Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2845139
Wat die ksen betreft is het vaak dat je achteraf pas kunt gaan analyseren of het een goede of slechte beslissing was. Ik had ook ooit een teef hier die na pup nr zoveel in ruste ging en ik vertrouwde het niet en ben na zoveel uur toch naar de da gegaan, foto gemaakt, 3 pups nog aanwezig, piton gegeven, pups kwamen eruit, morsdood, diegene die als 1ste kwam en al een tijdje in het geboortekanaal had gezeten die was zelfs al steenkoud.

Laatste keer met Angels, de pups waren hoogstwaarschijnlijk allemaal al dood. De da vond een ks een slecht plan, o.a. omdat ze koorts had. Dus gekozen om "niets" te doen en de bevalling af te wachten. Als je toch eens wist hoeveel bakken stront ik over me heen heb gehad dat ik daags ervoor meteen een ks had moeten doen, dat ik die hond die bevalling nog heb aangedaan enz. enz. Had ik een ks gedaan, was het ook niet goed geweest, want dan had ik een risico genomen voor de pups en dat mag natuurlijk ook niet. Dus in veel gevallen...damned if you do and damned if you don't.
Ik heb er 1x voor gekozen en ja, daar heb ik achteraf spijt van, maar als een da staat van.......ze staat te persen en straks scheurt die bm en dan is je teef weg, dan ga je erin om dit te voorkomen. Uit het nababbeltje met de da begreep ik naderhand dat ze eigenlijk niet zoveel tijd had en dus geen zin had om te wachten en daarom dus die ks.  :-X (met deze was ik toen ook acuut klaar natuurlijk) Andere keer waar ik bijstond en "mocht" beslissen was duidelijk te zien dat een pup ruggelings voor het geboortekanaal lag en dat daar dus niks door zou komen. Teef was persende, dus toen voor een ks besloten en ik ben van mening dat dat besluit nog steeds een goede was.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2845399
hannabelgje schreef: Toch blijft het best gek dat bij mensen een ks de veiligste manier is en bij honden lijkt het toch nirt zo te zijn. Waar zou dat nu aan liggen dan?
Is dat wel zo? Vlgs mij wordt nog steeds natuurlijk boven ks verkozen.
Door Lizzy
#2845655
hannabelgje schreef: Ja daarom worden koninklijke kindjes altijd via ks geboren.
Dit is dus echt niet waar hoor. Die worden ook gewoon gewoon geboren, zonder KS. Alleen als het nodig is. Ook bij mensen overlijden er veel meer vrouwen door KS dan door een normale geboorte. Wat wel zo is, is dat er in het ziekenhuis een team van artsen en verpleging klaar staat. Voor een KS kom je met je hond met een beetje pech terecht bij je dierenarts die zoiets ooit 1 keer eerder in zijn leven heeft gedaan :-X
#2845672
Ik weet dat in Zwitserland meer dan de helft met een keizersnede wordt geboren, ongeveer 2 weken voor de uitgerekende datum. De rit naar het ziekenhuis is daar langer dan hier, en om problemen te voorkomen wordt dus de keuze voor de keizersnede gemaakt.
#2845713
Lizzy schreef: Dit is dus echt niet waar hoor. Die worden ook gewoon gewoon geboren, zonder KS. Alleen als het nodig is. Ook bij mensen overlijden er veel meer vrouwen door KS dan door een normale geboorte. Wat wel zo is, is dat er in het ziekenhuis een team van artsen en verpleging klaar staat. Voor een KS kom je met je hond met een beetje pech terecht bij je dierenarts die zoiets ooit 1 keer eerder in zijn leven heeft gedaan :-X
En tien minuten na de ks zit je met je slappe pop in de auto, want ze moet de werpkist in, want de kinders moeten drinken.
Door Jantina
#2845801
hannabelgje schreef: Toch blijft het best gek dat bij mensen een ks de veiligste manier is en bij honden lijkt het toch nirt zo te zijn. Waar zou dat nu aan liggen dan?
Helaas niet hoor. En ook voor het kind zeker niet. Voor mijn veiligheid kreeg ik een keizersnede, mijn kind heeft er heel veel last van gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door