Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosjes3
#2848817
Misschien heb je één favoriet, misschien heb je meerdere rassen in huis, misschien heb je meerdere rassen in één hond... (en misschien heb je helemaal geen favoriet, dat mag natuurlijk ook :P)

Maar wat maakt 'jouw' ras (of meervoud) zo speciaal...?

Ik ben gewoon benieuwd  :)
Door Martine-Tom
#2848830
Ik heb een chi x malthees, maar niet echt een favoriet, er is wel een karakter waar ik op val, eigenwijs, druk, knuffelig, zelfstandig en leergierig. Ik hou ook van kleinere honden (tot 10 kilo ong) en qua uiterlijk ga ik eerder voor langhaar dan kort.
Mijn eerste hond was een Yorkie en Tom lijkt daar qua karakter wel erg veel op.

De OES vind ik ook heel leuk, en de PON ook, maar de volgende zal wel weer een rotebterrier zijn  :)

En ik vind ze leuk omdat het toverballen zijn, zowel uiterlijk als karakter, in de basis weet je een beetje wat je in huis haalt meestal maar dat veranderd vaak in iets wat je niet verwacht  ;D
Afbeelding
Dit was Tom als mini en ik had echt niet verwacht dat hij er nu zo uit zou zijn, en hij blijft veranderen, het diepzwarte is nu aan het veranderen naar wit en zijn centenbak word ook steeds prominenter.
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 11 jan 2014, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2848834
Wij hebben een Duitse herder gehad en nu hebben we een labrador en een rottweiler x Berner sennen.
Ghost was niet een zelf uitgekozen hond maar 1 die door omstandigheden bij ons kwam. Hij had een ontzettend lief karakter naar ons met de nodige eigenwijsheid. Naar mensen en kinderen ontzettend lief alleen andere dieren dat ging niet. Door hem zijn wij beide gek op honden geworden.

Daarna kwam Basco, we wilde een hond die makkelijker te trainen zou zijn. Wat hadden we ons daarin vergist hahaha. We hadden er 1 uitgekozen met karakter en een sterke eigen wil. Het eerste 1,5jaar was hij een ramp met trainen en toen ging er ineens een knop om. Een heerlijke hond qua karakter die weet wat hij wel en niet wil.

Toen kwam Kaine. We zochten een ras met karakter, wat temperament. Zo kwamen we uit op de rottweiler. Lief, eigenwijs, trouw. In het begin weer heel wat moeten overbruggen. Zijn lpc, zijn puppen gedrag, flink bijten ( tot 1 jaar ), eigenwijs. Als hij iets echt niet wilt dan gebeurd het ook echt niet hahaha.

Wij houden van karakter. Niet perse van een ras maar we kiezen wel rassen uit waar karakter inzit. We houden van pittige, fanatieken maar vooral lieve en eigenwijze honden. Er moet wat inzitten. We kiezen ze ook op hun karakter uit. Basco en kaine waren in het nest al de nieuwsgierigste, haantjes de voorste, de eerste die op onderzoek uitgingen.  Daar houden wij van.  We hebben weleens met onze handen in het haar gezeten maar toen eenmaal de band er was was/is die niet meer te breken.
#2848838
Omdat het op dit punt in tijd niet meer uitmaakt of mijn honden teckels, naakthonden, dobermanns of beagles zijn. Ze zijn van mij, al heel lange tijd en zitten diep in mijn hart. "Mijn" hondenras is niet meer een St. Mechel of een Newf, "mijn" hondenras is een Wodka en een Dommelsch.
Door Kemi
#2848839
Omdat Witjes zo'n zacht karakter hebben. Altijd in voor een dolletje, enorm uithoudingsvermogen maar kan ook genoegen nemen met eens een blokje om.
Lief voor de kinderen en andere dieren. Lekker formaat en luistert goed!! 
Door Lil
#2848879
MIJN hondenras met 1000 sterren heet Boris. Uniek en PERFECT!

De kruising kan ik gelet op de andere honden in het nest niet meteen aanraden als joh dat moet je op elkaar zetten (labrador met mechelse herder, dat ligt maar een beetje heel ver uit elkaar mbt karakter).
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2848892
-Saskia- schreef: Omdat het op dit punt in tijd niet meer uitmaakt of mijn honden teckels, naakthonden, dobermanns of beagles zijn. Ze zijn van mij, al heel lange tijd en zitten diep in mijn hart. "Mijn" hondenras is niet meer een St. Mechel of een Newf, "mijn" hondenras is een Wodka en een Dommelsch.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Alleen heb ik dan een Border Mechel, een Parson Russell en een Mastin Espanol, en heten ze Hooli(gan), Max en Ozzy  :biggrin2:

Ik ben druk aan het nadenken over een volgende hond (voor t.z.t.), vind het heel moeilijk om te kiezen welk ras het moet gaan worden, we hebben nogal wat eisen inmiddels  ::)
#2848894
Voor mij bestaat er geen ander ras, hoe leuk ik andere honden ook vind. Ik ben volledig geïndoctrineerd met en door teckels.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Alhoewel ik idd toe moet geven dat het nu niet meer om teckels gaat maar om Joep & Joris. Als ik 1 wens mocht doen, dan wist ik het wel.....

Edit: waarom ben ik helemaal vergeten te beantwoorden.. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Omdat het superslimme "kleine" grote honden zijn.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 11 jan 2014, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#2848913
Engelse cocker spaniel, ja heeeeel erg leuk, lief, eigenwijs of eigenzinnig.... maar daarmee zijn ze niet uniek. Het is de combi van het karakter en de looks: Die prachtige ogen, die lange flappers (die ze veel te weinig gebruiken) de dansende vacht als ze rennen, het dol dwaze.....

Maar bovenal is het Saartje, de freule en Teun, de smeerkees, hoewel ze bovenstaande gemeen hebben zijn ze ook zo verschillend. Misschien is het teef/reu, misschien is het leeftijd het kan me geen zak schelen, ze zijn me lief.... onbeschrijfelijk lief..... :smitten:
#2848916
Terriër. Liefst klein soort, als t maar terriër is. Nu in huis: Cairn, x Jack, x Border en x York. Alle vier anders, maar duidelijk alle vier terriër.
Als andere hondenuitlaters hun -grote- hond manen "zachtjes doen met die hondjes hoor", weet ik al dat er geen hondenkenner staat. Geen van mijn roedel vecht, maar al is andere hond 10x zo groot/sterk/dominant, mijn terriërs laten zich ook niets 'bevechten'.  14-Jarige oma Cairn gaat net zo makkelijk op de rug voor leuke reu, als dat staart en oren zo hoog mogelijk gaan in arrogante dominantie naar een te dominerende herder, die vervolgens quasi onverschillig afdruipt. Of hoe ze op heel leuke, hondse en prima manier pup opvoedt.
Ze gaan gewoon lekker hun eigen gang, enigszins op baas gericht maar niet overdreven, zijn prima gehoorzaam te krijgen (jawel ;))

Heb heel wat rassen (Komondors, Puli, Teckels, Maltezer, Basset, Duitse herders, Mechelse herders, Dober) meegemaakt (geboren tussen de honden en geen dag zonder geleefd), heb met herders in africhting gewerkt, maar uiteindelijk zweer ik bij een terriër.
En langzamerhand geleerd: met teefjes heb ik een betere band.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2848921
Radja was een Duitse staander langhaar en mijn vorige,Shabu ook,echt een fantastisch ras wat goddank niet populair is bij anderen. Zachtaardig,maar wel met lef,heeft alles voor je over,werkt graag,rustig in huis mits je het nodige hebt gedaan(vanzelfsprekend) en vol activiteit wanneer ze buiten zijn,autodidactisch en zo kan ik wel door blijven gaan.
#2848925
De cavalier;  heerlijke gezellige,  lichtelijk eigenwijze, geweldig zachte lieve karakters.  Handzaam vwb formaat,  heerlijke knuffels maar buiten ook lekker actief

De golden retriever; geweldig baasgericht, enorme will to please, relaxed, maar ook heerlijk actief.

twee geweldige rassen die perfect bij mij passen. Heerlijke werkhondjes waar ik lekker actief mee bezig kan zijn
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door