Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3365905
eelke schreef:als de rentetijd afloopt kun je alleen een ander rente afsluiten.



\
Nee hoor, als de rentevastperiode afloopt kan je ook, zonder boete als het goed is, je hypotheek oversluiten naar en een andere vorm en naar een andere hypotheekverstrekker.
Wij hebben toen na 10 jaar die rentevastperiode afliep de hypotheek overgesloten naar een andere vorm zodat we af zijn van het aflossingsvrijedeel en we zijn naar een andere aanbieder gegaan omdat de rente daar lager was.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3365911
pfffff iedere keer als ik een seintje krijg dat er in dit topic een nieuwe reactie geplaatst is, hoop ik dat het Kim zal zijn met goed nieuws...... :P Spannend hoor!
Duimen blijven draaien :duimen: :duimen: :duimen:
Door El_Kato
#3365916
Fingers crossed dat het nu goed komt en je er eindelijk vanaf raakt!

Wij hebben een gedeelte aflossingsvrij maar zijn dat ook al een paar jaar aan het aflossen. Hebben toen bewust voor een deel gekozen wat heel goed te overzien zou zijn als we het uiteindelijk toch niet kunnen aflossen in de looptijd van de hypotheek. Het aflossingsvrije deel is iets van 1/3 van het geheel. Voor de rest hadden we een beleggingshypotheek die hebben we een aantal jaar geleden om laten zetten naar spaar ondat we daar allebei onrustig van werden. In het slechtste geval zitten we dan dus met max 1/3 van de afgesloten hypotheek - waarvan nu ook alweer iets van 1/3 is afgelost - en daar kunnen we prima mee leven. We hebben toen gelukkig bewust gekozen voor een hyotheekbedrag waarvan we het maandbedrag konden en wilden betalen. Kan me nog herinneren dat we zeker 50.000 tot 100.000 meer konden lenen met een paar trucjes maar dan kwamen we op een maandbedrag uit wat we te hoog vonden. Hebben voor een huis in de gewenste prijsklasse gekozen en de eerste jaren vaak genoeg krap bij kas gezeten om te bevestigen dat we toen een goede keuze hebben gemaakt door ons niet hebben laten verleiden tot een tophypotheek. We wonen hier inmiddels alweer iets van 13/14 jaar nog steeds met plezier dus het huis is ook een goede keuze geweest :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3365928
Doranto schreef:pfffff iedere keer als ik een seintje krijg dat er in dit topic een nieuwe reactie geplaatst is, hoop ik dat het Kim zal zijn met goed nieuws...... :P Spannend hoor!
Duimen blijven draaien :duimen: :duimen: :duimen:
Ik hoop dat ook steeds :P ;D

Nog niks nieuws tot nu toe...
Door Cindy de Wolf
#3365962
Wij hebben 50% aflossingsvrij en 50% leven met zo'n hele gezellige woekerpolis eraan gekoppeld :-X Wij waren begonnen met extra aflossen op het aflossingsvrije deel toen ik de rente afkocht en eens goed de papieren doornam toen bleek ons aflossingsvrije deel een einddatum te hebben van 2078 :biggrin2: de originele offerte erbij gepakt uit 2000 en zelfs in de offerte staat 2078 dus geen omzettingsfout ofzo. Dus ik ben toen begonnen met aflossen op het leven gedeelte want daar hangt wel een eindedatum aan van 2030...en daar komen ze om...en die woekerpolis die de HELE hypotheek volgens berekening makkelijk zou halen nou ja die red misschien 1/3 vh leven gedeelte dus het is wel noodzaak dat we dat alsnog uit eigen middelen aflossen. Verder moet je heel scherp blijven dmv aflossen en woz waarde heb ik onze risicoklasse ook al 3 tikken naar beneden weten te te brengen en dus lagere rente en ik verwacht met 2 jaar dat hij naar de laagste risicoklasse kan en dan is het nog zo'n 3 jaar aflossen in huidig tempo dat de risico opslag eraf kan...maar bij bijna alle verstrekkers moet je hier zelf om vragen wat begint bij het zelf weten....
Bij Florius mag je wel onbeperkt aflossen uit eigen middelen maar normaal is 10%, nou ondanks dat we echt flink aflossen red ik ik echt niet die 10% laat staan meer, maar a la daar zijn ze dus vrij soepel in.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op vr 18 jan 2019, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#3365963
eelke schreef:Nee hoor, niet op. Wel de afgelopen 10 jaar geïnvesteerd in het huis, wat ik anders misschien minder had gedaan. We hebben nog 20 jaar, natuurlijk, om de aflossingsvrije hypotheek af te lossen. Dus daar moeten we nu maar eens aan beginnen.
Bij FLorius mag je wel hypotheek vorm wijzigen tegen administratiekosten, verder natuurlijk ook rente afkoop, rente middeling of oversluiten. Vergeet niet dat bij renteafkoop en bij oversluiten je afhankelijk van je belastingschijf waar je in valt x % terug krijgt. Bij rente afkoop houdt je we dezelfde hypotheek en eindedatum maar breek je je rentevastperiode open. Bij oversluiten sluit je alles over dus ook weer notaruis kosten e.d. plus boeterente etc en bij rentemiddeling middelt florius de rente tussen je huidige rente en de hedendaagse rente tegen administratiekosten. En je mag boetevrij aflossen onbeperkt uit eigen middelen bij hen. Ook kan je achter je risicoklassen aan en risico opslag. Afijn er is vaak meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt maar je moet overal zelf het wiel van uitvinden en achteraan zitten want zelf komen ze er niet mee.....en ja ook wij hadden zo'n leuke adviseur....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3367416
Tromgeroffel....

We hebben over 3 weken een afspraak bij de notaris :D :D :D

Nu dus nog 3 weken “rustig” afwachten of er niks tussen komt, (en een heleboel dingen regelen qua restschuld, dat hebben we nog steeds niet helemaal rond) en dan is hopelijk deze ellende eindelijk eens voorbij!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367418
Kim_S schreef:Tromgeroffel....

We hebben over 3 weken een afspraak bij de notaris :D :D :D

Nu dus nog 3 weken “rustig” afwachten of er niks tussen komt, (en een heleboel dingen regelen qua restschuld, dat hebben we nog steeds niet helemaal rond) en dan is hopelijk deze ellende eindelijk eens voorbij!
:groupwave2: gaat goed komen! :D maar blijf :duimen: Wat zullen jullie blij zijn als die 3 weken voorbij zijn!
Door Anne in Zweden
#3367423
Oooo, wat fijn dat het eind in zicht is! Ik liep al een beetje bibberig aan jullie te denken daarnet tijdens de wandeling, dat we nog steeds niets van je vernomen hadden in dit topic. Maar gelukkig gaat het de goede kant op! Ik duim lekker verder, maar het komt vast goed zo! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door