Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#2789363
De Geijsjes schreef: het stoom zou bacterien moeten verwijderen dus waarom dan toch ook dettol of iets anders erbij?
Ik vind het lastig hoor. Het vermogen is best belangrijk denk ik. Het prijsverschil tussen diverse apparaten is best groot.
Zou Dettol niet enorm helpen om het vuil te verwijderen.
Dat gaat toch beter met een reinigingsmiddel er bij?
Door Martine-Tom
#2789364
Borke schreef: Zou Dettol niet enorm helpen om het vuil te verwijderen.
Dat gaat toch beter met een reinigingsmiddel er bij?
JIj hebt toch katten?
Dan zou ik zelf dettol toch vermijden  ;)
En volgens mij is het een ontsmetter en geen reiniger, toch?
Door Borke
#2789373
Martine-Tom schreef: JIj hebt toch katten?
Dan zou ik zelf dettol toch vermijden  ;)
En volgens mij is het een ontsmetter en geen reiniger, toch?
2 in 1 is wel zo handig  :biggrin2:
Ipv dettol kan je ook wat anders gebruiken natuurlijk.
Door Martine-Tom
#2789391
Borke schreef: 2 in 1 is wel zo handig  :biggrin2:
Ipv dettol kan je ook wat anders gebruiken natuurlijk.
Het word natuurlijk wel kokend heet dus zit je dan niet met dampen enzo?
Door Martine-Tom
#2789492
flodder en dwarrel schreef: Wat ik begrepen heb is dat je juist geen reinigingsmiddel meer nodig hebt omdat de stoom voldoende is
Ja ik ook, ik had er ook 1 en ik had er ook niks in nodig om alles schoon te krijgen  :)
Door Lil
#2789538
Ik heb al 5 jaar de goedkoopste Karcher en die doet het super. Zorg wel dat ik op tijd ontkalk met van die staafjes. 1 keer problemen met water dat onder de dop uit kwam gehad. Kreeg toen nieuwe rubber dat in de dop zit en toen sloot hij weer perfect.
Door De Geijsjes
#2789926
Lil schreef: Ik heb al 5 jaar de goedkoopste Karcher en die doet het super. Zorg wel dat ik op tijd ontkalk met van die staafjes. 1 keer problemen met water dat onder de dop uit kwam gehad. Kreeg toen nieuwe rubber dat in de dop zit en toen sloot hij weer perfect.
oh dat zou ik ook nog kunnen proberen een rubber vervangen of erbij doen. Thx voor de tip.
Door Lil
#2789935
De Geijsjes schreef: oh dat zou ik ook nog kunnen proberen een rubber vervangen of erbij doen. Thx voor de tip.
graag gedaan. Het zou zonde zijn een nieuwe te kopen als alleen het rubber versleten is (dat was hier na zo'n dikke 2 jaar dus het geval).
Door Borke
#2789936
Lil schreef: Ik heb al 5 jaar de goedkoopste Karcher en die doet het super. Zorg wel dat ik op tijd ontkalk met van die staafjes. 1 keer problemen met water dat onder de dop uit kwam gehad. Kreeg toen nieuwe rubber dat in de dop zit en toen sloot hij weer perfect.
Kalk bekort de levensduur van alles.

Als je de middelen hebt, dan is een filter op de waterleiding een goede ivestering.
Ik weet het ze kosten iets van 1500 euro en dat is veel geld.

Maar mijn 18 jaar oude waterkoker ziet er van binnen uit als nieuw en zo ook alle kranen, wasmachine, vaatwasser, espressoapparaat enz en nérgens kalkaanslag rondom kranen, niet in de badkamer, stoomstrijkijzer enz enz
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2790642
De Geijsjes schreef: het stoom zou bacterien moeten verwijderen dus waarom dan toch ook dettol of iets anders erbij?

Er zitten 2 reservoirs op 1 voor water en 1 voor iets anders. Anders had er maar 1 op gezeten, denk ik.
Door Ulrike
#2790781
Ik heb pas heel recent een stoomreiniger gekocht, nl. de 3e op deze pagina: http://www.redcoon.nl/b56-K%C3%A4rcher.

Saartje eet bij ons altijd op de tegels in de keukenvloer. Eerder maakte ik dit schoon met dettol allesreiniger, maar ik was toch altijd bang dat ze restanten weer binnen zou krijgen. Nu zet ik voor ze gaat eten de stoomreiniger aan en 8 minuutjes later of zo stoom ik de vloer. Doekje de was in en laten opdrogen. Heerlijk makkelijk en ik ben niet meer bang dat ze chemische stoffen binnen krijgt. Ik heb een dweil in drie repen geknipt en zo heb ik ook altijd schone doeken om te gebruiken, ideaal.

Er zit ook een grote schrobborstel bij. Ik kan me voorstellen dat die handig zou zijn voor vloeren met putjes, maar ik heb deze zelf nog niet gebruikt.

Edit: vergeet ik erbij te zeggen dat ik de stoomreiniger ook heb gekocht uit de overweging dat het beter is voor het milieu. Ik gebruik echt minder schoonmaakmiddelen nu en heb toch het vertrouwen dat alles hygiënisch schoon is.
Laatst gewijzigd door Ulrike op ma 21 okt 2013, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2790789
Ulrike schreef: Edit: vergeet ik erbij te zeggen dat ik de stoomreiniger ook heb gekocht uit de overweging dat het beter is voor het milieu. Ik gebruik echt minder schoonmaakmiddelen nu en heb toch het vertrouwen dat alles hygiënisch schoon is.
Vergeet niet dat ongedierte geen kans meer maakt. DAaaaaaaag huisstofmijt (en vlooien etc).  :D :D :D
Door Stef1918
#2790810
hier ook al jaren een karcher stoomreiniger (hadden een tegelvloer, nu hout) , het goedkoopste stofzuigermodel.
Ook wel eens lekkage bij de vuldop gehad, inderdaad rubbertje vervangen klaar. Wij voegen echter nooit chemicalien toe, is ten eerste niet nodig, ten tweede slecht voor je gezondheid als je de damp inademt, ten derde krijg je ook andere aanslag op je verwarmingselement wat er wellicht met ontkalken niet afgaat en je element op den duur doorbrand.
Door Ulrike
#2790842
Lil schreef: Vergeet niet dat ongedierte geen kans meer maakt. DAaaaaaaag huisstofmijt (en vlooien etc).  :D :D :D
Ja super  :thumbup:.

Ik moet wel even terug komen op mijn commentaar:
Ulrike schreef: Er zit ook een grote schrobborstel bij. Ik kan me voorstellen dat die handig zou zijn voor vloeren met putjes, maar ik heb deze zelf nog niet gebruikt.
Die schrobborstel is dus echt niet groot  :-[. Misschien handig voor 2 vierkante meter, maar meer moet je er zeker niet mee willen doen  :P. Maar wel handig voor de wanden van de douche of zo of de vloer van de douche. Daar hebben wij ook nog van die tegeltjes in zitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door