Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2928346
Serieus?? Daar heb ik hier nog noooooit van gehoord. Waar kan ik dat terug vinden?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2928376
Dat is per gemeente verschillend  :)  In Den Haag geldt nl het volgende;
U bent als hondenbezitter altijd verplicht om een opruimmiddel bij u te hebben. Zoals papieren, plastic (poep)zakjes of een schepje. U kunt de poep vervolgens in een hondenpoepbak of een normale afvalbak werpen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2928411
Lil schreef: Nee, maar je moet wel aan meneer of mevrouw de controleur laten zien dat je poepzakjes bij je hebt. Boterhamzakje of diepvrieszakje is geen poepzakje is boete. Staat duidelijk zo in de regels van de gemeente. Reden 1 die zakjes zijn niet geurdicht. Reden 2 die zakjes zijn te klein (want 99% van de woefs eten brokjes als ik van 30 kg hond en 50 kg hond samen de hopen in een zakje van de gemeente doe, is die pas half vol, maar dat legt de knup  er gemakkelijker in).
Ow dat is echt te erg! Ik heb altijd en alleen maar boterham- of diepvrieszakjes bij me. En gevuld stop ik die nog in mijn jaszak ook tot ik een prullenbak tegenkom. De ontlasting van mijn drie honden kan makkelijk in één zakje  en dan kan er ook nog een knoop in  :D gelukkig zijn ze hier bij de gemeente niet zo malloot wat die zakjes betreft (wel wat andere zaken betreft  ::))
Door Nadia
#2928526
Lil ik heb even gekeken bij het honden beleid van jouw gemeente. Daar staat dat men verplicht is een geschikt opruimmiddel bij te hebben. Niets over perse poepzakjes. Dus weer een zorg minder als je geen poepzakjes meer hebt :)
Door Lil
#2928665
Nadia schreef: Lil ik heb even gekeken bij het honden beleid van jouw gemeente. Daar staat dat men verplicht is een geschikt opruimmiddel bij te hebben. Niets over perse poepzakjes. Dus weer een zorg minder als je geen poepzakjes meer hebt :)
Dat staat echt anders in het formulier dat ik kreeg bij het aanslagbiljet van de hondenbelasting.

Even geen zakjes meer hebben?
Die dingen zijn zoals ik eerder schreef gratis te krijgen. Ze hangen zelfs bij 3 van de 4 bakken aan de opruimbak. Dus dan kun je je eigen zakje houden voor de controleur.

Het is veranderd wat die bakken stonken!!!!!! Dus nu verplicht de zakjes die wel al geruime tijd gratis krijgen, want die zijn geurdicht (nou ja niet 100%, maar je kunt ze rustig een hele wandeling van ruim een uur in je zak houden zonder dat ze gaan stinken).
Door Nadia
#2929056
Eigenlijk zou dat niet moeten kunnen. Immers boterham en diepvries zakjes zijn ook geur dicht. Je wilt immers niet dat de geur van het eten over slaat.
Ook erg handig dat ze elkaar tegen spreken. Mooi niet dat meneer agent mij daarvoor kan beboeten dan.. Er zullen immers ook mensen van buiten de gemeente komen wandelen.
Door Lil
#2929146
Nadia schreef: Eigenlijk zou dat niet moeten kunnen. Immers boterham en diepvries zakjes zijn ook geur dicht. Je wilt immers niet dat de geur van het eten over slaat.
Ook erg handig dat ze elkaar tegen spreken. Mooi niet dat meneer agent mij daarvoor kan beboeten dan.. Er zullen immers ook mensen van buiten de gemeente komen wandelen.
Diepvrieszakken zijn geurdicht, maar boterhamzakken absoluut niet en die laatste gebruikt men meestal.

Jou niet, mij wel want ik moet de penning die bewijst dat ik belasting betaal tonen en dan ben ik dus ook op de hoogte van de voorwaarden.

Internet is niet geldend trouwens, maar wel slecht van een gemeente dat ze het verkeerd vermelden.

Denk trouwens dat mensen van buiten de gemeente niet vaak door die 4straten met 1 grasspriet lopen. In het buitengebied is geen opruimplicht en geen aanlijnplicht.Lekker smerig in sommige straten. Aan de overkant van de huizen buiten gebied en daar laat men zalig alles liggen. Fijn met dit weet als je er tegenover woont.
Gebruikersavatar
Door nova
#3004255
Wie heeft de vetwrap  van action al eens geprobeerd? 
2  smalle en 2 brede rollen in  1 zakje  voor  1,59  of was t  1,95 ?

De brede rollen zijn niet altijd  even handig in gebruik, maar ik heb ontdekt dat je met een uitschuif-Stanley mes,  de vetwrap op de rol kunt halveren. Dan heb  je 2 smallere  rollen gemaakt van 1 brede .
Ik ben er echt tevreden over en de kleefkracht is prima  :D

Edit: correctie, 1 smalle en een brede rol in een zakje
ze worden aangeboden onder de naam sportwindsel
Laatst gewijzigd door nova op zo 12 okt 2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#3004360
Ja geloof dat er al bijna een maandsalaris naar de action is gegaan voor die vetwraps. Ideaal toen Oya zelf een bramenstruik uit haar poot had verwijderd.. Ze is nogal grondig en dus een joekel van een gat en dat terwijl we midden in de ellende zaten en weinig goede uitloopmogelijkheden hadden. Sok aan, vetwrap erom daarover een schoentje en dat weer met vetwrap vastgezet en madame kon mee op de wandelingen.
Maar ook toen Tjusa haar knie had overbelast en daardoor toen het hersteld was die kant niet wilde gebruiken.Tape erom om haar bewust van haar been te maken en zo die te trainen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door