Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2850568
Nadia schreef: Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar foto's van een duidelijk verschil tussen show en werk mechel.
Showmechel:

Afbeelding

Afbeelding

Werkmechel:

Afbeelding

Afbeelding

De showmechel heeft een kegelvormiger hoofd met kleinere oortjes, dikkere kraag en fijnere bouw. Werkmechels zijn naar mijn mening atletischer en bijvoorbeeld de kleur van de tweede werkmechel vind ik heel erg mooi en die zie je niet bij showlijnen. Ik vind fijn/grof moeilijk te zien op foto's, maar ik heb geprobeerd wat foto's te vinden die het verschil wel tonen. Oscar valt ook onder het werklijnen-uiterlijk qua forsheid ed. Zijn kleur zou denk ik niet meer goed zijn, omdat zijn poten te zwart zijn.
Laatst gewijzigd door Kaela op ma 13 jan 2014, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#2850572
Dat verschil vind ik wel heel groot... En wat een lelijk mormel is die showmechel  :o (sorry als ik daarmee iemand op de tenen trap). Dat is echt niet mijn hond.
De werkmechel vind ik wel mooi. Mijn vriendin heeft een werkmechel met vreemd, halflang haar (terwijl beide ouders dat niet hebben)... Praaaaaachtig vind ik die:

Afbeelding
Dit is overigens een zusje van haar hond... Die van haar staat nergens goed op de foto, maar ziet er precies hetzelfde uit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2850577
Dat zie je veel bij werklijn mechels en tervurense. Die worden ook vaak onderling gekruist en dan zijn er in 1 nest puppen met een mechel vacht en puppen met een vacht zoals op jou foto. En de werklijn Tervuren ziet eruit zoals de foto die jij toont, terwijl de showlijn eruit zien als Ellen van Aalst haar jongens. Nu zijn dat ook twee heel verschillende types, maar die vind ik in ieder geval beide wel mooi, elk op hun eigen manier.
#2850589
nova schreef: Voor mij bestaat er maar een ras: de Bernersennen hond. Waarom?
Omdat 
ik geen  felle hond wil
geen kleine hond wil,
geen naakte hond wil
geen  hond wil die om alles blaft.
geen hond met zwerfgedrag wil.

hij mag wel een beetje lomp zijn,
hij moet een kindervriend zijn, en voor de overige gezinsleden moet het een echte gezinshond zijn

Ik zou nog wel even kunnen doorgaan, maar berners zijn zacht van karakter, slim, leergierig,  prachtig van uiterlijk, en bovenalles; onvoorwaardelijk trouw aan hun  baas. :smitten: :smitten: :smitten:
Door dit alles is een berner  een hond  naar mijn hart

Alleen als ik  de  fysieke kracht  van een berner niet meer aan kan, dan zou ik  kijken voor een hond  van  een kleiner ras.
Ben het helemaal met je eens daarom wou ik ook een berner , maar alleen het blaffen elk vreemd wezen of vreemde auto die hier loopt of rijd
gaat mevrouwtje hier toch aardig tekeer , waar ik af en toe niet blij mee ben , maar verder is het een schatje  :smitten: :smitten: :smitten:
#2850590
Dat wist ik niet! Dus eigenlijk heeft ze een Tervuerense?  ;)
Ik vind het hele mooie honden, de werklijnen dan. Eén van de mooiste rassen naar mijn smaak. Toch zou ik er zelf niet snel aan beginnen. Ik hou van zachtaardige en hondvriendelijke honden... Ik geniet van leuke en positieve hond-hond interactie en heb het idee dat herders daar over het algemeen gewoon niet zo van houden... helaas.
Door Juul
#2850599
Ik heb niet echt één favoriet ras. Ik val op leuke individuen, en dat mag dan ook best een kruising zijn. Ieder ras heeft wel voor en nadelen.

Van Falco vind ik sommige aspecten van zijn dober karakter echt helemaal super, zijn baasgerichtheid, werkdrift, en andere kanten daarvan weer niet, onzekerheid bv. Zo ook met het ridgeback stukje. Zou ik een ras dobermann willen, of een een volbloed RR? Denk het niet.

En Epke is gewoon Epke. Heeft veel typische vizsla kenmerken maar ook wat dingen die ik van andere vizsla's weer niet ken. Is heel sociaal, heeft mega werkdrift en best wel buitdrift. Is niet nerveus zoals sommige vizsla's die ik ken, maar wel geluidgevoelig. Maar ik ken er ook niet zo heel veel. Is ook een fantastisch hondje, maar wil ik weer een Vizsla? Geen idee. We'll cross that bridge when we come to it.
#2850621
nova schreef: Voor mij bestaat er maar een ras: de Bernersennen hond. Waarom?
Omdat 
ik geen  felle hond wil
geen kleine hond wil,
geen naakte hond wil
geen  hond wil die om alles blaft.
geen hond met zwerfgedrag wil.

hij mag wel een beetje lomp zijn,
hij moet een kindervriend zijn, en voor de overige gezinsleden moet het een echte gezinshond zijn

Ik zou nog wel even kunnen doorgaan, maar berners zijn zacht van karakter, slim, leergierig,  prachtig van uiterlijk, en bovenalles; onvoorwaardelijk trouw aan hun  baas. :smitten: :smitten: :smitten:
Door dit alles is een berner  een hond  naar mijn hart

Alleen als ik  de  fysieke kracht  van een berner niet meer aan kan, dan zou ik  kijken voor een hond  van  een kleiner ras.
Hoe ga ik je huis vinden dan, zaterdag? :P :biggrin2:
#2850627
Ik ben compleet rasonvast. Zei vroegah wel altijd dat boxers me niets leken, maar sinds ik er eentje heb, zijn ze natuurlijk geweldig - en dan met name die van mij! :P Maar zonder gekheid: mijn honden - een husky x labrador, een straatmix en een boxster - zijn allemaal zomaar plotseling ineens in mijn leven verschenen en geen een heeft de voorkeur, ik vind ze alle drie even leuk. En ik ben er vrij zeker van dat dat voor de volgende tien honden die zomaar plotseling ineens in mijn leven verschijnen hetzelfde zal gelden. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 14 jan 2014, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Zev
#2850638
Ik ben trouwens voor nu wel rasvast, vanwege het feit dat ik schaapherder wil worden (en ja ik weet dat je er ook andere honden bij kunt inzetten, maar ik kies dan toch voor de BC). Ik heb wel gekeken naar de Aussie, de altdeutsche hutehond en een Tsjechische herder, die komen misschien wel in mijn huishouden als ik geen herder ben maar nog wel voldoende uitdaging kan geven aan de hond. Verder heb ik 1 afwijking: de Barzoi, die elegantie, het karakter, de grootte terwijl hij toch zo rank is, dat doet iets met me. Misschien iets voor later, als ik groot ben  ;)
Door Lil
#2850648
Roosjes3 schreef: Dat wist ik niet! Dus eigenlijk heeft ze een Tervuerense?  ;)
Ik vind het hele mooie honden, de werklijnen dan. Eén van de mooiste rassen naar mijn smaak. Toch zou ik er zelf niet snel aan beginnen. Ik hou van zachtaardige en hondvriendelijke honden... Ik geniet van leuke en positieve hond-hond interactie en heb het idee dat herders daar over het algemeen gewoon niet zo van houden... helaas.
Wat betreft lengte een Tervueren, maar die kleur is niet toegestaan. Zwarte aaneengesloten plekken mogen niet. Mijn Cayley mocht, omdat het flambee was (alleen puntjes zwart, de rest van het haar was rood. Dus haar is rood met een zwart puntje). Maar zij was eigenlijk naar de smaak van de meesten te zwart, maar het mocht wel. Maar aaneengesloten zwart of zwarte plekken met haren die helemaal zwart zijn mag niet.
#2850811
Rapalje schreef: Windhonden  :smitten:
Omdat ze zo mooi zijn en het zo'n schitterend gezicht is als ze er even een knalsprintje tegenaan gooien. Omdat ze buiten zo ontzettend kunnen racen en binnen heerlijk rustig opgerold (of languit) op de bank liggen. Omdat ze zo lief en gevoelig zijn, maar ook lekker eigenwijs en onafhankelijk. Omdat ze zo lekker zacht aanvoelen en niet kwijlen of stinken - en alle nattigheid en viezigheid er zo afvalt (mits kortharig).
Ik denk niet dat ik ooit iets anders zou willen.
Helemaal mee eens  :smitten: :smitten: :smitten:.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2850846
Brrrrr...ik hou er dus niet van als een ras show en werklijnen heeft. Hele slechte zaak! Dan klopt er dus iets niet bij de rasomschrijving en showkeurmeesters.

Je ziet dit ook heel goed bij setters. Triest om te zien. Het zou niet zo mogen zijn.
Door Lil
#2850853
Berna schreef: Brrrrr...ik hou er dus niet van als een ras show en werklijnen heeft. Hele slechte zaak! Dan klopt er dus iets niet bij de rasomschrijving en showkeurmeesters.

Je ziet dit ook heel goed bij setters. Triest om te zien. Het zou niet zo mogen zijn.
Ja, ik vind dat ook raar. Vind het vaak ook weerslag op de karakters hebben. Doorgeslagen bloednerveuze honden (noemt men dan drive) in de werklijn. Vindt dat bij Belgen het geval en als ik sommige border collies hier in de buurt zie, vermoed ik daar hetzelfde.
#2851619
Ik heb nu 3 franse bulldoggen , geweldig ras wat betreft karakter , vrolijk , kindvriendelijk , ontzettende knuffelkonten, waaks . Helaas qua gezondheid niet de gezondste honden , al mag ik niet klagen tot nu met deze 3 [ maar dat geld voor meer rashonden tegenwoordig helaas]
Of ik na deze platbekken weer voor een fransje ga , weet ik niet . Maar dat het een dogachtige word is een feit , dus kan ook best maatje groter worden zoals duitse dog , mastif , bulmastif , old English bulldog
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door