Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2797230
Whahaha.....belt m'n moeder net op, ze had controle van de hondenbelasting. Nu zijn de honden altijd bij m'n ouders overdag, maar vandaag heb ik vrij en ik was net een half uurtje weg toen ze controle kreeg. M'n ouders hebben de tuin halverwege afgezet met een hek met gaas voor de honden, er stonden nog allemaal voerbakken in de tuin. Zegt m'n moeder doodleuk, nee hoor ik heb geen hond. Wat natuurlijk erg ongeloofwaardig was in die situatie. Die controleur keek haar wat bedenkelijk aan, maar ja hij kon haar ook niet betrappen op het bezit van honden. Nou ja dan ga ik maar weer, zei hij beduusd.  :biggrin2:

wat een bak, echt ieder jaar komen ze op het verkeerde moment  :biggrin2:
Vorig jaar was ik net met Indy aan de wandel, en het jaar daarvoor lagen ze heel braaf te slapen en reageerden niet op de deurbel, wat een unicum is.  :biggrin2:
Door sella
#2797231
Wij kregen van de zomer controle, Buffel staat met zijn eigenwijze hoofd erbij. U betaald hondenbelasting voor 1 hond, en ja ik zie hem.
Shay gilt altijd als hij bang is aandacht te kort te komen, maar nu hield hij heel braaf zijn giechel op elkaar.

Braaf die honties :biggrin2:

Had het gezicht van die controleur weleens willen zien bij je ouders :D
Door Cathelijn
#2797232
:biggrin2: :biggrin2: Mijn ouders hebben een bench in huis staan. Leg dat maar eens uit als ze zouden komen controleren en je zegt dat je geen hond hebt. Nou betalen we hier geen hondenbelasting maar mocht dat ooit gaan gebeuren dan moet ze maar zeggen dat de bench voor de kleinkinderen is  8) :biggrin2:
Door bordie
#2797264
ik heb hier nog nooit een controleur gehad..
mn buren betalen niks vertelde ze laatst..
wij wel braaf maar hebben een foto van een bordeauxdog op de deur en  Nena lijkt daar niet erg op...
zullen ze denken dat we 2 honden hebben?
Door Femke
#2797269
Ik kende Jos koud twee maanden, woonde niet eens bij hem, en ja hoor controle van de hondenbelasting (heeft Jos in de 12 jaar daarvoor nog nooit bij de hand gehad, bij de andere buren die dag ook geen controle geweest dus of het de bemoeizuchtige buurman is geweest of een wraaklustige ex?)

Jos was er niet dus toen er aangebeld werd deed ik de deur open, Sunday stond achter mij in de gang. Zegt die man: Heeft u een hond? Ik wijs op Sunday en zeg: ja, dat ziet u toch? Zegt hij op zo'n bestuursrechtelijk handhavend toontje: uit mijn gegevens blijkt anders dat u geen hondenbelasting betaalt. Waarop ik zegt: blijkt uit uw gegevens dan ook dat ik hier niet woon? Hij keek mij aan af hij water zag branden, draaide zich om en liep zonder iets te zeggen weg  ::)
Gebruikersavatar
Door nova
#2797294
Hier wordt de kunst om controleurs te ontwijken  ook gekend  :D  :D

Ik heb wel het idee dat  elk jaar een andere wijk gecontroleerd wordt, en misschien dat  daarnaast ook 'verdachte adressen' van eerdere jaren  extra gecontroleerd worden
Door Lizzy
#2797324
*Dorothea* schreef: Ik betaal alleen voor Indy.
Maar ik weet al wat ik ga zeggen, ik zeg gewoon dat Patsy officieel in Zoetermeer woont.  :biggrin2:
Ja, tis gewoon je logeetje :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2797330
Lizzy schreef: Ja, tis gewoon je logeetje :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Jij betaalt kenneltarief toch?
Nou dan is ze gewoon bij mij aan het logeren...

M'n moeder vertelt net dat ze die vent naar binnen zag gluren door het zijraam, midden in de kamer stond een grote hondenmand.  :biggrin2:
Door Suzanne
#2797332
Ik zal wel weer vervelend gevonden worden maar moet dat nou, dat gefraudeer?
Als je een hond hebt (of meer) en je woont in een gemeente waar hondenbelasting moet worden betaald, dan vind ik dat je dat dan ook gewoon moet betalen.

Ik snap dat het grof geld is maarja, ik heb ook een bloedhekel aan het ontduiken van dat soort dingen en vind het dus (dan weet je dat alvast  ::)  volkomen terecht als je daar een keer op betrapt wordt, alsnog moet betalen EN een forse boete eroverheen.

Suzanne
Door Lizzy
#2797344
Suzanne schreef: Ik zal wel weer vervelend gevonden worden maar moet dat nou, dat gefraudeer?
Als je een hond hebt (of meer) en je woont in een gemeente waar hondenbelasting moet worden betaald, dan vind ik dat je dat dan ook gewoon moet betalen.

Ik snap dat het grof geld is maarja, ik heb ook een bloedhekel aan het ontduiken van dat soort dingen en vind het dus (dan weet je dat alvast  ::)  volkomen terecht als je daar een keer op betrapt wordt, alsnog moet betalen EN een forse boete eroverheen.

Suzanne
Nou, dan kun je weer gerust gaan slapen hoor Suzanne, want Patsy staat op mijn naam en ik betaal belasting voor haar :)

Bij haar ouders logeren mag wel, zonder belasting te betalen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2797364
Bij ons kwam ooit de controleur voor de hondenbelasting, die wij keurig betalen en die zei tegen Eddie: de heer E.K. betaalt geen hondenbelasting volgens mijn gegevens. Eddie riep mij erbij en ik vroeg of hij wilde kijken op mevr. P.W. misschien belasting betaalde, laat dat nou wel het geval zijn!  ::) :-X ::) :biggrin2: Blijkt dus dat ze niet eens op adres kijken wat er wordt betaald, maar op naam!
Door Lil
#2797370
Pauline schreef: Bij ons kwam ooit de controleur voor de hondenbelasting, die wij keurig betalen en die zei tegen Eddie: de heer E.K. betaalt geen hondenbelasting volgens mijn gegevens. Eddie riep mij erbij en ik vroeg of hij wilde kijken op mevr. P.W. misschien belasting betaalde, laat dat nou wel het geval zijn!  ::) :-X ::) :biggrin2: Blijkt dus dat ze niet eens op adres kijken wat er wordt betaald, maar op naam!
Vreselijk knullig!

Doet mij denken dat zo'n half jaar geleden een boa mij wilde bekeuren voor loslopende honden op een stuk waar het mocht. Lang leve de smartfoon dus zo de apv opgezocht, maar wat een blunders zeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door