Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2850415
Rapalje schreef: Windhonden  :smitten:
Omdat ze zo mooi zijn en het zo'n schitterend gezicht is als ze er even een knalsprintje tegenaan gooien. Omdat ze buiten zo ontzettend kunnen racen en binnen heerlijk rustig opgerold (of languit) op de bank liggen. Omdat ze zo lief en gevoelig zijn, maar ook lekker eigenwijs en onafhankelijk. Omdat ze zo lekker zacht aanvoelen en niet kwijlen of stinken - en alle nattigheid en viezigheid er zo afvalt (mits kortharig).
Ik denk niet dat ik ooit iets anders zou willen.
Hmmmm, Daan denkt daar heel anders over ..... Moet er wel altijd verschrikkelijk om lachen als ik de pogingen van Daan zie om een windhond bij te houden ... Hij gaat helemaal piepen en grommen omdat hij het niet bij kan houden  ;D
En dan houden ze even in, en als Daan er dan weer is ... Whoeiiiiiiiiii en weg  :D
#2850428
De hond van mijn vriend wordt er ook altijd chagerijnig van als er te hard gerend wordt  ;D die had het afgelopen weekend wel even zwaar met een wandeling met tig windhonden :P

Er zitten ook echt wel van die klojo's tussen (hond van mijn moeder oa) die het grappig vinden om ff flauw te happen omdat ze dan tenminste lekker snel achter je aan komen.  ::)
#2850431
Kinnie schreef: Wat ik grappig vind om te lezen: er worden veel eigenschappen genoemd die bij meerdere rassen passen, waarom dan toch net dàt ras?
Dat was mij ook al opgevallen: de kenmerken die de meeste hier noemen, zijn identiek  ;D Maar wél  allemaal verschillende rassen... Leuk, blijkbaar zoeken toch veel mensen hetzelfde én vinden ze het in verschillende rassen  :biggrin2:
#2850434
marjan23 schreef: Waarom de Cane Corso?
Ten eerste omdat ik over het algemeen genomen ontzettend mooie honden vind om te zien, uitzonderingen daar gelaten. Ik hou van het oude rustieke type zowel in hoofd als in lijf. Groot, maar niet te groot, breed, maar niet te breed en vooral atletisch.
... kruipen niet zomaar bij de eerste de beste bezoeker op schoot. .....
:2funny: :2funny: :2funny: Je zou geen bezoeker meer overhouden  :2funny: :2funny: :2funny:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2850435
Dwarreltje schreef: Dat was mij ook al opgevallen: de kenmerken die de meeste hier noemen, zijn identiek  ;D Maar wél  allemaal verschillende rassen... Leuk, blijkbaar zoeken toch veel mensen hetzelfde én vinden ze het in verschillende rassen  :biggrin2:
Nou ja, niet als je alles combineert. Zo zou mijn beschrijving ook op de meeste andere herdersoorten kunnen slaan. Alleen als ik dan bijvoorbeeld even de duitse herder neem, dan is er toch wel heel veel verschil in bouw en dat maakt dat ik de Duitse herder niet zou willen hebben. En er zit toch wel verschil in karakters. Soms zo minim dat ik het moeilijk vind om te beschrijven, maar ze zijn er wel en dat maakt mij geen Duitse herder mens en wel een Mechelse herder mens. Hoewel ik Duitse herders zeker heel erg gaaf vind en zeker hun koppen vaak mooier vind dan mechels.
#2850438
Kaela schreef: Nou ja, niet als je alles combineert. Zo zou mijn beschrijving ook op de meeste andere herdersoorten kunnen slaan. Alleen als ik dan bijvoorbeeld even de duitse herder neem, dan is er toch wel heel veel verschil in bouw en dat maakt dat ik de Duitse herder niet zou willen hebben. En er zit toch wel verschil in karakters. Soms zo minim dat ik het moeilijk vind om te beschrijven, maar ze zijn er wel en dat maakt mij geen Duitse herder mens en wel een Mechelse herder mens. Hoewel ik Duitse herders zeker heel erg gaaf vind en zeker hun koppen vaak mooier vind dan mechels.
Nee, ik had het uiterlijk er inderdaad niet bij in gedachten. Meer de kenmerken van het karakter. Overigens vind ik de Duitse Herder een prachthond, heb ze ook gehad maar ja, als je er wat meer wilt, is een kleiner soort toch handiger (alleenwonend/zorgend) ::)
En ja, nu helemaal verslaafd aan de terriër en inderdaad is het uiterlijk toch ook voor mij wel belangrijk  :-[: Cairn, York, Russel,, dat soort terriërs. Heerlijke beesten! :-*
Overigens is alleen de Cairn een rashond; 14 jaar geleden wilde ik een Cairn en was die alleen bij fokkers te krijgen. Daarna hebben slechts kruisingen mijn voordeur gepasseerd, met dezelfde reden als Ulrike: er zijn al zoveel honden die nog een thuis nodig hebben, dat de wil tot fokken/rashond kopen bij mij sinds die tijd verdwenen is.
Door ulla
#2850447
Dwarreltje schreef: Dat was mij ook al opgevallen: de kenmerken die de meeste hier noemen, zijn identiek  ;D Maar wél  allemaal verschillende rassen... Leuk, blijkbaar zoeken toch veel mensen hetzelfde én vinden ze het in verschillende rassen  :biggrin2:
Ik hou van het uiterlijk van een typische korthaar Sint Bernard.
Niet veel rassen lijken daarop. 8)
#2850487
Kaela schreef: Nou ja, niet als je alles combineert. Zo zou mijn beschrijving ook op de meeste andere herdersoorten kunnen slaan. Alleen als ik dan bijvoorbeeld even de duitse herder neem, dan is er toch wel heel veel verschil in bouw en dat maakt dat ik de Duitse herder niet zou willen hebben. En er zit toch wel verschil in karakters. Soms zo minim dat ik het moeilijk vind om te beschrijven, maar ze zijn er wel en dat maakt mij geen Duitse herder mens en wel een Mechelse herder mens. Hoewel ik Duitse herders zeker heel erg gaaf vind en zeker hun koppen vaak mooier vind dan mechels.
klopt, in de herder groep zijn al zoveel verschillen tussen de rassen. ik vind het soms ook moeilijk te beschrijven
#2850488
koekiesranch schreef: Mijn grote liefde was altijd de Saarlooswolfhond... maar helaas is dat ras ondertussen zo verziekt en kapot gefokt dat ik het met heel veel verdriet maar uit mijn systeem aan het bannen ben.
Eenkennig maar voor het vuur gaan voor de baas (ja echt, dan kunnen ze goed waaks zijn) En tja dat terughoudendheid is iets waar je tegen moet kunnen en waar je dan de hele leven van de hond rekening mee moet houden. Maar des ondanks met een hele lange adem kunnen ze heel veel leren.

De buhund is een heerlijk actief hondje, ideaal formaat, maar o zo eigenwijs die scandinaviers maar daardoor ook weer zo leuk


Wij liepen gisteren in de polder te wandelen met onze dames , en wat kwam er aan ? Twee Saarlozen en een Galgo
De eigenaren hielden ons aan voor een praatje , dat het daar toch heerlijk rustig wandelen was
Het praatje werd een heel gesprek . En het Saarloos teefje van 8 jaar kwam bij mij , ik nog steeds heel rustig . Uiteindelijk kwam ik op mijn hurken en heb met het teefje zitten kroelen . Dikke lebbers over mijn wang  ;D :-* De reu was veel terughoudender , maar kwam uiteindelijk ook dichtbij me . De beide Saarlozen waren ook bezig met onze dames
Ik vond het echt een heel leuke ervaring . Hier in de buurt loopt er eentje , maar die is zeer terughoudend .
#2850489
smulpaap schreef:

Wij liepen gisteren in de polder te wandelen met onze dames , en wat kwam er aan ? Twee Saarlozen en een Galgo
De eigenaren hielden ons aan voor een praatje , dat het daar toch heerlijk rustig wandelen was
Het praatje werd een heel gesprek . En het Saarloos teefje van 8 jaar kwam bij mij , ik nog steeds heel rustig . Uiteindelijk kwam ik op mijn hurken en heb met het teefje zitten kroelen . Dikke lebbers over mijn wang  ;D :-* De reu was veel terughoudender , maar kwam uiteindelijk ook dichtbij me . De beide Saarlozen waren ook bezig met onze dames
Ik vond het echt een heel leuke ervaring . Hier in de buurt loopt er eentje , maar die is zeer terughoudend .
Weet je namen?
#2850499
koekiesranch schreef: Weet je namen?


Nee , had die mensen daar ook nog nooit eerder gezien . Als we ze weer eens tegenkomen ( wat ik wel hoop  :-* ) zal ik het eens vragen
Maar het waren wel ervaren Saarlozen eigenaren , ze hadden er al meerderen gehad . En het huidige reutje was een herplaatser vertelden ze
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door