Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2817472
Ik snap je angst, maar heb in 12 jaar tijd nog nooit zo iets meegemaakt en ze zitten zooooo vaak in de auto.
En ik geloof echt serieus dat als iemand ze mee wilt nemen dat ze echt een dokter nodig hebben. Ze maken niet alleen kabaal hoor. Ik zal nooit vergeten dat iemand de bench van Boris opende toen was het snep. De auto is voor Boris nog meer een veilige plek dus dan zal de reactie nog erger zijn om van Jones maar te zwijgen. Die laat zich zonder meer niet door een vreemde benaderen vraag maar aan Judith.

En ja, ik vind het ook duur. Maar ik zie overal dezelfde tarieven met verschillen van maximaal 1 euro. Prijsafspraken?
Door Juul
#2817478
Lil schreef: Klinkt zalig!

Ik wil het ook eens proberen, maar ben gewoon bang dat ik mijn hond aan een tuig met lange lijn echt niet kan houden.  :-\
Hard trekken is een beetje hondafhankelijk, al werkt de normaal gebruikelijke manier van opbouw bij praktijkspeuren dat wel in de hand. Je kunt ook op een andere manier opbouwen als met weglopers.
Door Nadia
#2817479
Misschien zou boris idd snep of meer zeggen. Met Kain zou ik dat serieus niet weten ;D En Aysa al helemaal niet.
Maargoed, gelukkig hoef ik mijn honden niet in de auto te laten. Dus hoef ik me ook geen zorgen te maken :)
Door Lil
#2817480
Nadia schreef: Misschien zou boris idd snep of meer zeggen. Met Kain zou ik dat serieus niet weten ;D En Aysa al helemaal niet.
Maargoed, gelukkig hoef ik mijn honden niet in de auto te laten. Dus hoef ik me ook geen zorgen te maken :)
Nooit iets doen waar je je niet goed over voelt  ;) Doe ik ook niet hoor.

Kain knuffelt ze gewoon helemaal plat. Resultaat is hetzelfde  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Juul
#2817489
Nadia schreef: Als ze willen jatten ze ook een hond uit de auto met veel kabaal. Of ze vinden het o zo grappig dat de hond uitflipt en jutten hem nog wat meer op. Of nu komen de rotjes weer. Oh kijk, een hond in de auto. Eens zien hoe die reageert. Ja het zijn verrotte gedachte.. Maar de mensheid vertrouw ik wat dat betreft niet meer.
Of iemand rijd (per ongeluk) tegen mijn auto in. Of ze gooien een  baksteen door de ruit. Noem maar op. Nee een hond langere tijd in de auto zonder mijn toezicht durf ik niet.
Ik durf ze best even in de auto te laten als ik de winkel in vlieg voor een pak melk. Maar uitgebreid boodschappen doen zal ik niet doen.
Je hebt gelijk hoor. Ik heb nu het afgelopen anderhalf jaar 2x meegemaakt dat er ingebroken werd in een auto tijdens de training. Ook daarom werken wij met voorkeur met groepen.
Door Lil
#2817490
Juul schreef: Je hebt gelijk hoor. Ik heb nu het afgelopen anderhalf jaar 2x meegemaakt dat er ingebroken werd in een auto tijdens de training. Ook daarom werken wij met voorkeur met groepen.
Inbraken in auto's waar honden in zaten?  :o :o :o

Auto-inbraken zijn zeer veel voorkomend. Reden waarom ik juist meerdere mensen ken die hun hond erin laten om te voorkomen dat men inbreekt en je dan alle reparatiekosten hebt zonder dat er waardevolle dingen zijn gestolen (want die lagen er niet in).
Door Juul
#2817494
Lil schreef: Inbraken in auto's waar honden in zaten?  :o :o :o

Auto-inbraken zijn zeer veel voorkomend. Reden waarom ik juist meerdere mensen ken die hun hond erin laten om te voorkomen dat men inbreekt en je dan alle reparatiekosten hebt zonder dat er waardevolle dingen zijn gestolen (want die lagen er niet in).
Ja, één keer in een partner met beagle en griffon blue de gascogne, en één keer in een bus met hannoveraanse zweethond en beauceron erin. Die gingen wel tekeer maar dieven zijn ook niet gek, en weten echt wel dat honden niks kunnen als ze in een bench zitten. En die auto van de beagle stond bij een druk wandelgebied en heeft echt maar 10 minuten onbeheerd gestaan.
Door Lil
#2817518
Juul schreef: Ja, één keer in een partner met beagle en griffon blue de gascogne, en één keer in een bus met hannoveraanse zweethond en beauceron erin. Die gingen wel tekeer maar dieven zijn ook niet gek, en weten echt wel dat honden niks kunnen als ze in een bench zitten. En die auto van de beagle stond bij een druk wandelgebied en heeft echt maar 10 minuten onbeheerd gestaan.
heftig!

Hier geen bench, maar spijlen. Daar komen ze met de kop deels doorheen bleek toen Boris 4 weken geleden in de tijd dat ik met Jones trainde zo'n groot kartonnen pak met koekjes onder mijn voorstoel uit had gehaald en had leeggegeten. Maar wel dappere dieven inderdaad.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2817549
Ik laat ze wel altijd in de auto.. Ze kunnen ook een steen door je ruit thuis gooien, ze daar opjutten, en daar de boel leeg halen... Nee zo zou ik overal wel bang voor kunnen zijn. Overigens zitten ze los in de auto.

Pff reken is uit stel je hebt 6 mensen op een dag 225 euro per dag!!! Ik maak een carrière switch denk ik :|
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2817748
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uur ;)  De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Nou, dat vind ik wel héél simpel gesteld. Ze verdienen echt geen 20 euro per uur.

Simpel sommetje:

40 euro per lesuur. Hier komt nog reistijd en administratietijd bij. In de weekenden loopt de juf meestal meerdere lessen, op zomeravonden rijdt ze voor 1 lesuur naar het bos (=15 km enkele reis en haar auto rijdt ook niet op water).

Goed, 40 euro. Min 21% btw is 31.60 euro. De loonbelasting is 37 of 42 % dus dan hou je nog 14.80 tot 16.80 euro over. Daar gaat dus nog je benzine vanaf, dat is erg afhankelijk van hoe ver het rijden is en hoeveel lessen je achter elkaar kan doen, maar betaald moet het worden. Onze juf beloond altijd met eigen beloningen, wij krijgen altijd een bakje thee of koffie. Dus doe eens gek en reken voor benzine, beloningen en koffie/thee 2 euro per lesklant. Hou je over netto 12,80 tot 14,80 per lesuur+reistijd+administratietijd+planningstijds (wij bespreken onze lessen meestal per email bijvoorbeeld).

Ik vind het geen vetpot hoor. En weet je. Dat betekend gewoon dat al die priveuren van 20 euro per uur VET onderbetaald worden. Die mensen houden er dus helemaal geen zak aan over.

En ja, het is veel geld en daarom gaan we ook minder vaak dan we graag zouden willen. Maar ik vind het niet eerlijk om te doen alsof de praktijkspeurmensen maar even goud geld hiermee verdienen.
Door Lil
#2817766
Diee berekening zou best kunnen kloppen, want groepsles is 12,50 per uur.

Ik zag trouwens dat de opleiding 2000 euro kost, dus die zul je ook moeten terugverdienen.

Neemt niet weg dat een heftig bedrag is ;) Maar goed je doet zo iets ook niet wekelijks meestal.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2817781
Lil schreef: Diee berekening zou best kunnen kloppen, want groepsles is 12,50 per uur.

Ik zag trouwens dat de opleiding 2000 euro kost, dus die zul je ook moeten terugverdienen.

Neemt niet weg dat een heftig bedrag is ;) Maar goed je doet zo iets ook niet wekelijks meestal.
Wat ook weer klopt, want bij een groepsles heb je minder kosten, maar ook minder individuele aandacht en op je beurt wachten. (is niet per see erg hoor, maar het is wel het gevolg van groepsles) Bij praktijkspeuren is de juf er een uur lang 100% voor jou. Nu hebben wij het voordeel dat ik ook regelmatig sporen voor Oscar uitloop en de juf met meneer K en Oscar mee loopt. Maar ook als de juf zelf de sporen legt, zoekt ze allemaal slimme verstop plekjes en kan ze met de verrekijker super veel zien.

Meest ideale vind ik de manier waarop Juul lesgeeft. In groepen, sporen voor elkaar lopen, veel van elkaar zien, veel de juf bij je en actief van elkaar leren. Voor ons geen optie, omdat speuren voor ons 100% voor Oscar is en als we hem in de auto moeten laten wachten komt er al weer stress en spanning bij kijken. Maar als hij dat wel zou kunnen (en we zijn leuk op weg daarmee), dan zou ik dat qua leren nog idealer zijn. Sommige dingen zouden we dan misschien sneller kunnen, al hebben we daar eigenlijk helemaal geen belang bij, want wij speuren alleen maar om Oscar blij te maken. Wij kunnen het goed vinden met de juf, hebben ook duidelijk met haar afgesproken wat wij met Oscar willen en wat we vooral ook niet willen en zij past zich helemaal aan hem aan. Er zijn maar 2 mensen op deze hele wereld buiten meneer K en mij die Oscar leuk vindt en zij is daar een van.
Door Irish
#2817938
Lil schreef: Diee berekening zou best kunnen kloppen, want groepsles is 12,50 per uur.

Ik zag trouwens dat de opleiding 2000 euro kost, dus die zul je ook moeten terugverdienen.

Neemt niet weg dat een heftig bedrag is ;) Maar goed je doet zo iets ook niet wekelijks meestal.
Mijn opleiding was ruim 3000 euro ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door