Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3147077
petralita schreef: Das waar, maar als dat mijn makelaar was... die had van mij de wint van voren gehad en eventueel zelfs de bons.
Alsof het verkopen van een huis is als het verkopen van brood.

Valt mij überhaupt op dat sommige veel makelaars zich er met het kantje van af maken. Ik denk dat van de +/- 20 huizen die ik heb beken, er maar 2 de moeite namen om het huis te proberen te verkopen. Die daadwerkelijk ook informatie konden geven of hun best deden dit te achterhalen. Die naderhand nog belden of er nog vragen waren of dat ik nog een keer wilde kijken.
Goed, dan geef je dus deze makelaar de bons hierom, maar hij is toevallig wel 1van die 2  van de 20 makelaars die jij noemt die veel over je hut weet te vertellen, deze ook daadwerkelijk wil verkopen (daar kan hij dan weer nieuwe voetbalschoenen voor kopen) en die achter de kijkers aanbelt voor feedback.  Je kan het echt slechter treffen dan eentje die een keer een bezichtiging verzet omwille van zijn grote hobby.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3147081
Of gewoon zijn kantoorassistente laat komen omdat ie ? Eh tja....vanalles? Nooit iets laathoren, altijd zelf bellen en de assistente was wel heel hulp bereid
En dat je het dus gewoon zelf doet ongeveer omdat je snel verder wilt en toch moet je betalen wegens contract.
Sorry  voor dit autobiografisch stukkie  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3147097
Kaio schreef: Of gewoon zijn kantoorassistente laat komen omdat ie ? Eh tja....vanalles? Nooit iets laathoren, altijd zelf bellen en de assistente was wel heel hulp bereid
En dat je het dus gewoon zelf doet ongeveer omdat je snel verder wilt en toch moet je betalen wegens contract.
Sorry  voor dit autobiografisch stukkie  :biggrin2:
Bij de bezichtiging van ons huis hadden we de 1e keer ook een balie medewerkster omdat alle makelaars vol zaten, vond het erg netjes want we waren direct verliefd en bij de 2e bezichtiging hadden we wel gewoon een makelaar

Wij hebben trouwens een klacht bij de geschillencommissie neergelegd over de werkwijze (nou ja, eigenlijk het niet werken) van onze makelaar die ons oude huis verkocht heeft
ALLES is afgewezen door de geschillencommissie, dus als makelaar kun je tegenwoordig gewoon afspraken vergeten zodat je zelf doodziek een stel kan rondleiden, afspraken inplannen en weer verschuiven, zelf afspraken maken met de toekomstige kopers over zaken die wij behoorde te beslissen en tig fouten in de koopaktes (die moest 8x gecorrigeerd worden)
Echt, we hadden alle informatie op papier en mails, maar alles is afgewezen en ongegrond verklaard  ::)
Door lianneke
#3147098
Angelique schreef: Ach ja, prioriteiten hé  ::). Hij heeft er iig geen smoesje aan gehangen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb er hier een thuis gehad met een burnout omdat ie zich helemaal over de kop werkte en geen nee kon zeggen.
Dus soms, inderdaad heeft het met prioriteiten te maken. En wel door middel van tijd voor jezelf vrij maken.
Ik weet als geen ander hoe belangrijk dat is.
En als de kijkers niet op een andere avond konden, had ie het niet afgezegd.
In eerste instantie baalde ik wel ja, maar ik begrijp het ook wel.
En hij is wel eerlijk ja ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3147101
Monique77 schreef: Bij de bezichtiging van ons huis hadden we de 1e keer ook een balie medewerkster omdat alle makelaars vol zaten, vond het erg netjes want we waren direct verliefd en bij de 2e bezichtiging hadden we wel gewoon een makelaar

Wij hebben trouwens een klacht bij de geschillencommissie neergelegd over de werkwijze (nou ja, eigenlijk het niet werken) van onze makelaar die ons oude huis verkocht heeft
ALLES is afgewezen door de geschillencommissie, dus als makelaar kun je tegenwoordig gewoon afspraken vergeten zodat je zelf doodziek een stel kan rondleiden, afspraken inplannen en weer verschuiven, zelf afspraken maken met de toekomstige kopers over zaken die wij behoorde te beslissen en tig fouten in de koopaktes (die moest 8x gecorrigeerd worden)
Echt, we hadden alle informatie op papier en mails, maar alles is afgewezen en ongegrond verklaard  ::)
Belachelijk  :-X wij zijn in dit huis ook toen rondgeleid (rondgeslingerd) door de kantoorassistente. Naderhand hoorde we ook...dat mag niet bij een nvm-makelaar. Maar goed, ze doen het toch, leuk voor de betalende partij dit soort dingen en klagen heeft dus ook geen zin.
Door eelke
#3147168
Wij hebben huizen gekeken terwijl het huis van mijn ouders toen te koop stond bij diezelfde makelaar. Dan zie je dezelfde vanuit twee kanten, terwijl ie dat niet wist  :D
Door petralita
#3147169
Angelique schreef: Goed, dan geef je dus deze makelaar de bons hierom, maar hij is toevallig wel 1van die 2  van de 20 makelaars die jij noemt die veel over je hut weet te vertellen, deze ook daadwerkelijk wil verkopen (daar kan hij dan weer nieuwe voetbalschoenen voor kopen) en die achter de kijkers aanbelt voor feedback.  Je kan het echt slechter treffen dan eentje die een keer een bezichtiging verzet omwille van zijn grote hobby.
Daarvoor zeg ik ook EVENTUEEL niet sowieso.  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3147215
petralita schreef: Daarvoor zeg ik ook EVENTUEEL niet sowieso.  ;)
Zelfs eventueel was al wat voorbarig, zeker als je zelf hebt ondervonden hoe slecht een makelaar kan zijn.  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3147255
Ik heb zelfs nieuwe foto's gemaakt, er zaten er toch bij  :o
Ach ja uiteindelijk was het plots toch nog lekker snel weg. En toen was het inpakken en wegwezen  :biggrin2:
Niet meer terug kijken maar vooruit.
Door petralita
#3147263
Angelique schreef: Zelfs eventueel was al wat voorbarig, zeker als je zelf hebt ondervonden hoe slecht een makelaar kan zijn.  ;)
Vind ik niet (das mijn mening).
als jij een huis al lang in de verkoop hebt staan, al de huizen aan je neus voorbij ziet gaan waar je graag naar toe wilt.
een makelaar hebt die zich niet inzet, en bij een potentiele koper ook nog afzegt.... nou dan zou IK er niet zo zeker meer van zijn dat ik die persoon nog als makelaar wilde. Maar nogmaals dat is mijn mening.

Als je een makelaar hebt die heel goed zijn best doet enzovoort, ja dan zou ik niet zomaar de bons geven nee. Maar wel even het gesprek aangaan.

Maar goed nu weer on topic.
eelke schreef: Wij hebben huizen gekeken terwijl het huis van mijn ouders toen te koop stond bij diezelfde makelaar. Dan zie je dezelfde vanuit twee kanten, terwijl ie dat niet wist  :D
Dat lijkt mij ook rare gewaarwording rondgeleid worden in een zo bekend huis :D  heb je het de makelaar naderhand nog verteld?
Laatst gewijzigd door petralita op wo 26 aug 2015, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#3147299
petralita schreef: Maar goed nu weer on topic.Dat lijkt mij ook rare gewaarwording rondgeleid worden in een zo bekend huis :D  heb je het de makelaar naderhand nog verteld?
Zoals ik het lees ging het bij die bezichtiging niet om een bekend huis, maar om een bekende makelaar.
Door eelke
#3147307
Antonia schreef: Zoals ik het lees ging het bij die bezichtiging niet om een bekend huis, maar om een bekende makelaar.
Ja dat klopt :) we waren toen ook wat verder gekomen, bijna in onderhandeling. Dan maak je zo'n kantoor toch vanuit een andere kant mee. We zijn toen bij 3 huizen van hun weesten kijken, en niet alles was even goed geregeld ;)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3147341
Het is echt triest hoe sommige makelaars te werk gaan.. en dan helemaal triest als je ziet hoeveel geld ze er voor krijgen  :-X
We hebben ze ook wel gehad.. van die bezichtigingen met een persoon waar je je van af vraagt of ze het diploma bij een pakje boter heeft gekregen. Helemaal niks van een huis weten, 3 keer zeggen "nou, dit is dan de keuken" .. oh echt, ik dacht dat we in de garage stonden  ::)
Het is dat we zelf al veel opgezocht en gelezen hadden over dat huis.. wij konden haar meer vertellen dan zij ons. Ik vind dat echt beschamend.

Ik ben heel erg blij dat wij voor een selfservice pakket gekozen hebben. We hebben de foto's, tekst en omschrijving zelf gemaakt en de bezichtigingen ook zelf gedaan. Is erg goed bevallen en kostte maar 650 euro in totaal.
Het huis wat wij uiteindelijk (nog onder voorbehoud) gekocht hebben wilde ik in eerste instantie niet eens bekijken. Op de foto's leek het erg klein en niet super verzorgd of zo. Gelukkig zijn we toch gegaan, puur om te vergelijken met een andere woning waar we waren geweest. Het zag er zo anders uit dan op de foto, veel groter! Dat zei ik dus tegen de makelaar. "Ja, maar het is ook heel lastig om goede foto's van een huis te maken".  Oh, je krijgt er de kriebels van  :-X

Dus, tip van de dag: doe alles lekker zelf met een pakket via de makelaar, scheelt ellende en veel geld (maar kost wel tijd)  :biggrin2:
Door Mowgli
#3147374
eelke schreef: Ja dat klopt :) we waren toen ook wat verder gekomen, bijna in onderhandeling. Dan maak je zo'n kantoor toch vanuit een andere kant mee. We zijn toen bij 3 huizen van hun weesten kijken, en niet alles was even goed geregeld ;)
Mijn zus en haar man hebben hun huidige huis via de makelaar gekocht die op dat moment hun vorige huis in de verkoop had, zij vonden dit een hele prettige ervaring. Het vorige huis was snel verkocht en zij hadden ook heel snel hun huidige huis gevonden en gekocht.
Door lianneke
#3147797
Nou, ben dr weer helemaal klaar voor.
Alles spik en span, honden opgesloten in de garage want het regent natuurlijk weer.
Net nog even mn harsus gestoten aan een deurklink, dr lag nog een stofje wat ik op wilde rapen.
Alle rommeltjes weggeborgen, die mag ik straks weer terug zetten anders kan mn hubbie niks meer vinden.
Ik hoop dat ik zelf alles nog kan vinden ;D
De blaadjes buiten laat ik lekker liggen, tis herfts of niet toch!

(O, en de buks klaargezet voor als die etterbakkies van hiernaast tekeer gaan >:()
Laatst gewijzigd door lianneke op do 27 aug 2015, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door