Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Irish
#2817939
Kaela schreef: Nou, dat vind ik wel héél simpel gesteld. Ze verdienen echt geen 20 euro per uur.

Simpel sommetje:

40 euro per lesuur. Hier komt nog reistijd en administratietijd bij. In de weekenden loopt de juf meestal meerdere lessen, op zomeravonden rijdt ze voor 1 lesuur naar het bos (=15 km enkele reis en haar auto rijdt ook niet op water).

Goed, 40 euro. Min 21% btw is 31.60 euro. De loonbelasting is 37 of 42 % dus dan hou je nog 14.80 tot 16.80 euro over. Daar gaat dus nog je benzine vanaf, dat is erg afhankelijk van hoe ver het rijden is en hoeveel lessen je achter elkaar kan doen, maar betaald moet het worden. Onze juf beloond altijd met eigen beloningen, wij krijgen altijd een bakje thee of koffie. Dus doe eens gek en reken voor benzine, beloningen en koffie/thee 2 euro per lesklant. Hou je over netto 12,80 tot 14,80 per lesuur+reistijd+administratietijd+planningstijds (wij bespreken onze lessen meestal per email bijvoorbeeld).

Ik vind het geen vetpot hoor. En weet je. Dat betekend gewoon dat al die priveuren van 20 euro per uur VET onderbetaald worden. Die mensen houden er dus helemaal geen zak aan over.

En ja, het is veel geld en daarom gaan we ook minder vaak dan we graag zouden willen. Maar ik vind het niet eerlijk om te doen alsof de praktijkspeurmensen maar even goud geld hiermee verdienen.
Amen!
Door Lil
#2817966
Irish schreef: Mijn opleiding was ruim 3000 euro ;)
OMG....


dan mag je wel heel wat lessen geven voor dat die investering eens terug is.


Ik snap de prijs inderdaad hoor zoals ik schreef.  ;)

(maar toch duur voor de portemonnee wat je kunt compenseren door gewoon minder vaak te gaan, denk eens in de twee weken een half uur echt genoeg is. Boh een groeps gehoorzaamheidsles konden we in het begin maar 30 minuten volhouden).
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2818002
3000 euro?! pfff...  niet l ullig, maar mag ik weten wat je dan allemaal leert dat het zo duur is? ik kan me niet meer bedenken nl dan uiteraard met mensen en honden omgaan, sporen uitlopen in verschillende stijlen, lengtes, moeilijkheidsgraden enz, stukje financiën maar waarom moet het zo duur kosten?
Door Nadia
#2818047
Waarschijnlijk ook anatomie van de neus etc.

Wat ik eerder ook schreef (hier of via de app)
De bedragen zullen niet uit de lucht vallen het zal vast ergens op gebaseerd zijn, vooral omdat ze zo dicht bij elkaar liggen.

Maar iris vroeg wat ik een acceptabel bedrag vind om uit te geven.
Tis maar net wat de gek er voor geeft. En ik ben geen gek die 43 euro voor een uur les neerlegt.
Maar dat hangt ook af van het type les.  Voor een eenmalige workshop of lezing zou ik best 45 euro voor een uurtje neerleggen. Maar dit op regelmatige basis gaat mij gewoon te boven. Gelukkig kan iedereen daar zijn keuzes in maken. Maar jammer vind ik het wel.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2818063
ja zullen vast niet uit de lucht vallen haha maar vind het wel interessant te weten waar dat dan vandaan komt ;)  ik neem niet aan dat je 9 euro overhoud van de 43...    snoep en thee zijn de kosten niet, ook benzine kosten denk ik dat dat heel erg meevalt.. 1x per dag heen, 1x per dag terug naar het gebied waar je wilt speuren en daar komen dan de mensen heen
Door Nadia
#2818068
Zeker. Ik vind een beetje transparantie ook erg fijn.
Denk ook zeker dat er zo nu en dan een lesje niet word opgegeven als deze los en contant betaald word ;)
Door Irish
#2818075
chipjolie schreef: 3000 euro?! pfff...  niet l ullig, maar mag ik weten wat je dan allemaal leert dat het zo duur is? ik kan me niet meer bedenken nl dan uiteraard met mensen en honden omgaan, sporen uitlopen in verschillende stijlen, lengtes, moeilijkheidsgraden enz, stukje financiën maar waarom moet het zo duur kosten?
Het zijn eigenlijk 2 stukken die allebei 1600 euro zijn. Ik heb nu om het even gemakkelijk te houden ''deel 1'' gehad, afgerond etc, in voorjaar 2014 (want ja het geld is op..) gaan we verder met het 2de stuk.

Allereerst krijg ik deze opleiding individueel, je hebt dus niet nog 20 andere cursisten. Ik betaal voor een module van de GT opleiding ook al gauw 800-900 euro en dan zit je met 30 man in de klas.. Doordat het individueel gegeven wordt kan het het helemaal qua datum aangepast worden op wat ik wil, wat mij uitkomt etc. Ik heb gekozen voor 1 cursusdag eens in de 3 weken, interval is wat je dus helemaal zelf wilt. Het zijn 6 dagen, afgewisseld met theorie en praktijk. Sommige dagen werk je veel met je eigen hond, andere dagen blijft de hond thuis en is in een speciaal ingericht kantoorruimte met laptop/tv/ dvd speler het mogelijk om op een uiterst prettige manier de theorie uitgelegd te krijgen. Ik kan ten alle tijden vragen stellen, ook via de mail en werd rap op gereageerd. De cursusdagen liepen vaak uit. Dus ja, dit alles bij elkaar.. zegmaar.. En ik vond, of vind nog steeds de moeite waard. Ik heb heel veel geleerd tijdens mijn opleiding!

Ohja ook nog de examens, die afgelegd moeten worden en het theorie gedeelte extern door iemand anders wordt nagekeken speelt ook mee.
Laatst gewijzigd door Irish op di 26 nov 2013, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2818079
chipjolie schreef: ja zullen vast niet uit de lucht vallen haha maar vind het wel interessant te weten waar dat dan vandaan komt ;)  ik neem niet aan dat je 9 euro overhoud van de 43...    snoep en thee zijn de kosten niet, ook benzine kosten denk ik dat dat heel erg meevalt.. 1x per dag heen, 1x per dag terug naar het gebied waar je wilt speuren en daar komen dan de mensen heen
Je vroemt vaker per dag op en neer, je wilt ook effe naar de wc kunnen, pauze houden, je eigen hond uitlaten etc etc etc
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2818080
Volgens mij is mijn rekensom niet heel moeilijk en heel transparant.
chipjolie schreef: ja zullen vast niet uit de lucht vallen haha maar vind het wel interessant te weten waar dat dan vandaan komt ;)  ik neem niet aan dat je 9 euro overhoud van de 43...    snoep en thee zijn de kosten niet, ook benzine kosten denk ik dat dat heel erg meevalt.. 1x per dag heen, 1x per dag terug naar het gebied waar je wilt speuren en daar komen dan de mensen heen
Niet dus. In de zomer kunnen wij ook savonds lessen en dan komt de juf rustig voor een half uurtje of een uur les naar het bos gereden. De avonden zijn te kort om meerdere lesklanten te doen, hooguit twee kun je er kwijt. Maar dan moet de eerste vroeg genoeg kunnen en de tweede al in het schemer eindigen. In het weekend zijn er meer lesklanten achter elkaar, maar ook dan ben je afhankelijk van boekingen. Soms heeft ze 6 klanten op een dag, soms zijn wij ook in het weekend de enigen.
Nadia schreef: Waarschijnlijk ook anatomie van de neus etc.

Wat ik eerder ook schreef (hier of via de app)
De bedragen zullen niet uit de lucht vallen het zal vast ergens op gebaseerd zijn, vooral omdat ze zo dicht bij elkaar liggen.

Maar iris vroeg wat ik een acceptabel bedrag vind om uit te geven.
Tis maar net wat de gek er voor geeft. En ik ben geen gek die 43 euro voor een uur les neerlegt.
Maar dat hangt ook af van het type les.  Voor een eenmalige workshop of lezing zou ik best 45 euro voor een uurtje neerleggen. Maar dit op regelmatige basis gaat mij gewoon te boven. Gelukkig kan iedereen daar zijn keuzes in maken. Maar jammer vind ik het wel.
In een eerder bericht schreef je dat de praktijkspeurlesgevers 20-25 euro per uur verdienen en ik hoop dat ik die illusie met mijn rekensom heb doen laten verdwijnen. Ik heb geen aandelen ofzo, maar ik vind het wel heel erg jammer dat er zo over gedacht wordt. En dat 40 euro per uur veel geld is ben ik het wel mee eens, maar ik vind het gewoon heel vervelend als er gedaan wordt alsof ze (de praktijkspeurlesgevers) zakkenvullers zijn. Al met al hou je er echt maar een heel bescheiden modaal inkomen op na en zie dan ook nog maar eens 40 lesuren per week ingepland te krijgen zodat je een normaal fulltime salaris verdienen kan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2818083
chipjolie schreef: 3000 euro?! pfff...  niet l ullig, maar mag ik weten wat je dan allemaal leert dat het zo duur is? ik kan me niet meer bedenken nl dan uiteraard met mensen en honden omgaan, sporen uitlopen in verschillende stijlen, lengtes, moeilijkheidsgraden enz, stukje financiën maar waarom moet het zo duur kosten?
Nou ja "met honden omgaan" dekt de lading niet echt he. Elke hond speurt anders, heeft andere dingen die hij moeilijk vindt en waar hij hulp bij nodig heeft. Er wordt wel van een juf verwacht dat ze elke hond met elk speurprobleem verder kan helpen, dus dat is best veelomvattend.

Misschien irriteer ik me onnodig, maar waarom wordt er zo makkelijk over gedaan? Over de opleiding en over het inkomen van de instructeurs?
Door Nadia
#2818084
Nee hoor dat heb ik nergens geschreven.
Iris vroeg wat ik zou willen uitgeven per uur. En dat is voor mij 20/25 euro. Dat vind ik nog zat geld.
Ik heb nergens geschreven dat ze 20/25 euro verdienen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2818085
Nadia schreef: Nee hoor dat heb ik nergens geschreven.
Iris vroeg wat ik zou willen uitgeven per uur. En dat is voor mij 20/25 euro. Dat vind ik nog zat geld.
Ik heb nergens geschreven dat ze 20/25 euro verdienen.
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uur ;)  De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Hier schrijf je dat Nadia.
Door Nadia
#2818089
Ja? Ik zeg dat ik 20/25 euro genoeg les geld vind om te betalen. (Als antwoord op de vraag van iris)

Daarnaast zeg ik dat ik zelf geen 20/25 euro per uur verdien. Ik zeg daarmee niet dat hun ze wel verdienen. Maar dat ik de vergelijking gewoon krom vind.

Om het even simpeler te maken.
De bewoners betalen voor mij begeleidgskosten een 35 euro per uur. Ik heb daarvoor 8 jaar gestudeerd. Met meer dan 3000 euro kosten ;)

Die 35 euro krijg ik ook bij lange na niet hoor ;) daar gaat ook nog een zwik vanaf.
Laatst gewijzigd door Nadia op di 26 nov 2013, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2818091
Nadia schreef: Ja? Ik zeg dat ik 20/25 euro genoeg les geld vind om te betalen. (Als antwoord op de vraag van iris)

Daarnaast zeg ik dat ik zelf geen 20/25 euro per uur verdien. Ik zeg daarmee niet dat hun ze wel verdienen. Maar dat ik de vergelijking gewoon krom vind.

Om het even simpeler te maken.
De bewoners betalen voor mij begeleid in gekost en 35 euro per uur. Ik heb daarvoor 8 jaar gestudeerd. Met meer dan 3000 euro kosten ;)

Die 35 euro krijg ik ook bij lange na niet hoor ;) daar gaat ook nog een zwik vanaf.
3000 euro is alleen de speurhondenopleiding, dan heb ik het nog niet over de gt opleiding die 7000-8000 euro kost en mijn voorafgaande MBO opleidingen ;)
Door eelke
#2818092
Nadia schreef: Ja? Ik zeg dat ik 20/25 euro genoeg les geld vind om te betalen. (Als antwoord op de vraag van iris)

Daarnaast zeg ik dat ik zelf geen 20/25 euro per uur verdien. Ik zeg daarmee niet dat hun ze wel verdienen. Maar dat ik de vergelijking gewoon krom vind.

Om het even simpeler te maken.
De bewoners betalen voor mij begeleidgskosten een 35 euro per uur. Ik heb daarvoor 8 jaar gestudeerd. Met meer dan 3000 euro kosten ;)

Die 35 euro krijg ik ook bij lange na niet hoor ;) daar gaat ook nog een zwik vanaf.
Da's natuurlijk ook een beetje een lompe vergelijking... jij had voor dit werk geen 8 jaar hoeven studeren (want met mijn opleiding van 4 jaar kan ik dat ook doen) en je werkt voor een organisatie dus hebt veel minder risico.
Dan zou je het moeten vergelijken met zelfstandigen die in de zorg werken...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door