderij, ik weet heel goed hoe zenuwslopend dat hele traject is. Je bent pas opgelucht dat alles afgehandeld is als je bij de notaris buiten stapt.
Wij hebben ook bijna een jaar twee huizen gehad en alles dubbel moeten betalen, ik kan me niet voorstellen hoe jullie dat al die jaren hebben volgehouden.
Ik wilde dat wij ook al zover waren! Onze boerderij staat sinds kort ook te koop. Spannende (en heel drukke) tijden!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3363047
Doranto schreef:
Ik wilde dat wij ook al zover waren! Onze boerderij staat sinds kort ook te koop. Spannende (en heel drukke) tijden!
Ooh dat is zeker spannend! Hebben jullie al iets anders op het oog?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363069
Laika schreef:Ooh dat is zeker spannend! Hebben jullie al iets anders op het oog?
We zijn al wel een beetje aan het rondkijken, maar eerst dit huis verkopen! ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363353
Een maand of 3 geleden is hier het besluit gevallen….. We gaan verhuizen!
We waren al jaren aan het twijfelen en alle voors en tegens tegen elkaar af aan het wegen, maar nu was de balans dan toch de kant van het verhuizen opgevallen. Onze leeftijd speelt daarin ook mee. De boerderij is erg groot voor ons tweetjes dus iets kleiners met wat minder onderhoud zou fijn zijn.
En als we dan tóch gaan verhuizen, dan liefst zo snel mogelijk. We kunnen nu nl. nog goed uit de weg zodat we ergens anders nog (hopelijk) onze draai kunnen vinden en iets op kunnen bouwen.
De boerderij heeft inmiddels al 2 maanden te koop gestaan inclusief de grond omdat de makelaar dat beter leek. De grond ligt echter niet direct bij de boerderij maar op loopafstand en wij twijfelden vanaf het begin of het niet beter was het apart te verkopen. We hadden daarom afgesproken dat we het eerst een maand of 2 mét grond zouden proberen en als dat te weinig respons op zou leveren, zonder. Sinds kort staat het nu dus excl. de grond te koop, maar wel met als optie om het erbij te kunnen kopen.
Voor de grond is er al een wachtlijst, dus dat apart verkopen zal geen probleem zijn.

Maar wat een werk is dat zeg, om zo een groot huis 'verkoopklaar' te maken! :-\ Pffff het nadeel van een groot huis is dat het zich vult zolang er nog plek is. Er zijn aanhangers vol naar de kringloop en naar de stort gegaan! :P Het is nu zodanig dat het toonbaar is, maar als we daadwerkelijk gaan verhuizen zal er nog genoeg geruimd moeten worden!
Voor de aagjes hier een link
https://ijssel38.nl/
Door Lizzy
#3363354
Jeetje joh! Wat een ontzettend gaaaaf huis Doranto! Ik kan me niet voorstellen dat jullie dat niet snel kwijt zijn! Maar vertel eens, waar willen jullie heen? Wat voor soort huis zoeken jullie? In welk deel van het (buiten)land?

Veel succes met de verkoop :-* ! Het is inderdaad een helse klus (dat vonden wij al met een gewoon eensgezinswoninkje).
Gebruikersavatar
Door Laika
#3363359
Zo herkenbaar :biggrin2: wij hadden in N-holland een stolp van 15 x 15 die we 23 jaar gebruikt hebben als stal en opslagruimte.
Toen de zooi eenmaal opgeruimd was konden we wel de verhuisdozen en meubels zo neerzetten dat de verhuiswagen snel kon laden ;)

We hebben nu nog maar een schuur van 12 x 3. Die is zo vol ;D

Wat een leuk huis hebben jullie nu. De foto's zijn erg sfeervol. Het gaat vast lukken met de verkoop.
Wil je ook het vee meenemen naar je nieuwe stek?

Succes met alles!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door