Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Benjy en Misty
#2778035
Zijn er mensen die wel eens penstrainers hebben gedroogd? Zo ja, is het wat geworden of valt het uiteen?
Ik zag laatst kleine balletjes pens gedroogd te koop, penstrainers dus, en zat me af te vragen of je deze ook zelf zou kunnen drogen van bv pens van Smuldier of Rodi.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door pike
#2778044
Ik sneed vroeger penslappen in kleine stujes om beloningsnoepjes te maken, dat ging prima. Reepjes droger en achteraf klein knippen was geen succes, dan brokkelde het teveel af. Met bolletjes draaien heb ik geen ervaring. Lijkt me dat ze als beloningssnoepje dan al snel te groot worden?
Door Benjy en Misty
#2778053
Zelf reepjes, vierkantjes knippen heb ik ook gedaan maar dat is toch best bewerkelijk aangezien de pens zich toch vrij moeilijk laat snijden/knippen, vind ik.
De bolletjes die ik heb gezien waren niet echt heel groot. Geen idee of je ze zou kunnen halveren maar balletjes kun je zo groot maken als je zelf wilt.
Door Lizzy
#2778064
Penstrainers is een mengsel van pens en troep (o.a. mais). Ik droog gewoon pens en dat vinden ze veel lekkerder. En het is gezonder ook.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2778079
Ik maakte voorheen ook beloningen van pens (nu niet meer ivm de lucht). Dan liet ik de lapjes deels drogen en knipte ze dan in stukjes.
Vervolgens weer in de droger om ze helemaal droog te krijgen.
Het is dan veel makkelijker knippen en het brokkelt niet erg. Ze werden zo droog dat je ze buiten de koelkast kon bewaren.

Judith
Gebruikersavatar
Door pike
#2778573
Een goed mes behoeft geen spierkracht. Dat gaat als vanzelf door de pens. Je moet een mes natuurlijk wel bij/onderhouden, anders is het duurste mes net zo goed of slecht als een goedkoop mes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door