Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2747015
Martine-Tom schreef: Ik heb diverse dierenartsen gehad, en heb altijd geent (tot Tom en deze selectie katten) en er is me nog nooit naar de ontwormstatus gevraagd...
Van de vijf die ik gehad heb, vroegen het er vier. Moest echt vantevoren gebeuren.

Nu zegt de inspectie voor volksgezondheid dat wij het opeens maandelijks moeten doen ivm de vossenlintworm die zeer actief schijnt te zijn hier. Jakkes!
#2747019
eelke schreef: Niet?  ;)

Maar kun je dan niet beter 2 weken van te voren zeggen? Hoe lang blijven wormen eigenlijk weg als je ontwormt hebt? (gezien het dus niet preventief werkt)
Overigens hier niets over gehoord toen ik ze liet enten...
het duurt natuurlijk even voordat een opgenomen eitje weer een volwassen worm wordt, ik dacht dat de hele cyclus 3 weken duurde. Kan het even zo snel niet vinden. Al werkt ontwormen niet tegen de larvale stadia in de weefsels, dus je zou een paar dagen later alweer wormen kunnen hebben.
#2747020
Lil schreef: Nu zegt de inspectie voor volksgezondheid dat wij het opeens maandelijks moeten doen ivm de vossenlintworm die zeer actief schijnt te zijn hier. Jakkes!
ja dat is een lastige hè, ik heb die info ook ontvangen.  :-\ Maar volgens mij is het risico niet zo groot als je hond geen muizen eet.
#2747031
Martine-Tom schreef: Nouja sommige dingen toch niet hoor:
http://www.drwoof.nl/wp-content/uploads ... onsult.pdf
De castratie is zelfs duurder als wat ik betaald heb  :P

Ik vind het ook 10 keer niks, en de prijzen die ik zie zijn niet zoveel lager als wat ik bij de da betaal dus ik snap niet zo goed waarom iemand daarheen zou gaan :-\
Er zijn zat klinieken waar je al zo'n €75,- of meer betaald voor een vaccinatie, dus voor die mensen zou het wel een koopje zijn.

Tja, ik vaccineer niet zoveel, dus ik zou er ook niet heen gaan. Maar gut, de ene week zeuren "we" dat da's zo duur zijn en dat het voor "de gewone man" onbetaalbaar wordt en dat veel dieren geen vaccinaties krijgen omdat mensen niet zoveel geld kunnen missen. Komt er eentje met een crisiskoopje, is het weer niet goed. Laat dan de "keuring" bij vaccinatie wat minder zijn (als dat zo is), de dieren hebben dan in ieder geval de vaccinatie die volgens zeggen van levensbelang is. Bij een aantal da's is die klinische keuring bij  een vaccinatie ook een wassen neus, dus ach. Hier wordt in ieder geval voor iedereen die wil dezelfde prijs gerekend en dat vind ik persoonlijk toch prettiger dan dat de ene klant de volle mik mag betalen en de andere een vette korting krijgt.
#2747033
*Dorothea* schreef: het duurt natuurlijk even voordat een opgenomen eitje weer een volwassen worm wordt, ik dacht dat de hele cyclus 3 weken duurde. Kan het even zo snel niet vinden. Al werkt ontwormen niet tegen de larvale stadia in de weefsels, dus je zou een paar dagen later alweer wormen kunnen hebben.
bedankt voor je antwoord!
#2747034
Radja schreef: Lil jij moet nu maandelijks ontwormen of een ontlastingsonderzoek doen?
Yep!

Gelukkig doet Boris mee met het ontlastingsonderzoek van de universiteit Utrecht, dus die wordt maandelijks gecontroleerd. Jones moet ik betalen. Vind eerlijk gezegd 5 keer per jaar dan netjes genoeg.
Door Martine-Tom
#2747036
Angelique schreef: Er zijn zat klinieken waar je al zo'n €75,- of meer betaald voor een vaccinatie, dus voor die mensen zou het wel een koopje zijn.
:o
Tering....

Hier is het ergens tussen de 40 en 50 euro. Ben van de week met de vondeling naar de da geweest, consult, algemene APK en een stronghold pipet, 40 euro en dat is hier wel gangbaar.
#2747045
Martine-Tom schreef: :o
Tering....

Hier is het ergens tussen de 40 en 50 euro. Ben van de week met de vondeling naar de da geweest, consult, algemene APK en een stronghold pipet, 40 euro en dat is hier wel gangbaar.
Dat is appels met peren vergelijken. Enting kat is 10 tot 20 euro goedkoper dan van de hond.

Hond betaal ik ruwweg 40 tot 50 euro (alleen enting). Kat zo'n 30 euro (alleen enting)
Door Martine-Tom
#2747073
Lil schreef: Dat is appels met peren vergelijken. Enting kat is 10 tot 20 euro goedkoper dan van de hond.

Hond betaal ik ruwweg 40 tot 50 euro (alleen enting). Kat zo'n 30 euro (alleen enting)
ik wilde ook niet vergelijkeb met enten. Ik ent niet en dit was gewoon het enige wat ik.zo even kon cerzinnen. Rabies voor tom was 45 euro. Kitrenentingen ook iets van 40.
Bovenstaande was gewoon een los  voorbeeld niet als vergelijk. Sorry....
Door Martine-Tom
#2747076
Radja schreef: 75€ dat is erg veel,snap dan best wel dat sommige voor die 25€ kiezen,zeker als zij het niet zo breed hebben! Hier betaal ik incl.apk en evt.vragen rond de 40€!
dat kost het bij deze da ook hoor. Chippen tegelijk met enten kost 25 euro plus de enting van 40.
#2747318
Martine-Tom schreef: ik wilde ook niet vergelijkeb met enten. Ik ent niet en dit was gewoon het enige wat ik.zo even kon cerzinnen. Rabies voor tom was 45 euro. Kitrenentingen ook iets van 40.
Bovenstaande was gewoon een los  voorbeeld niet als vergelijk. Sorry....
geeft niet.  ;)
#2748079
Hier zit een een DA in een grote dierenspeciaalzaak en ja, voor entingen en kleine dingen ga ik daarheen. De honden worden netjes onderzocht, er wordt tijd genomen voor vragen. En ze respecteren mijn entingseisen. Daar was ik voor 2x rabiës € 80 kwijt terwijl ik bij de da bij mij achter €100 kwijt zou zijn. Bij acute dingen en als er echt iets is zit ik zo bij de da hierachter. Hoe ze het doen weet ik niet, maar een consult kost daar € 19,50 en bij de da achter € 38,50. Ik vind dat verschil voor kleine dingen echt te groot. 2e voordeel is dat ze versvlees kennen, ze verkopen daar diverse merken kvv in die dierenzaak ;)

Ik merk wel dat ik shop met de honden. Rakker is gecastreerd in Lopik € 90 tegen € 140 is bij de beslissing snel gemaakt. Ik verrij daar geen € 50 benzinekosten aan. Heb gewoon de hele middag in de wachtkamer gehangen of in de auto gezeten..... Leve de slimmefoons :biggrin2: Altijd wel een spelletje wat je doen kan :biggrin2:
#2749183
Bij ons werkt ook een DA samen met de welkoop,maar drwoof komt 2 uurtjes id de dierenspeciaalzaak,je moet alles alvast invullen,naam,adres,chipnr. Enz. En na 2 uur enten gaan ze weer weg. Dat vind ik wat anders dan een DA die een "praktijk"heeft in die zaak.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door