Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2847807
Mijn handen barsten inmiddels weer uit elkaar van de kloven. En echt dat mijn alternatieve handcremetjes daar niet afdoende voor helpen.... Maar goed, ik dacht even kritisch te kijken naar afwasmiddel enzo, op het ingredient Sodium Laureth Sulfate. En zo kom ik toevallig op de Ecover website terecht, kijk ik naar de ingredienten van de handzeep, zit daar gewoon Sodium Laureth Sulfate in! En in de douchegel. En in het afwasmiddel :-X. Dat verbaast me dan, dat zo'n merk zo'n ingredient in z'n producten stopt :-\

Inmiddels Sonett afwasmiddel gekocht en maar een gewoon stuk plantaardige olijfoliezeep voor in de keuken :-\. Maar echt blij wordt je daar niet van. Buiten Sonett handzeep (die toch wel erg duur is), weten jullie andere merken (in een flesje + pompje want dat is in de keuken toch wel handiger) die goedkoper zijn, zonder Sodium Laureth Sulfate?
#2847831
MarijeEnBoomer schreef: Sodium Coco sulfate zit in m'n Duitse handzeep. Is dat hetzelfde?
Nope.

Sodium coco sulfate is een milde tenside gemaakt van plantaardig laurinezuur
(uit natuurlijk kokosvet) en natrium. Chemisch gezien is het inderdaad dezelfde familie, beide zijn producten uit kokosvetzuur welke gesulfateerd worden om zo een oppervlakte actieve wasstof te vormen. Er is echter een groot verschil in agressiviteit.

Het verschil tussen SLS en Sodium Coco sulfaat is een ook kwestie van zuiverheid. Kokosolie bestaat uit een groot aantal vetzuren. Om Sodium Coco sulfaat te maken gebruikt de fabrikant een mengsel van deze vetzuren, laat het dan reageren met sulfur en vervolgens met zout. Het uiteindelijke product is een stuk milder dan SLS, welke lauryl alcohol gebruikt als basis. Ook bevat Sodium Coco Sulfaat geen kankerverwekkende bijproducten zoals dioxaan, in tegenstelling tot SLS.

Het is biologisch afbreekbaar en geproduceerd naar de richtlijnen van natuurcosmetica. 
Vanwege zijn goede waseigenschappen heeft elke oppervlakte-actieve stof wel een zekere "agressie", maar het is belangrijk in dit kader niet te focussen op een enkel ingrediënt maar te kijken naar de totale formule.
De concentratie van sodium coco sulfate in de producten van Lavera is tussen de 1 en 4 % Andere actieve stoffen als aloë vera verzachten bovendien de agressiviteit ervan."
#2847835
Lizzy schreef: Nope.

Sodium coco sulfate is een milde tenside gemaakt van plantaardig laurinezuur
(uit natuurlijk kokosvet) en natrium. Chemisch gezien is het inderdaad dezelfde familie, beide zijn producten uit kokosvetzuur welke gesulfateerd worden om zo een oppervlakte actieve wasstof te vormen. Er is echter een groot verschil in agressiviteit.

Het verschil tussen SLS en Sodium Coco sulfaat is een ook kwestie van zuiverheid. Kokosolie bestaat uit een groot aantal vetzuren. Om Sodium Coco sulfaat te maken gebruikt de fabrikant een mengsel van deze vetzuren, laat het dan reageren met sulfur en vervolgens met zout. Het uiteindelijke product is een stuk milder dan SLS, welke lauryl alcohol gebruikt als basis. Ook bevat Sodium Coco Sulfaat geen kankerverwekkende bijproducten zoals dioxaan, in tegenstelling tot SLS.

Het is biologisch afbreekbaar en geproduceerd naar de richtlijnen van natuurcosmetica. 
Vanwege zijn goede waseigenschappen heeft elke oppervlakte-actieve stof wel een zekere "agressie", maar het is belangrijk in dit kader niet te focussen op een enkel ingrediënt maar te kijken naar de totale formule.
De concentratie van sodium coco sulfate in de producten van Lavera is tussen de 1 en 4 % Andere actieve stoffen als aloë vera verzachten bovendien de agressiviteit ervan."
Check straks maar de verdere ingrediënten!
Ik ga volgende week toch dan neem ik gewoon een lading mee voor je!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door