Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2848939
Mijn hondenras was Indy, de grote vieswitte Galgo/Hazenwind uit Spanje die met alle honden overweg kan en die je geen groter plezier kan doen dan hem een doos geven om te slopen, of gewoon in het bos laten rennen.

Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de Bengaal in de vorm van Liza mijn absoluut favoriete ras is, zo aanwezig, pittig, bitchy, maar ook onhandig en dom soms en dan ook nog het mooie jasje dat ze aanheeft...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2848958
Ik ben dol op het werkgerichte en baasgerichte van de mechel. En ik vind ze prachtig mooi. Logisch gebouwd, gezond gebouwd, met normale proporties, neus, oren en staart.
Wat de karaktereigenschap is die hem momenteel het meest moeilijk maakt is ook de eigenschap die me het meest aanspreekt en dat is dat een mechel echt jóu hond is. Oscar heeft maar 2 mensen in de wereld die alles voor hem zijn en dat zijn meneer K en ik. Vreselijk onhandig, vreselijk onpractisch en soms ook wel op het gevaarlijke af als je er verkeerd mee omgaat of je gewoon moeilijke situaties hebt zoals Oscar zijn dierenartsenverhaal afgelopen jaar. Maar het is fantastisch om een hond te hebben die alleen maar samen werken wil. Voor jou, niet voor een ander, met jou, omdat jij het bent. Wat je doet maakt niet uit. Alles is goed, als je maar samen bent, samen kunnen we de hele wereld aan!
Natuurlijk moet dat eenkennige wel binnen normale grenzen blijven en daar werken we aan. Inmiddels kan een vriendin met hem een hordebaantje lopen en kon haar vriend (man en Oscar ziet hem maar heel zelden) hem laatst een commando geven om hem te laten zitten en dat deed ie heel netjes. Gelukkig is het ook zijn tactiek andere mensen te negeren op straat ed, dus wat dat betreft is ie ook niet moeilijk.


Hoewel ik nu vaak verzucht dat ik de volgende keer een ongecompliceerde hond kies, denk ik toch dat het wel weer een mechel gaat worden. Maar dan ga ik wel weer op zoek naar een geschikt individu en dan maar hopen dat we er weer een vinden die ons niet te heftig is. Want het nerveuze trekt me dan weer niet, ik hoef geen hond die zo stijf van de werkdrift staat dat er geen rust meer in kan komen.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2848960
We hebben nu een Griffon Korthals en een Vizsla.
De vizsla is wel echt mijn ras, zo gek als een deur, enorme werklust en een ware wervelwind in het veld. Voor mijn gevoel blijven ze heel lang jong. De onze wordt 4 over 2 maanden. Maar hij is in huis en met andere honden  nog steeds een jonge hond.
In het veld en op jacht een serieuze fanatieke jachthond, genot om mee te werken. Super goede neus! Maar niet iedere vizsla is nog jachthond, voor de volgende wordt het goed zoeken ...

De Griffon is niet mijn ras, de onze is best wel nerveus. Daarnaast heeft hij schotangst (ligt aan de hond, heeft niks met het ras te maken) en we kunnen dus helaas niks met hem :(

De volgende hond wordt waarschijnlijk een Duitse staande langhaar. Daarnaast hoop ik ooit nog een Ierse Setter te mogen hebben (uit werklijn) en een pointer (dito afkomst).

De vizsla is absoluut nummero uno...maar er zijn nog wel wat andere rassen waar ik graag mee wil werken. Hopelijk verbiedt de overheid de jacht in Nederland niet....anders houdt het op.
Door cj
#2848973
Ik ben gek op staande honden en heb altijd Duitse staanders gehad. Na een enorme burnout gekozen voor een teckel. Meneer CJ was bang voor honden, maar gaf aan dat een hond weer goed voor me zou zijn. Maar……….alleen als die klein zou zijn…… Gekozen voor een teckel en daarna een herplaatser. Ik weet niet wie gekker is op de honden meneer cj of ik?
Volgende keuze (we moeten er niet aan denken!!!) wordt waarschijnlijk een Duitser of een Vizla, of …………….een Dalmaat.
We lopen enorm veel met de honden en ze zijn nu bijna 9. We willen graag (zoals nu) speelse honden. Het is echt enorm hoe die 2 spelen en rennen. En het zijn zulke clowns! En zoooooo lief voor ons en voor elkaar! Kortom we're in love.
Saskia
Door Lizzy
#2848984
Waarom de Dalmaat?
Omdat ze zo lief zijn. En zo vrolijk. En zo guitig. En zo rete eigenwijs, soms. En zo veelzijdig. En zo sportief. En zo atletisch. En zo mooi. En zo lief. Oh, dat had ik al gezegd :biggrin2:. En ze zijn gewoon zo niet saai! Ik kan me geen leukere hond voorstellen.
Gebruikersavatar
Door Zev
#2849064
Toen ik naar het asiel ging, ging ik eigenlijk kijken voor een mechelaar. Maar dat voelde niet goed.
Er zat ook een bc, ergens verstopt in zijn kennel. Ik kende het ras en vind het geweldig. Ik wilde een sportieve en veelzijdige hond. En dat zijn bc's! Nog anderen ook, maar de bc is hét ras voor mij. Én, als ik 7 jaar geleden Z'ev niet had meegenomen, had ik nu niet gestaan waar ik sta. Had ik misschien nooit bedacht dat ik herder wil worden. Had ik dat allemaal moeten missen. Dus dit ras laat mijn dromen uitkomen, en ik denk ook dat ik daarmee de droom van menig bc uit laat komen.
#2849166
bij het woord beauceron gaat mijn hart al sneller kloppen :smitten:  ik vind ze mysterieus, rustiek, trouw maar toch moet je er moeite voor doen.. het zijn geen slaven ze hebben een eigen mening terwijl ze toch baasgericht zijn. het zijn echte boeren honden, willen het liefst heel de dag met je op pad zijn waar we ook heen gaan het is altijd fun.. ik krijg altijd een heel "ouderwets" gevoel als ik met mijn honden verre wandelingen maak.
ze lijken o zo stoer maar zijn erg gevoelig terwijl ze maar heel kleine signalen uitzenden.. doe je moeite voor hen krijg je het dubbel en dwars terug :smitten:  daarnaast vind ik ze ook gewoon zoooo prachtig!

het is niet zo dat ik alleen maar de beauceron leuk vind, ik vind ruwhaar teckels ook super leuk :D en verder gewoon als het karakter van de hond of dat nou een ras of kruising is me aanstaat vind ik hem/haar leuk :)

maar voor mijzelf zal ik nooit iets anders willen :smitten:  ik ben ook absoluut een herder type
#2849167
Lizzy schreef: Waarom de Dalmaat?
Omdat ze zo lief zijn. En zo vrolijk. En zo guitig. En zo rete eigenwijs, soms. En zo veelzijdig. En zo sportief. En zo atletisch. En zo mooi. En zo lief. Oh, dat had ik al gezegd :biggrin2:. En ze zijn gewoon zo niet saai! Ik kan me geen leukere hond voorstellen.
Zo dat scheelt mij weer typen  :biggrin2: :biggrin2: :P :P
#2849189
Ik heb niet 1 ras die ik erg leuk vind. Ik heb nu een border en kruising border, maar ik vind een mechel een rotti, akita en husky (en aanverwanten) ook geweldig. Maar na alle waarschijnlijkheid zijn dit mijn laatste honden die ik nu heb lopen, maar dat zien we over 10 jaar wel wie weet denk ik dan anders ;)
#2849233
Ik ben opgegroeid met een Golden Retriever en Engelse Cockers, leuke honden, maar niet mijn keuze.
Toen ik en mijn vriend 1,5 jaar geleden besloten dat we toch een hond wilden zijn we op zoek gegaan naar rassen die ons aanspraken. Het ras waar we in een opslag verliefd op werden was de American Hairless Terrier. Dat was puur op foto's en karakter omschrijving.
We zijn toen op bezoek gegaan bij de fokker waar we graag een pup van wilden en het karakter was helemaal geweldig.
Na een jaar wachten mochten we onze Kimo eindelijk ophalen en wat is hij geweldig!
Hij is super leergierig, wil graag werken, maar hij kan ook een echte kroelkont zijn.
Het is een redelijk pittig hondje, iets waar we wel van houden.
We hopen als hij ouder is ( hij is nu 4,5 maand) te kunnen sporten met hem.
Geen haren in huis, al hebben we nog een Maine Coon die genoeg haar verliest ;)
Voor ons nooit meer een ander ras.

Afbeelding

Afbeelding
Door Alba
#2849240
De Barbet heeft alles wat ik zoek.
Ze zijn sociaal naar mens en dier, maar laten zich niet op de kop zitten als het ze echt niet zint.
Ze zijn baasgericht zonder dat ze eenkennig zijn, loyaal zonder kleverig te zijn. Alhoewel ze wel onder de noemer 'velcro dog' vallen in de zin van dat ze heel graag bij hun baasjes zijn.
Ze zijn 'makkelijk', je hoeft niet constant 'de roedelleider' te zijn, je mag ook wel eens niet-consequent zijn.
Je kan ermee werken/sporten maar als dat even een tijd niet gaat is het ook goed. Ze zijn makkelijk te motiveren maar kunnen ook lekker eigenwijs zijn.
Gehoorzaam maar met een eigen mening.
Ze zijn gevoelig zonder truttig te zijn. 
Ze hebben humor maar ook heel zelfbewust op zijn tijd.

Ik vind ze mooi: ik hou van het model hond, de maat (voor mij is dat wel de ondermaat van de huidige standaard, de Shetland Ponies die we helaas ook hebben hoef ik echt niet). Dat wat een Barbet een Barbet maakt is wat ik in een hond mooi vind (ook als de standaard iets anders vraagt).
De vacht is heerlijk, fijn voor mijn huid, mooi als je een goede vacht hebt en deze fatsoenlijk onderhoudt. Het is ook het grootste nadeel, aangezien het verzorging vraagt. Het is voor mij ook niet de reden om voor het ras te kiezen, ik zocht geen Barbie.


Er zijn heel veel rassen die ik leuk vind, maar er zijn maar heel weinig rassen die ik zou willen hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door