Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2857095
Kaela schreef: Haha, zijn we het toch nog eens geworden Lil  :)

De utopie: Barf makkelijk en betaalbaar verkrijgbaar op normale rijafstanden, fatsoenlijke uitlaatgebieden waar vaak genoeg een slurper langs komt en een enkel plastic zakje voor buiten de slurpgebieden.

Probleem opgelost!

Even serieus:  een slurper die vaak genoeg langs komt vind ik wel de beste oplossing. Dan betaald iedereen met hond voor dezelfde dienst, hou je de velden veel schoner en heb je niet meer dat een deel wel opruimt en een deel niet. Nadeel is wel dat het relatief duur is, maar dan ben je ook wel van het argument "we betalen voor niets" af.
Van de andere kant is dat in elk geval weer 1 persoon minder die een uitkering krijgt  :) (In Utopia dan  :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2857098
Martine-Tom schreef: Van de andere kant is dat in elk geval weer 1 persoon minder die een uitkering krijgt  :) (In Utopia dan  :biggrin2: )
Ja inderdaad!
Gebruikersavatar
Door pike
#2857117
Hier rijdt een poepslurper in de rondte van hondenbelastinggeld maar ik vind het geen goede oplossing. Hij rijdt alleen langs de uitlaatroutes waar men niet verplicht is op te ruimen. Maar, ze vergeten dat honden aan 5 meter uitschijflijnen lopen en doen alleen de eerste meter naast het pad. Hij komt hooguit 1x per maand maar volgens mij nog veel minder. De uitlaatroutes liggen bezaaid. Ze zijn ronduit smerig.  Strakjes in maart komt de grasmaaier weer elke 6 weken, dan wordt alles gelijkmatig over de route verdeeld :-X dus mocht er een hoop vol wormeieren tussen liggen.....
Door Lil
#2857171
Waar ik eerst woonde kwamen ze wekelijks in de toiletten en om de week overige gras. Bij warmte 2 keer per week.
Door BusKay
#2857175
Lil schreef: Waar ik eerst woonde kwamen ze wekelijks in de toiletten en om de week overige gras. Bij warmte 2 keer per week.
Wist niet dat jij zo'n geweldige interesse hebt voor POEP :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Al met al toch een leuke discussie geworden alleen jammer dat het zo weinig opleverd en zeker als je een topic verder een flesje in een doos verpakt ziet worden die 50 keer groter is notabene opgevuld met......plastic.
Door miik
#2857184
Ik heb jarenlang gevaren en de meeste schippers hadden wel een hond, plus al de toeristen die hun hond aan de haven wilde uitlaten, dus de veldjes rond de haven waren altijd bezaaid met hondendrollen....
Totdat er kinderschepjes aan de bomen werden gebonden. Her en der, gewoon een rond elastiekje om de boom waar zo'n zandschepje voor kinderen onder werd gestoken. Als je hond dan poept pak je zo'n schepje en wip je de drol even in de haven en daarna hang je het schepje weer terug. Een hele simpele oplossing die erg goed werkte.
In een woonwijk denk ik niet haalbaar...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2857190
miik schreef: Ik heb jarenlang gevaren en de meeste schippers hadden wel een hond, plus al de toeristen die hun hond aan de haven wilde uitlaten, dus de veldjes rond de haven waren altijd bezaaid met hondendrollen....
Totdat er kinderschepjes aan de bomen werden gebonden. Her en der, gewoon een rond elastiekje om de boom waar zo'n zandschepje voor kinderen onder werd gestoken. Als je hond dan poept pak je zo'n schepje en wip je de drol even in de haven en daarna hang je het schepje weer terug. Een hele simpele oplossing die erg goed werkte.
In een woonwijk denk ik niet haalbaar...
Waar wij eerst woonden liep iedereen met een schepje en mikte het in de sloten. Daar waren overal sloten, dus een hele makkelijke oplossing. Wij hadden ook een schepje bij de voordeur voor visite en loge honden. Is je schepje vies, ff in de sloot spoelen en het kon er weer mee door.

Hier gaat dat niet, veel te weinig water.
Door sella
#2857198
Waar ik eerst woonde, had ik lab geleerd boven de sloot te keutelen. Bekeuring gehad :o  illegaal lozen :-\ Flink stampij gemaakt, is geseponeerd uit eindelijk.
Leek mij win win, er was geen opruimverplichting, maar ik vond en vindt het zo goor overal die hopen, ideaal. Nu woon ik niet meer langs water dus bio afbreekbare zakjes.
Gebruikersavatar
Door pike
#2857279
De enigste poepzakjesautomaten in de stad hier staan daar waar de bootjes aanleggen. En in de winter zit er dus niets in want dan zijn er geen watertoeristen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2857436
pike schreef: Als alle honden zouden barfen dan waren er ongetwijfeld overal barfwinkels en had je geen extra vriesruimte nodig, geen extra zakjes, geen vleesmolen want dan kon je ter plaatse in de winkel laten malen.  Mooie utopie  8)
als alle honden zouden barfen dan was er een tekort aan vlees....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2857444
[quote="eelke"]
Maar wat is nu het voordeel van afbreekbare zakjes als ze toch bij het rest afval moeten?
[/quote]

Dat het plastic veel sneller afbreekt ipv jaren erover doet. Bij ons gaan die zakjes dus het riool in en dan komen ze bij een waterzuiveringsbedrijf uit, waar ze door alle microorganismen afgebroken worden (en normaal plastic niet).
Door eelke
#2857459
[quote="Kaela"]
Dat het plastic veel sneller afbreekt ipv jaren erover doet. Bij ons gaan die zakjes dus het riool in en dan komen ze bij een waterzuiveringsbedrijf uit, waar ze door alle microorganismen afgebroken worden (en normaal plastic niet).
[/quote]

Ja oke, dan snap ik het.

Maar doen alle afbreekbarezakjes mensen hier ze deponeren in het riool? Hoe krijg je ze daar eigenlijk in? Via een putje op straat? Verstopt dat niet?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2857486
[quote="eelke"]
Ja oke, dan snap ik het.

Maar doen alle afbreekbarezakjes mensen hier ze deponeren in het riool? Hoe krijg je ze daar eigenlijk in? Via een putje op straat? Verstopt dat niet?
[/quote]

daar staan speciale bakken voor. Met je voet kun je de klep openen en dan kiep je het zo het riool in. Als ik er aan denk zet ik het morgen even op de foto.
Gebruikersavatar
Door pike
#2857491
[quote="Kaela"]
daar staan speciale bakken voor. Met je voet kun je de klep openen en dan kiep je het zo het riool in. Als ik er aan denk zet ik het morgen even op de foto.
[/quote]

Dus bij jullie wordt de hondenpoep omgezet in biogas??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door