Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door evds
#2844794
Zev schreef: Het is een beetje een dilemma. Aan de ene kant wil ik een getrainde hond kopen, aan de andere kant heb ik nu ook een sollicitatie lopen waarbij er voor een hond gezorgd wordt. Tevens weet ik dat de hond die bij deze kudde heeft gelopen herplaatst wordt, dus wie weet, als ik op tijd ben kan ik die hond misschien overnemen, want voor zover ik weet is hij nog niet definitief herplaatst. Deze hond is 9 jaar en heeft altijd met deze kudde gelopen. Dat zou betekenen dat ik evengoed op zoek moet naar een hond voor mezelf, maar geeft me even meer tijd.
Morgen eerst maar eens bellen...
Zo'n ervaren hond overnemen die ook de kudde en omgeving kent lijkt me ideaal en geeft je inderdaad tijd. SUCCES.
Door flodder en dwarrel
#2845246
DJ en Doerak schreef: Open ik net een topic, zie ik dat er al eentje is! Maar had ik het toch goed dat er hier iemand was met deze droom :). Heel veel succes!!!
beter 2 x dan geen 1 x toch  ;)
Gebruikersavatar
Door Zev
#2845462
flodder en dwarrel schreef: beter 2 x dan geen 1 x toch  ;)
Zeker  ;)
Vandaag een paar keer gebeld, steeds voicemail. Morgen nogmaals proberen!
Gebruikersavatar
Door Zev
#2846194
Vandaag wat meer info gekregen per telefoon. Het feit dat ik geen hond heb was niet zo'n probleem. Maar voor mij is het een beetje teveel om die pachtovereenkomst aan te gaan. De constructie is namelijk dat je dan per maand een bedrag krijgt waar je van rond moet komen en de kudde onderhoud. Daar vond ik mezelf nog niet genoeg ervaring voor hebben.
Door Lil
#2846249
Zev schreef: Vandaag wat meer info gekregen per telefoon. Het feit dat ik geen hond heb was niet zo'n probleem. Maar voor mij is het een beetje teveel om die pachtovereenkomst aan te gaan. De constructie is namelijk dat je dan per maand een bedrag krijgt waar je van rond moet komen en de kudde onderhoud. Daar vond ik mezelf nog niet genoeg ervaring voor hebben.
Klinkt verstandig!
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2847552
Zev schreef: Vandaag wat meer info gekregen per telefoon. Het feit dat ik geen hond heb was niet zo'n probleem. Maar voor mij is het een beetje teveel om die pachtovereenkomst aan te gaan. De constructie is namelijk dat je dan per maand een bedrag krijgt waar je van rond moet komen en de kudde onderhoud. Daar vond ik mezelf nog niet genoeg ervaring voor hebben.
Als je eraan twijfelt moet je het niet doen natuurlijk.
Kijk, als ik wist dat ik ervan leven kon ging ik dat wel doen hoor...of je nu 20 schapen verzorgt naast een reguliere job, of dat je fulltime voor een grote kudde zorgt. Het werk is hetzelfde...alleen meer  ;)
Was het wel een bedrag geweest waar je mee rond had kunnen komen om van te leven?

En tja, ergens was het wel logisch toch dat je zelf de kudde moet verzorgen (met alles wat daarbij hoort)
Gebruikersavatar
Door Zev
#2847584
Ik heb niet naar het exacte bedrag gevraagd dat je per maand krijgt. Maar ik heb sollicitaties lopen waar er een organisatie achter mij staat die hun kennis en ervaring met mij kunnen delen. Als ik écht alles alleen moet doen vind ik dat toch eng.
Nadat ik bovenstaande bedacht had, bedacht ik ook dat deze constructie voor een 'contract' misschien niet eens wordt goedgekeurd door de schuldsanering, maar dat heb ik niet meer nagevraagd.
Gebruikersavatar
Door Zev
#2849965
Laura1901 schreef: Landschapsbeheer De Eschhof ( Tjitse Terpstra/Ellen Lagerveld/Big Saren) zoekt ook nog een herder voor haar terreinen in Zwolle.
Wel één met ervaring en geloof me dat is ook echt nodig als je met de schapen dwars door Zwolle moet maar wie weet.

http://www.border-collie.nl/vacature.htm
Ik zie dit nu pas, ga er even induiken, bedankt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door