Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2823657
-Annemarie- schreef: Ik heb hier een broekspijp van een oude spijkerbroek liggen; de gaten zitten er in en er wordt flink aan gesjord en op geknaagd maar hij gaat al een tijd mee.  :)
Oude spijjkerbroek hebben ze hier al in zijn geheel gekregen. Knoop erin en juh. Zorgde inderdaad voor een halve middag speel plezier ;D
Door ChantalKrijn
#2823666
Meneer werkt met zulk soort touw, wat ook schepen op zijn plek moet houden enzo. Ik zal hem morgen eens vragen of hij stukken kan mee nemen als je wilt?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op wo 04 dec 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2823669
*Dorothea* schreef: ik had hier zo'n dik flostouw met een hele grote knoop in de vorm van een bal, nou eh die was binnen een paar uurtjes vakkundig gesloopt door Frau Patsy.
Ja hier de ervaring ook. Ik had zo'n flostouw met een bal en een paar tentakels. Ook binnen een paar uur gedemonteerd. Ze heeft er daarna wel nog plezier van. Dat dan weer wel ;D
Door Nadia
#2823670
ChantalKrijn schreef: Meneer werkt met zulk soort touw, wat ook schepen op zijn plek moet houden enzo. Ik zal hem morgen eens vragen of hij stukken kan mee nemen als je wilt?
Ja als je dat zou willen doen! Alvast bedankt ! :)
Door Nadia
#2823671
bloemetje schreef: Meen je niet!  Ik denk heb t ei van columbus voor haar :(
Het had zomaar gekund :) Als ze er mee samen spelen hoor ik bij elke ruk krrrrk krrrk krrrrk.. ;D

Jute bijtrollen werken ook niet ;D
Door Nadia
#2823675
Geen idee ;D  Flostouw wat ik heb gehad was zo dik als mijn onderarm.  Maar het moet vooral stevig in elkaar zitten. Dan mag het ook de helft zijn. Ik lees op diverse site's ook touwen van 2 cm dik. Dat vind ik ook prima.
Het moet alleen niet te hout achtig zijn. Weet even niet of dat duidelijk is als ik dat zo zeg :)
Door ChantalKrijn
#2823676
Nadia schreef: Geen idee ;D  Flostouw wat ik heb gehad was zo dik als mijn onderarm.  Maar het moet vooral stevig in elkaar zitten. Dan mag het ook de helft zijn. Ik lees op diverse site's ook touwen van 2 cm dik. Dat vind ik ook prima.
Het moet alleen niet te hout achtig zijn. Weet even niet of dat duidelijk is als ik dat zo zeg :)
Ik zal alles doorgeven  ;D Je bedoelt dat manilla?
Door HoochieHummie
#2823723
Lees ook even mee voor misschien nieuwe tips, ik heb hier ook van die slopers in huis.
Wat ik nu gebruik zijn touwen van grote hooi/stro balen die ik een paar keer dubbel doe en dan een knoop er in, blijft redelijk goed maar kost ook niets.
Vinden ze wel leuk om met elkaar aan te sjorren.
Door miik
#2823740
Nadia schreef: . Ik was al aan het denken aan een stuk scheepstouw? Volgensmij is dat wel duurzaam?  Alleen word dat een uitdaging hoe ik eraan ga komen.
Hier kan je ook van alles bestellen:
http://www.touwenwinkel.nl/?p=p_261&sName=bruine-vloot

Je hebt natuurlijk dunner touw met een enorme trekkracht, die bv gebruikt wordt voor sleepkabels en dergelijke.
Maar je hebt ook touw dat wel 8 cm dik is (landvasten en dergelijke). Ik ken deze website niet, maar ik kan me voorstellen dat als je uitlegt wat je zoekt dat ze je wel kunnen helpen !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door