Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door abmiS
#3145530
sella schreef: Doordat er koelvloeistoffen en koelgassen verboden zijn, zijn de huidige vloeistoffen/gassen niet bestand tegen vrieskou, het gaat daardoor vlokken en dan gaat dit vervelend doen in de leidingen en dat zorgt dat hij kaput is.
Hoe weet de vriezer dat je er iets in hebt gestopt: zijn meetpunt verteld hmm warmer en gaat dus meer vriezen.

De isolatie platen zou ik lijmen ipv de wand te beschadigen met een spijker of een schroef ;)

En weet je ooit he, zijn we allemaal begonnen met rauw voeren :D

Van vragen wordt je wijzer, en ik moet wel glimlachen om je schroef/timmer vrag 8)
Lekkere technologie is dat...

Hahahha oja, lijmen ... dat lijkt me inderdaad handiger ::)
Haha ja dat klopt hoor, maar ik ben gewoon zo dom op sommige gebieden, zoals bijv die schroef/timmer vraag.. Ik had het anders echt met een boor geprobeerd hoor.
Mini's 3-tal schreef: Bij invriezen staat hij zomaar een dag te vriezen, als alles op temperatuur is, slaat hij elk uur een paar minuten aan en doet dan weer niets omdat de ingestelde temperatuur weer bereikt is.

Als je vriezer ingesteld is op -21 bijvoorbeeld, zal hij bijvoorbeeld beginnen te vriezen bij -20 en stoppen bij -22. Zo is het steeds ongeveer -20. Als jij je vriezer massief vol zou pakken zonder lucht en de buitenkant goed isoleert, kan het zomaar een halve dag duren voor die grenswaarde van -20 weer bereikt word en is hij met 2 minuten weer op -22. Heb je hem half vol, zou het zomaar kunnen dat het een uur duurt voor de -20 bereikt word en is hij een kwartier aan het vriezen voor hij weer op -22 is.
Dat klinkt logisch ! dankje voor de opheldering.
Door abmiS
#3145531
Paul_Barte schreef: Sommige vriezers weigeren te vriezen indien het buiten te koud is........krom verhaal maar echt waar.
Nog stommer.......bij warm weer werkt ie beter.

Hoe kun je de thermostaat voor de gek houden en deze laten denken dat het buiten echt niet vriest:

Altijd zit in je vriezer een roostertje aan de voor- of zijkant wat je open kunt schroeven, meestal met 2 schroefjes.
Achter dit plastic roostertje zit ook de thermostaat.
Plaats nu vanuit een ander stopcontact een stuk snoer met aan het eind van het snoer een fitting met een lampje van 25 of 40 watt. De warmte die dit lampje uitstraalt voorkomt dat de thermostaat van de vriezer het begeeft en plaatst dit achter het roostertje.

Heb zelf toch aardig wat vriezers gehad (zowel oude als nieuwe) maar nooit een falende vriezer gehad.

Voor de BP'ers die ooit het idee krijgen om een vriescel aan te schaffen....doe het maar niet. Ik heb de NUON in 1 jaar tijd zoveel gesponsord met mijn energierekening dat ze gelijk 2 nieuwe spelers voor Vitesse hebben gekocht.

Grtz
Paul
Inderdaad erg krom zeg.
Tnx voor de tip met het roostertje ! ik houd het eerst even bij dit oude ding dus dat zal niet nodig zijn maar ik ga het onthouden voor als er ooit een nieuwe mocht komen.

Hah vriescel, wat moet ik me daarbij voorstellen ? ( dat je er zelf in kunt staan ? )
Ik geloof maar al te graag dat je de NUON aardigeg sponsord hebt hihih. Zoiets kun je denk ik alleen doen als je de kosten deelt met heel veel andere Barfers/gebruikers.
Op die kosten na klinkt het wel leuk ! zo'n vriescel haha.
Door Lizzy
#3145540
Paul_Barte schreef: Sommige vriezers weigeren te vriezen indien het buiten te koud is........krom verhaal maar echt waar.
Nog stommer.......bij warm weer werkt ie beter.

Hoe kun je de thermostaat voor de gek houden en deze laten denken dat het buiten echt niet vriest:

Altijd zit in je vriezer een roostertje aan de voor- of zijkant wat je open kunt schroeven, meestal met 2 schroefjes.
Achter dit plastic roostertje zit ook de thermostaat.
Plaats nu vanuit een ander stopcontact een stuk snoer met aan het eind van het snoer een fitting met een lampje van 25 of 40 watt. De warmte die dit lampje uitstraalt voorkomt dat de thermostaat van de vriezer het begeeft en plaatst dit achter het roostertje.

Heb zelf toch aardig wat vriezers gehad (zowel oude als nieuwe) maar nooit een falende vriezer gehad.

Voor de BP'ers die ooit het idee krijgen om een vriescel aan te schaffen....doe het maar niet. Ik heb de NUON in 1 jaar tijd zoveel gesponsord met mijn energierekening dat ze gelijk 2 nieuwe spelers voor Vitesse hebben gekocht.

Grtz
Paul
;D ;D ;D ;D ;D

Ja, ik lach erom maar dat is om wat je schrijft, niet om wat er gebeurd is. Ik weet het nog, dat debacle met die vriescel :-X. Wat een drama was dat! Sindsdien hebben wij nooit meer overwogen om een vriescel aan te schaffen, hoewel me dat soms wel superhandig lijkt hoor. Ik word ook wel eens kribbig van al die losse vriezers in mijn schuur.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door