Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3021536
Wat bij mij ook meespeelt is dat ik sowieso geen stadsmens ben. Ik ben gelukkiger in een hutje op de hei. En een Bredase buitenwijk benadert dat hutje op de hei toch net iets meer dan Rotterdam Delfshaven. Maar los daarvan, ik vind het beleid en het functioneren van de overheidsdiensten in Rotterdam echt verschrikkelijk slecht en bijzonder burgeronvriendelijk. Zo heb ik dat in Breda gelukkig nog niet meegemaakt.
Door Martine-Tom
#3021538
Tanna schreef: Het stukje Rotterdam waar ik woon - en Martine binnenkort ook  :biggrin2:- is niet bepaald stad te noemen. Er zijn zelfs Rotterdammers die van het bestaan van onze wijk niet afweten, zo'n afgelegen durpje is het! We wonen op loopafstand van Oud-IJsselmonde, waar panden staan die al eeuwen oud zijn, er zijn nog boerderijen in de buurt...........kortom, breek me de bek niet open! 8) En, heel belangrijk, een riant losloopgebied voor onze hondjes vlakbij.
Wij reden vanaf IJsselmonde de wijk in, voor mijn idee over een dijkje, rechts lag dan Beverwaard, en het deed idd dorps aan als je die huisjes zag langs de weg, eenmaal in de wijk vond ik het vooral kneuterig, heel veel hekjes om de voortuintjes, vogelhuisjes aan de gevel, kabouters naast de voordeur, ik kreeg nou niet het gevoel in Gang-Central beland te zijn in elk geval  ;D
En wat me ook opviel, heeeeeel veel mensen met honden, en diverse rassen, heb maar 1 type-vechthond gezien, ook dat is hier in mijn Zeeuwse wijkje wel anders  :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3021543
Tanna schreef: Het stukje Rotterdam waar ik woon - en Martine binnenkort ook  :biggrin2:- is niet bepaald stad te noemen. Er zijn zelfs Rotterdammers die van het bestaan van onze wijk niet afweten, zo'n afgelegen durpje is het! We wonen op loopafstand van Oud-IJsselmonde, waar panden staan die al eeuwen oud zijn, er zijn nog boerderijen in de buurt...........kortom, breek me de bek niet open! 8) En, heel belangrijk, een riant losloopgebied voor onze hondjes vlakbij.
Maar dit onderzoek gaat over de gehele stad Rotterdam. Ik ben opgegroeid in Terbregge en dat is ook goed te doen. Maar ik heb de afgelopen jaren in Delfshaven gewoond en dat is toch andere koek. Daar is bijvoorbeeld helemaal geen plek om een hond uit te laten, terwijl je als hondeneigenaar wel de hoofdprijs mag betalen aan hondenbelasting en je ondertussen voor je eigen deur loopt te glijden door de brokkenstr*nt van andermans hond omdat de meeste mensen zich niet aan de opruimplicht houden. En er is ook niemand anders die het opruimt. Hier in Breda komt elke week de poepzuiger door de straat, maar daar zag ik dat ding zelden en als ze er mee kwamen, dan werd er niks van de stoep opgeruimd. Wat wel af en aan reed was de kar met de round-up-spuit, waardoor je je hond eigenlijk niet meer aan een pol gras durft te laten snuffelen.
Door Borke
#3021563
Dat viel me inderdaad op in Delfshaven toen we Nena een paar keer voor jou hadden uitgelaten: je moest een flink eind lopen voordat je een grasstrookje zag, wat dan trouwens nog van het formaat was dat je daar echt je hond niet kon loslaten, daar moest je nog veel verder voor lopen...
En overal derrie=poep op straat  :'(
Door Lizzy
#3021651
-Annemarie- schreef: +1  :)

Vanaf m'n dertiende tot een jaar of 20, toen ben ik voor een jaartje op de Mathenesserlaan gaan wonen.
Dat telt toch ook wel mee?  ;D
Woonde weliswaar in B'drecht maar op Zuid naar de middelbare school en had ook vriendinnetjes in IJsselmonde.  ;)
Ik heb op heel veel plaatsen gewoond, maar voel me toch echt wel een Rotturdammertje;)




:bigarmhug:  voor Martine.
Wat grappig! Ik vergeet namelijk graag dat ik er geboren ben :biggrin2:. Nou was ik ook heel jong toen we er weg gingen hoor! Ik voel me een Brabander. En wil nog niet dood in R'dam aangetroffen worden (sorry Martine :-[). Leo vindt R'dam nog steeds geweldig. Hij had er best willen wonen. Nou echt niet dus! Ik wilde terug naar Brabant. Het compromis is Zoetermeer :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3021687
Lizzy schreef: Wat grappig! Ik vergeet namelijk graag dat ik er geboren ben :biggrin2:. Nou was ik ook heel jong toen we er weg gingen hoor! Ik voel me een Brabander. En wil nog niet dood in R'dam aangetroffen worden (sorry Martine :-[). Leo vindt R'dam nog steeds geweldig. Hij had er best willen wonen. Nou echt niet dus! Ik wilde terug naar Brabant. Het compromis is Zoetermeer :biggrin2:
Toen ik jong was zijn wij veel verhuisd; mijn tijd in B'drecht / R'dam is een uitzonderlijk lange aaneengesloten periode geweest. Ook nog een die best heel fijn en gezellig was, dus ik heb er goede herinneringen aan.  :)

Maar jullie wonen ook wel erg leuk nu, in Zoetermeer!  :)
Els&Flow schreef: +1. Ik vind het nog altijd een heerlijke stad, maar wil er voor geen goud meer wonen. Ik heb nog een aantal dierbare vrienden in R'dam wonen, maar ga met heel veel plezier terug naar de kust.
+2  en vervang de kust voor Drenthe.  :biggrin2:  Hoewel ik ook best graag aan de kust zou willen wonen, maar dan niet in een druk gebied. Mis de zee heel erg hier.  :(
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op za 15 nov 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tanna
#3021696
Dat zou ik ook missen, de zee. En hoe leuk we hier dan wonen, Drenthe zou ons beter bevallen........we zoeken alleen nog een adoptiegezin! (Annemarie?????) ;) ;) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3021756
Tanna schreef: Het stukje Rotterdam waar ik woon - en Martine binnenkort ook  :biggrin2:- is niet bepaald stad te noemen. Er zijn zelfs Rotterdammers die van het bestaan van onze wijk niet afweten, zo'n afgelegen durpje is het! We wonen op loopafstand van Oud-IJsselmonde, waar panden staan die al eeuwen oud zijn, er zijn nog boerderijen in de buurt...........kortom, breek me de bek niet open! 8) En, heel belangrijk, een riant losloopgebied voor onze hondjes vlakbij.
Als ik nou op google earth kijk, waar vind ik dit alles dan ongeveer?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3021821
Tanna schreef: Dat zou ik ook missen, de zee. En hoe leuk we hier dan wonen, Drenthe zou ons beter bevallen........we zoeken alleen nog een adoptiegezin! (Annemarie?????) ;) ;) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Denk dat we binnen de kortste keren helemaal schor zijn van het kletsen!  ;D




Angelique schreef: Als ik nou op google earth kijk, waar vind ik dit alles dan ongeveer?
Google maps, Beverwaard?
Door Nynke
#3022138
Angelique schreef: Als ik nou op google earth kijk, waar vind ik dit alles dan ongeveer?
Als je Rotterdam Koninginneweg aanklikt zit je in IJsselmonde, ik woon in de straat daar vlak achter. Aan de andere kant van de A16 ligt dan de Beverwaard.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3022155
Borke schreef: Dat viel me inderdaad op in Delfshaven toen we Nena een paar keer voor jou hadden uitgelaten: je moest een flink eind lopen voordat je een grasstrookje zag, wat dan trouwens nog van het formaat was dat je daar echt je hond niet kon loslaten, daar moest je nog veel verder voor lopen...
En overal derrie=poep op straat  :'(
En niet alleen poep. Er waren ook buurtbewoners die het de normaalste zaal van de wereld vonden om al hun etensresten op de stoep te sodemieteren. Een stukje brood voor de vogeltjes kan ik nog begrijpen, maar complete nasimaaltijden en bakken met friet?  :-X Het gevolg was dat het er barstte van de ratten. Dus plaatste de gemeente gifdozen, terwijl 50 meter verderop hele bergen eten op straat werden gekwakt. Dweilen met de kraan open! En echt niet lekker om daar je hond uit te laten. Uitkijken geblazen dat je hond geen etensresten van straat eet (want daar zaten rustig kippenbotjes tussen), zorgen dat je hond van die gifdozen afblijft en ook niet ineens met een al dan niet levenloze (vergiftigde) rat in de bek rondloopt.  :(
Door Tanna
#3022164
Nynke schreef: Als je Rotterdam Koninginneweg aanklikt zit je in IJsselmonde, ik woon in de straat daar vlak achter. Aan de andere kant van de A16 ligt dan de Beverwaard.
Ook een leuk plekje, waar jij woont!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door