Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
#2754416
De titel zegt het al. Ik ben in mijn Stockli met matjes voor het vocht/vet, kleine stukjes haring filet aan het drogen. Het zit er nu al 16 uur in. de meeste stukjes lijken hard, maar zijn vettig of vochtig (weet niet goed wat, maar 1 van de 2  :biggrin2:). Hoe lang moeten die dingen er normaal in? Ik wil ze als beloning snoepjes gaan gebruiken.

De volgende keer wil ik ook tonijn erin gaan doen en paardensnijsels. Hoe lang moeten die 2?

Ik droog op 70 graden.
Door ulla
#2755587
Haring is vet en ik denk dat als je dat echt droog wilt krijgen je aan 48 uur of langer zit.

Paard denk ik 24 uur en tonijn?
Geen idee het is volgens mij minder vet dan haring,als je het makkelijk kunt breken en het is van binnen droog dan is het oke.
Door Roosj
#2756101
Bedankt. Ik heb de haring er na 16 tot 20 uur uit gehaald en op keukenpapier laten lekken. Ziet er nu goed uit. Dezelfde avond hadden we behendigheid en niets was intressanter als het baasje met de snoepjes  :biggrin2: Het stinkt wel enorm, maar ach.. Voor wat hoort wat ;)

Helaas ging ze wel dezelfde avond met haar buik aan de rommel en stink scheten.. Hoe dat kan is me een raadsel, aangezien rauwe haring wel goed ging..

Ik zal de paard en tonijn er dan langer in doen.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Roosj op do 05 sep 2013, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vis voeding
#2838398
Als je op hoge temperatuur droogt vergaan veel gezonde voedingsstoffen . Haring filet is niet echt een makkelijk visje om te drogen die zijn namelijk moddervet.
Ik raad aan platvis filet . Droge vis waar ook amino zuren in zitten
Op 70 graden zijn die in een uur droog .
Wij drogen op 30 graden .
Door Lil
#2838774
dre schreef: Ik droog wel haring filets. Zijn met zo'n 24 uur droog.
Ze blijven wel wat vet, maar ik heb nu nog filets liggen die ik 2 weken geleden heb gedroogd en die zijn echt nog goed.
ja dat geloof ik wel dat het goed blijft, maar ik heb het niet zo op vettig blijven. Smeerboel in huis en voor in je jaszak met wandelen helemaal een drama. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door