Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Summerditches
#2748711
en wat doen jullie dan met die "stekels" die echt keihard worden.. >:(..Ik droog normaal wel tegen de 30 uur maar heb ze "gelukkig"maar ongeveer 20 uur gedroogd maar ik durf ze zo niet te geven..alle tips zijn welkom..Ik heb er serieus mijn handen aan opengehaald..
Heb in 1 x keer heel veel gedroogd dus weggooien vind ik zonde en we hebben er 1 geprobeerd met bijna geen stekels en het wordt erg gewaardeerd ;)
Door ien
#2748731
Het zal per hond verschillen maar wij geven ze hier gewoon met harde stekels onze hond heeft er geen problemen mee en is er gek op.
In het begin hebben wij nog wel geprobeerd de stekels wat te verwijderen door er met een mes over heen te schrapen dat ging wel aardig. Maar omdat onze hond geen problemen er mee heeft doen we dat niet meer.
Door TMG1961
#2748764
Geen last van de stekels. Als je het eng vind leg de gedroogde lippen dan als je ze wil geven met de stekels naar onderen op aanrecht en duw dan er even flink op..je plet de stekels dan.
Door Summerditches
#2748843
Alvast bedankt voor de reacties..samengevat ben ik gewoon weer TE voorzichtig maar ja het leek mij gewoon niet zo lekker in je bek zo'n stekelvarken en bij mij liep het bloed uit mijn hand dus ik dacht toch ff vragen..
Ik ga ze gewoon een beetje sorteren en de ergste langs een mes/vijl/steen schrapen..denk ik zo.. :D
Gebruikersavatar
Door nova
#2749000
Je kunt de lippen ook eerst dubbelvouwen met de stekels naar binnen als je het écht  een probleem vindt. maar hier  merk ik daar niks van.
Ik droog ze zo een  16 uur  :)
Door Suzanne
#2750205
Inderdaad; ik haal me er soms aan open ;-) maar de honden vinden het echt geen punt en ik heb ook niet het idee dat het zo hard is dat het onverantwoord is om ze te voeren.

Geen problemen hier dus.

Suzanne
Door Nadia
#2752408
Ik droog ze tegenwoordig met de 'kimmels' naar beneden. Scheelt iets. Verder idd opletten met vastpakken. Honden hebben er geen last van.
Ik stond de eerste keer ook wel raar te kijken ;)
Door Lil
#2753289
Ik ga altijd met een bot oud mes (waar je een boterham mee smeert) over de harde kimmels en dan breken de spitse puntjes  af en kun je veilig met je vingers over de runderlippen wrijven. Duurt ongeveer 5 seconde. Even met het mes rasp rasp en klaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door